Voor het weekend onderstaand lijstje gemaakt:
1 | Sum 41 |
2 | Michael kiwanuka |
3 | Nothing but Thieves |
4 | Snow patrol |
5 | Eefje de Visser |
6 | Dropkick |
7 | Simple plan |
8 | Deus |
9 | Dua lipa |
10 | Foo Fighters |
Nu we bovenstaand hebben gezien (helaas geen snow patrol gezien en maar een halfje deus) heb ik onderstaand lijstje:
1 | Dua Lipa |
2 | Simple Plan (hoe dan) |
3 | Parkway Drive |
4 | Michael Kiwanuka |
5 | Eefje de Visser |
6 | The Blaze |
7 | Frank Carter |
8 | Sum 41 |
9 | dEUS |
10 | Nothing but Thieves |
Toch wel erg veel mooie optredens gezien, en vooral the Barn was zoals vaker door anderen gezegd zeer magisch. De sfeer icm het mega geluid voegt heel veel toe.
Na de muziek nog de laatste plusjes en minnetjes:
+++++ Geluid in de Barn, KlubC, achterveld Main
+++++ De Barn in het algemee
+++++ Sfeer overal, zelden gehad dat overal iedereen mee deed met het optreden. Zelfs helemaal achteraan bij een foo fighters stonden mensen te springen en mee te zingen. Belgen weten wel wat feestem is
++++ Snelheid van de barren, nooit langer dan 2 min moeten wachten
++++ Belgen zijn niet de langste mensen, in Nederland kijk zelfs ik met mijn 1.90 tegen alleen maar achterhoofden aan, hier bijna altijd vrij zicht
++++ Mensen komen ook écht voor de muziek. Geen veredelde modeshow zoals een dtrh of lowlands, iedereen doet lekker normaal en trekt een bandshirt aan met lelijke wandelschoenen. Heerlijk
+++ Snelheid waarmee we van de parking konden komen. Bijna geen file, direct na de Foo’s
+++ Statiegeldsysteem werkt prima, nooit lang wachten op je 0.3 terugstorting
++ Pisgeul in het midden van de main
+ Het terrein en de camping lagen er goed bij
- - - - - Drukte op de zaterdag (en tussen 5-10 op de vrijdag). Voorvakken was niet in te geraken als je de vorige act er niet was, en elke vierkante cm stonden mensen, van de jupiler torens tot de barn. Eigenlijk is het terrein gewoon te klein. Ook zeer weinig plekken waar je even rustig kon zitten. Alles was een looproute leek het. Gelukkig beter op de zondag en donderdag
- - - - Drukte bij de wc’s
- - - - Chaos op the hive, ik heb wel wat campings meegemaakt, maar deze was (zeker za op zo) éen grote chaos. Tot 06:00 mensen aan het schreeuwen
- - - - Wie bedenkt het om de magnetrons/“kokend” water en douches zo vroeg te sluiten? Hebben ze niet door dat mensen op het festival zijn overdag? Ik wil juist om 02:00 nog even douchen, of mijn noodles eten voor het slapen.
- - - Hoog aantal lamme mensen. Gelukkig wel vaak beperkt tot het achterveld en buiten de stages
- - Geluid in de voorvakken van de main. Stond hier een stuk minder hard dan verderop in het veld.
- - Matig eten. Frietje stoof was prima, maar de diepvriespizza’s, diepvrieshamburgers, doner uit de oven en pasta’s met lauwe saus waren niet best.
- - Soundbleed tussen main en KlubC/Barn. Kunnen ze niet wat containers oid plaatsen als geluidswal tussen de twee delen van het terrein?
- - Te weinig sanitaire plekken en keukens voor the Hive. Was rammend druk de hele tijd. Als je geen gaspitje mag hebben, zorg er dan voor dat er gemakkelijk en snel heet water gehaald kan worden. Nu eerst 10 minuten lopen naar zo’n plek, lange rij, en lauwwarm water krijgen
Al met al zeer enthousiast over Werchter! Veel goede optredens gezien en voor het grootste gedeelte top geregeld. Hier komen we nog wel eens terug (alleen the hive slaan we over)