Rock Werchter 2024

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Vorige keer vlotjes 2x vorst uitverkocht…
Kleine headliner zeggen we dan 😂
Idd maar is even geleden. En vorst uitverkopen is mooi maar voor mij persoonlijk prima als tentheadliner of sub. Maar smaken mogen verschillen hoor. Ik denk dat een dag met the xx als headliner zeker niet meer verkoopt als een dag met lenny
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Klopt , daarom mooi, maar vind t geen band waarvan ik vind absolute dagheadliner op werchter. Vinden anderen dat wel, prima hoor 🙂. Verander op donderdag lenny door the xx en ik vind die dag zeker niet beter.
En vervang Lenny door AC/DC en ik vind het niet beter. Iedereen vind wel wat, maar The XX is gewoon een headliner (1 van de 4/5/6 headliners)
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Op festivals als RW, Primavera, Pukkelpop, Roskilde en vergelijkbaar zeker een headliner. Op Pinkpop, Sziget en vergelijkbaar zullen ze niet staan, verwacht ik.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Voor iedereen die hier zo lekker gaat op The Last Dinner Party (en terecht), ga Alice Merton checken op the slope!

Al luisterende komt meer en meer het besef dat die donderdag echt zo ongelofelijk goed in balans is. Je kan een heerlijke rock-route uitstippelen maar ook heel goed gaan op indie pareltjes. Of je die dag nou Klub C - Barn doet of Mainstage - The Slope je hebt echt een ijzersterke dag (of je pleurt het nog verder door mekaar natuurlijk, kan ook).

Heel goed geprogrammeerd. Ben echt onder de indruk.

Edit: enige dagen terug hebben mensen mij de nodige muziek van PJ Harvey aangeraden. Toegegeven, het is een veelzijdig en erg goede artieste, het ligt me alleen niet helemaal. Mocht Skindred er recht tegenover staan, is het voor mij toch een eenvoudige keuze. Desondanks, iedereen hartelijk bedankt voor jullie input.
 
Laatst bewerkt:

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Voor iedereen die hier zo lekker gaat op The Last Dinner Party (en terecht), ga Alice Merton checken op the slope!

Al luisterende komt meer en meer het besef dat die donderdag echt zo ongelofelijk goed in balans is. Je kan een heerlijke rock-route uitstippelen maar ook heel goed gaan op indie pareltjes. Of je die dag nou Klub C - Barn doet of Mainstage - The Slope je hebt echt een ijzersterke dag (of je pleurt het nog verder door mekaar natuurlijk, kan ook).

Heel goed geprogrammeerd. Ben echt onder de indruk.

Edit: enige dagen terug hebben mensen mij de nodige muziek van PJ Harvey aangeraden. Toegegeven, het is een veelzijdig en erg goede artieste, heb ligt me alleen niet helemaal. Mocht Skindred er recht tegenover staan, is het voor mij toch een eenvoudige keuze. Desondanks, iedereen hartelijk bedankt voor jullie input.
Bij mij ging een vaag belletje rinkelen bij de aankondiging; "is dat niet die meid van 'No Roots' ?? . Sindsdien niets van vernomen.
Maar dat nummer blijft lekker hangen, is inmiddels wel enige jaren oud en ik ken het nog uit 1000-en.

ZOals al vaaaaaak de conclusie is dit vroege jaar. De grote klappers zijn er minder, maar er is wel breed geprogrammeerd, genoeg te ontdekken! 3/4 dagen uitverkocht en nog maanden te gaan voor de 4e. Het is dus gewoon een succes.


Ik zit een beetje hetzelfde als @Raoul betreft PJ Harvey. Bijzonder artiest, maar Skindred er tegenover; ik denk dat ik op dat moment daaar voor zou gaan!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.986
2.026
Dus Coldplay moest op classic of boutique staan... Is dus niet gelukt blijkbaar.
Die headliners daar zijn het toch ook niet he.

Die affiche gaat natuurlijk veel verder dan de headliners en er staan uiteraard gigantisch veel grote namen maar toch wederom krijg ik geen gevoel dat ik daar bij wil zijn.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Luisteraar

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Die headliners daar zijn het toch ook niet he.

Die affiche gaat natuurlijk veel verder dan de headliners en er staan uiteraard gigantisch veel grote namen maar toch wederom krijg ik geen gevoel dat ik daar bij wil zijn.
Waarschijnlijk omdat je vooral alleen gitaren wil zien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Als ik Glastonbury's line-up zie valt me een paar dingen op die ik wel heeeeuuul graag op Werchter had gezien;

- Bloc Party, 2013/2014? was echt tof. Man dat is alweer 10 jaar geleden.
- London Grammar had echt niet misstaan als barn-head, of sub op elke dag. Ik had ze echt nog lang als headliner voor Live is Live staan. Hopelijk trekken ze volgend jaar een tour door en komen ze alsnog naar Belgie. Een no-brainer om te boeken wat mij betreft.
- En ja Coldplay. Maargoed die lijken ongrijpbaar.

Two Door Cinema Club was ook goed de laatste keer, stonden toen geloof ik met Goose daarna op de mail. Dat was echt een fotte dag!
Keane, mis ik toch wel deze editie.
Fontaines D.C. Maar ik denk dat die de komende jaren meermaal zullen passeren.


Verder sluit ik me wel bij @Joe aan. Ik ga hiervoor geen ticketstress hebben en een hoop moeite doen. Werchter is prima ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

muskusosman

Playlistbediener
24 jan 2018
26
12
Al met al toch ook wel zeer tevreden met mijn combiticket. Elke dag is er genoeg te zien (en een pauze tussendoor is soms ook welkom). Vooral de donderdag zit vol leuke verrassingen wat mij betreft!

Is er iemand die mij kan helpen beslissen of ik naar stone of Jalen Ngonda moet gaan op de vroege donderdagmiddag?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Als ik Glastonbury's line-up zie valt me een paar dingen op die ik wel heeeeuuul graag op Werchter had gezien;

- Bloc Party, 2013/2014? was echt tof. Man dat is alweer 10 jaar geleden.
- London Grammar had echt niet misstaan als barn-head, of sub op elke dag. Ik had ze echt nog lang als headliner voor Live is Live staan. Hopelijk trekken ze volgend jaar een tour door en komen ze alsnog naar Belgie. Een no-brainer om te boeken wat mij betreft.
- En ja Coldplay. Maargoed die lijken ongrijpbaar.

Two Door Cinema Club was ook goed de laatste keer, stonden toen geloof ik met Goose daarna op de mail. Dat was echt een fotte dag!
Keane, mis ik toch wel deze editie.
Fontaines D.C. Maar ik denk dat die de komende jaren meermaal zullen passeren.


Verder sluit ik me wel bij @Joe aan. Ik ga hiervoor geen ticketstress hebben en een hoop moeite doen. Werchter is prima ;)
Vooral LCD Soundsystem steekt de ogen uit. Op Glastonbury hoeven ze uiteindelijk niet te headlinen. Maar ja, Glastonbury he...

Voor mij verder vooral The National, Fontaines DC, Little Simz, SZA, Alvvays, Orbital, King Krule, Danny Brown, Brittany Howard, James Blake, Dexys, London Grammar en Yard Act.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken