Rock Werchter 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.472
Spoiler voor wat je mag verwachten qua setlist van Rock Werchter voor Kravitz

Openen met je grootste hit en beste nummer en eindigen met dik 20 minuten Let Love Rule.

Damn wat een gare setlist. Mis veel nummers die ik ken, ingeruild voor mij onbekende nummers. Dat is jammer
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.472
Juist een leuke lijst. Van alle albums wat.
Ik had het er vandaag nog over dat ik bijvoorbeeld bij Metallica gaar wordt van al dezelfde hits die ze continu spelen.
Maar ja, zie je ze voor het eerst dan wil je dat juist.
Ja die laatste zin geldt dus voor mij. Mocht dit de 5e keer Lenny worden dan was ik het volledig met je eens.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
Het grote verschil zit hem in het feit dat ze toen voor de eerste keer sinds heel lang naar België (of zelfs Europa?) kwamen en voor de eerste keer sinds heel lang nieuwe muziek maakte. Nu hebben ze 3x op 5 jaar (inclusief 2 corona-jaren) in België gestaan. Dat speelt ook mee en het exclusieve is er na deze tour ook wel een beetje af.

En ik denk dat Mark's Kal dat ook bedoelde ipv puur welke nummers ze spelen.

Benieuwd of @Mark's Kal dat inderdaad zo bedoelde.
Maar totnogtoe zit er steeds 2 jaar tussen op drie verschillende locaties.
Tussen 2019 en 2025 (of 2026) zit dan al meer dan vijf jaar. Overkill valt dan ook wel mee.
Ze zouden ook bezig zijn met nieuwe muziek en daar niet een decennium over willen doen. Dus dan zou er ook een nieuw nummer op de setlist kunnen komen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.597
4.341
Benieuwd of @Mark's Kal dat inderdaad zo bedoelde.
Maar totnogtoe zit er steeds 2 jaar tussen op drie verschillende locaties.
Tussen 2019 en 2025 (of 2026) zit dan al meer dan vijf jaar. Overkill valt dan ook wel mee.
Ze zouden ook bezig zijn met nieuwe muziek en daar niet een decennium over willen doen. Dus dan zou er ook een nieuw nummer op de setlist kunnen komen.
Ook met nieuw album vraag ik me af of RW TOOL nog eens als (co-)headliner neerzet. Valt sowieso op dat TOOL, buiten de zalenshows, hoofdzakelijk op metalfestivals heeft gestaan de afgelopen jaren.
 

Kennys.j

Playlistbediener
17 apr 2024
13
59
Helaas kan ik geen top 10 in een lijstje zetten en ben ik waarschijnlijk te laat maar bij deze
- Sum 41
- Foo Fighters
- Archive
- Parkway Drive
- Stone
- Avril Lavigne
- Sprints
- Brutus
- Equal Idiots
- Simple Plan

Een big short out naar de programmering op The Slope, heel sterk dit jaar!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: Raoul en NoLifeIzze

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
696
828
Helaas kan ik geen top 10 in een lijstje zetten en ben ik waarschijnlijk te laat maar bij deze
- Sum 41
- Foo Fighters
- Archive
- Parkway Drive
- Stone
- Avril Lavigne
- Sprints
- Brutus
- Equal Idiots
- Simple Plan

Een big short out naar de programmering op The Slope, heel sterk dit jaar!
Je bent niet te laat hoor. Na morgen begint mijn vakantie en ga ik weer een update samenstellen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kennys.j

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Benieuwd of @Mark's Kal dat inderdaad zo bedoelde.
Maar totnogtoe zit er steeds 2 jaar tussen op drie verschillende locaties.
Tussen 2019 en 2025 (of 2026) zit dan al meer dan vijf jaar. Overkill valt dan ook wel mee.
Ze zouden ook bezig zijn met nieuwe muziek en daar niet een decennium over willen doen. Dus dan zou er ook een nieuw nummer op de setlist kunnen komen.
2019 -> festival
2020 -> covid
2021 -> covid
2022 -> zaalshow
2023 -> /
2024 -> festival

Bij mij voelt dat aan als 3x op 4 jaar. Wat op zich geen probleem is hoor. Ik denk zeker niet aan een overkill aan Tool hoor. Maar tot 2019 was het zooooo lang geleden, dat het echt heel exclusief en speciaal aanvoelde, dé must have van dat jaar ongetwijfeld. Ik weet niet of Werchter ze terug zo snel zo'n hoge spot gaat geven, als ze bij wijze van spreken elke 2 jaar te zien zijn ook al hebben ze dan nieuwe muziek. Ik denk dat Tool zelf ook veel liever zaalshows doet dan festivals.

In dat opzicht zie ik Tool op RW ook niet snel gebeuren, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
2019 -> festival
2020 -> covid
2021 -> covid
2022 -> zaalshow
2023 -> /
2024 -> festival

Bij mij voelt dat aan als 3x op 4 jaar. Wat op zich geen probleem is hoor. Ik denk zeker niet aan een overkill aan Tool hoor. Maar tot 2019 was het zooooo lang geleden, dat het echt heel exclusief en speciaal aanvoelde, dé must have van dat jaar ongetwijfeld. Ik weet niet of Werchter ze terug zo snel zo'n hoge spot gaat geven, als ze bij wijze van spreken elke 2 jaar te zien zijn ook al hebben ze dan nieuwe muziek. Ik denk dat Tool zelf ook veel liever zaalshows doet dan festivals.

In dat opzicht zie ik Tool op RW ook niet snel gebeuren, maar ik kan er ook helemaal naast zitten.
Maar 2019 - 2025 is toch echt zes jaar. En vóór corona is voor mijn gevoel een eeuwigheid geleden. Denk niet dat Tool volgend jaar tourt, dus dan wordt het nog langer. Recensies waren vorige keer extreem lovend, dus denk dat RW ze juist graag terug heeft. Mooie coheadliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV

Iniquitous

Playlistbediener
22 jun 2024
10
28
Ja, bij die setlist op Werchter pasten alle stukjes.
aadc8ac3898d17422fe4c9f11f4f5621.jpg


De 2 sets kwamen anders binnen alleszins. Werchter was van in het begin bruter, terwijl set Graspop buiten de opener Jambi eerder meditatief begon met 2 nummers van het nieuwste album die in 2019 niet in Werchter, niet in de Ziggo Dome aan bod kwamen: Pneuma & Fear Innoculum. Rosetta Stoned daar dan nog tussen stopppen was misschien teveel van het goeie, want ook ik liet me ontvallen dat er wat 'schwung' in mocht komen na dat drieluik. Het slot voelde daarna wel bevrijdend, met daarin The Grudge, wat ook ontbrak tijdens de laatste passage in de Benelux. Als je er zo over nadenkt had de set van Graspop beter gepast op Werchter en omgekeerd misschien? Eigenwijze mannen toch Tool.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.302
4.468
aadc8ac3898d17422fe4c9f11f4f5621.jpg


De 2 sets kwamen anders binnen alleszins. Werchter was van in het begin bruter, terwijl set Graspop buiten de opener Jambi eerder meditatief begon met 2 nummers van het nieuwste album die in 2019 niet in Werchter, niet in de Ziggo Dome aan bod kwamen: Pneuma & Fear Innoculum. Rosetta Stoned daar dan nog tussen stopppen was misschien teveel van het goeie, want ook ik liet me ontvallen dat er wat 'schwung' in mocht komen na dat drieluik. Het slot voelde daarna wel bevrijdend, met daarin The Grudge, wat ook ontbrak tijdens de laatste passage in de Benelux. Als je er zo over nadenkt had de set van Graspop beter gepast op Werchter en omgekeerd misschien? Eigenwijze mannen toch Tool.
Op Graspop was het meer leren zwemmen in de modder. Hopend dat een vloedgolf het allemaal weg zou wassen.
 
  • Haha
Waarderingen: Iniquitous

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.470
11.472
Cancel van the southern river band op DTRH lijkt te komen door de verschuiving op Werchter. Alle andere shows staan nog gewoon ingepland.
Ik wilde het hier net komen vragen of ik hun cancel nou gemist had. Fijn dat ze er nog steeds staan!
 

festirock

Support act
1 dec 2015
946
638
Helaas kan ik geen top 10 in een lijstje zetten en ben ik waarschijnlijk te laat maar bij deze
- Sum 41
- Foo Fighters
- Archive
- Parkway Drive
- Stone
- Avril Lavigne
- Sprints
- Brutus
- Equal Idiots
- Simple Plan

Een big short out naar de programmering op The Slope, heel sterk dit jaar!
Ik hoop dat we een short knn dragen idd 😉.

Maar dat begint er beter uit te zien: " De weerkaarten voorspellen ook voor volgende week zomers weer. Het lijkt vaak droog te blijven met een afwisseling van soms brede opklaringen en wolkenvelden met temperaturen boven de 20 graden en heel wat zon. "
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.372
9.110
Ik hoop dat we een short knn dragen idd 😉.

Maar dat begint er beter uit te zien: " De weerkaarten voorspellen ook voor volgende week zomers weer. Het lijkt vaak droog te blijven met een afwisseling van soms brede opklaringen en wolkenvelden met temperaturen boven de 20 graden en heel wat zon. "
We zijn stilaan naar het perfecte festivalweek aan het gaan. Ook tussendoor is de grote regenperiode nagenoeg verdwenen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken