Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
IDLES brengen hun 5de plaat uit en hebben 2 keer op Werchter gespeeld.
Dan kan je moeilijk van overkill spreken wat Werchter betreft.
Horen ook gewoon op 1 van de 2 majors met een nieuwe worp.
Eens. Maar dat mag ook in 2025.

IDLES is geweldig. Ik hoop dat ze headliner kunnen worden tegen 2027 maar er staat op de huidige lineup an sich gewoonweg al veel te veel dat er voor mijn gevoel "gisteren" nog stond.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Eens. Maar dat mag ook in 2025.

IDLES is geweldig. Ik hoop dat ze headliner kunnen worden tegen 2027 maar er staat op de huidige lineup an sich gewoonweg al veel te veel dat er voor mijn gevoel "gisteren" nog stond.
Ik blijf het graag zeggen. Jullie hebben echt niet de jaren ‘00 in Werchter meegemaakt denk ik.
Dan wist je met een pauze van een jaartje vaak wat er op je afkwam.
Maxi Jazz moest 1 keer kuchen en je kende al 1 headliner. En toen stonden er pak minder artiesten op de line up.

Dus ik kan het wel relativeren. Het is geen vetpot dit jaar. Je mist gewoon allerlei toerende bands in allerlei segmenten. En dan helpt het niet dat ze links en rechts er nog eentje kwijtspelen aan een ander festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Breinaard

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
vandaag 35 extra namen bij het Roskilde Festival (29/6 tot 6/7) dat sommige nieuwe namen al deelt met Werchter bv Khruangbin, Jane's Addiction,..
Opvallendste nieuwe naam is DOJA CAT die in de VS enorm populair is. Wie weet zien jullie in deze lijst nieuwe namen nog namen die kunnen aangekondigd worden op Werchter?
Denk/Vrees dat het wel bijna zeker is dat we Ice Spice gaan krijgen nu, had al aagekondigd geweest bij Doja Cat moest die ook op Ardentes staan. Doet me denken aan een Kid Laroi die nog op het einde werd aangekondigd bij een niet uitverkochte dag (donderdag vrijdag?)
 
Laatst bewerkt:

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Ik blijf het graag zeggen. Jullie hebben echt niet de jaren ‘00 in Werchter meegemaakt denk ik.
Dan wist je met een pauze van een jaartje vaak wat er op je afkwam.
Maxi Jazz moest 1 keer kuchen en je kende al 1 headliner. En toen stonden er pak minder artiesten op de line up.

Dus ik kan het wel relativeren. Het is geen vetpot dit jaar. Je mist gewoon allerlei toerende bands in allerlei segmenten. En dan helpt het niet dat ze links en rechts er nog eentje kwijtspelen aan een ander festival.
Fair enough. Ik begrijp de redenatie, dat kan ik ook wel relativeren. Ik vind gewoon dat we téveel 2022 namen recyclen op relatief hoge posities. Daarnaast vind ik IDLES wel geweldig en speelden ze voor mij de show van het weekend (samen met Michael Kiwanuka). Ik denk trouwens niet dat Faithless in 2024 op tour is.

Ik vind het trouwens, heb ik enkele paginas terug geschreven, in de breedte een ongelofelijk sterke editie worden en dat het de kwaliteit van 2022 nadert. Ik vind het programma nu al bijna het niveau van 2023 overstijgen (moeten er nog wel wat deftige dingen bij maar de potentie is er zeker).

Dus ik probeer zeker niet te negatief te zijn, enkel lichtelijk kritisch.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Denk/Vrees dat het wel bijna zeker is dat we Ice Spice gaan krijgen nu, had al aagekondigd geweest bij Doja Cat moest die ook op Ardentes staan. Doet me denken aan een Kid Laroi die nog op het einde werd aangekondigd bij een niet uitverkochte dag (donderdag vrijdag?)
Ja Kid Laroi was toch echt wel voorbeeldje van iets dat niet de bedoeling was denk ik.

Ice Spice deed vorig jaar al Les Ardentes, en was een miskleun. Gok dat ze gewoon ons landje links zal laten liggen. Maar goed, even goed vergis ik me weer.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Veel te groot voor Couleur Cafe toch? Da's een festival die Brihang als headliner neerzet, qua grootte.

En voor Les Ardentes, sorry hoor, toch ook een beetje een parel voor de zwijnen. Die willen daar gewoon hun hype rappers zien neem ik aan. Je kan voor elke metal act ook zeggen dat ze beter passen op Graspop, voor elke dancenaam zeggen dat ze beter passen op Dour etc, maar zo geraak je wel heel erg op een festivallandschap waarin alles binnen een hermetisch hokje geboekt wordt.

Dat is nu toch net waarom elk festival zn eigenheid heeft. Zo n naam is echt geen grote naam voor op werchter. Fan beter een hoge spot op les ardennen.

Zeggen dat werchter niet verjongt vind ik onjuist. We hadden ID en TOP als headliners, dit jaar maneskin en dua lipa.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Ik blijf het graag zeggen. Jullie hebben echt niet de jaren ‘00 in Werchter meegemaakt denk ik.
Dan wist je met een pauze van een jaartje vaak wat er op je afkwam.
Maxi Jazz moest 1 keer kuchen en je kende al 1 headliner. En toen stonden er pak minder artiesten op de line up.

Dus ik kan het wel relativeren. Het is geen vetpot dit jaar. Je mist gewoon allerlei toerende bands in allerlei segmenten. En dan helpt het niet dat ze links en rechts er nog eentje kwijtspelen aan een ander festival.
En die jaren verkochten gewoon uit en iedereen was blij
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Ik blijf het graag zeggen. Jullie hebben echt niet de jaren ‘00 in Werchter meegemaakt denk ik.
Dan wist je met een pauze van een jaartje vaak wat er op je afkwam.
Maxi Jazz moest 1 keer kuchen en je kende al 1 headliner. En toen stonden er pak minder artiesten op de line up.

Dus ik kan het wel relativeren. Het is geen vetpot dit jaar. Je mist gewoon allerlei toerende bands in allerlei segmenten. En dan helpt het niet dat ze links en rechts er nog eentje kwijtspelen aan een ander festival.
Kaiser Chiefs heeft er zo 4 of 5 na elkaar gedaan.
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
146
131
Werchter 2024 komt alweer met een sterke line-up. Er waren al sterkere edities, er waren zeker ook al mindere. Zo gaat dat. Alle discussie ten spijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: rw83

rojo

Playlistbediener
20 jan 2017
13
16
Mij gister toch erg vermaakt bij Ni. Aangezien de Slope toch nog bezet moet: www.ni-music.com
Misschien wat te experimenteel voor RW. Hoop nog op wat energieke aanvullingen. Vooral op de zondag maar voorzie vrijdag tussen Mods en Archive ook een wat lange pauze. NI vandaag in Moeskroen (Mouscron) trouwens.
 

jova

Playlistbediener
24 jan 2018
33
53
Werchter 2024 komt alweer met een sterke line-up. Er waren al sterkere edities, er waren zeker ook al mindere. Zo gaat dat. Alle discussie ten spijt.
Zo is dat , maar er mag nog wat lekkers bij. Daar zeggen we toch geen neen tegen? ;)
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
285
193
Massive Attack dus naar Lokerse Feesten. Er is ook niet meer zoveel hoge Barn-ruimte beschikbaar, maar ze hadden niet missstaan.
Ik heb ze nog nooit gezien. d'r komt vast weer een kans.

Er zijn gewoon erg veel festivals in BE-NL, de concurrentie is moordend. Als je ziet wat er deze zomer in België staat van Graspop tot Cactus. Dat is in een "schraal-namen-jaar" toch echt om je vingers bij af te likken.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Mij gister toch erg vermaakt bij Ni. Aangezien de Slope toch nog bezet moet: www.ni-music.com
Misschien wat te experimenteel voor RW. Hoop nog op wat energieke aanvullingen. Vooral op de zondag maar voorzie vrijdag tussen Mods en Archive ook een wat lange pauze. NI vandaag in Moeskroen (Mouscron) trouwens.
Hoi mede-veraganger. Was erg cool inderdaad, maar denk voor Werchter wel wat te.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rojo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken