Rock Werchter 2024

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Waarvan er tot nu toe blijkbaar maar 5.000, 5.000 en 1.0000 per dag verkocht zijn blijkbaar.
Dat is speculatie.
Wat ze gezegd hebben is dat er tot nu toe 20.000 dagkaarten voor Pinkpop verkocht zijn verdeeld over de drie dagen.
Dat kunnen er dus net zo goed 19.000 voor Ed Sheeran zijn (wat ik niet verwacht).
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Pinkpop verkoop zijn in elk geval geen abnormale cijfers.
Denk dat bij Werchter de Maneskin fans bij start ijverig waren, maar kan me gerust voorstellen dat dit nu gestabiliseerd is.
 

Bloody Mary

Playlistbediener
25 mei 2023
5
3
Ik ben wel benieuwd wat er nog bij komt. Voor het eerst sinds 1997 twijfel ik er over om een combiticket te kopen. Niet omdat ik te oud wordt, maar omdat ik nog maar weinig in de line-up tegen kom dat ik graag wil zien.

Desnoods maar QOTSA. Of desnoods, heel graag natuurlijk, maar omdat ze vorig jaar al geweest zijn. Maar 100 x liever deze herhaling dan de bagger die nu in de line-up staat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rw83

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
146
131
Ik ben wel benieuwd wat er nog bij komt. Voor het eerst sinds 1997 twijfel ik er over om een combiticket te kopen. Niet omdat ik te oud wordt, maar omdat ik nog maar weinig in de line-up tegen kom dat ik graag wil zien.

Desnoods maar QOTSA. Of desnoods, heel graag natuurlijk, maar omdat ze vorig jaar al geweest zijn. Maar 100 x liever deze herhaling dan de bagger die nu in de line-up staat.
Ik heb andere jaren al veel meer getwijfeld over een combi en ik vind wat er nu al staat best ok. Zo zie je maar. Smaken en kleuren...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Ik begrijp niet wat zoveel mensen in de muziek van Lana del Rey zien, en ik zal het nooit begrijpen. Ik vind het saai, vervelend en overroepen. Maar goed, dat is mijn mening. Ik ga dan wel ergens anders heen.
Begrijp ik ook. Je vergeet nog de diva streken 🙃
En zeker op een main stage hoeft het voor mij ook niet.
Maar dat is ook het leuke aan smaken die verschillen en andere opties op de andere podia.
Ik zag ze op glastonbury en dat was een ramp
 
  • Leuk
Waarderingen: Shuliv en napril69

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Precies dat ja. Maakt niet uit waar je ze zet, de dagtickets geraken door haar fans toch altijd wel uitverkocht. En met die voor die main stage zal het qua sfeer op eender welk festival wel gelijkaardig zijn. Ik ben in ieder geval nog geen opname van een festivalshow sinds 2019 tegengekomen waarin het publiek niét enthousiast meebrult.

Rock Werchter zou daar geen uitzondering op zijn.

Relatief natuurlijk. Ik ben zeker dat je na Rock Werchter 2024 ook tientallen opnames gaat vinden van de show van Lenny Kravitz waarop iedereen enthousiast meebrult.

Ik denk als ze Lana boekten dat ze al aangekondigd was. Misschien heeft zel zelf geen goed gevoel met werchter na haar show in 2016 die compleet dood viel. Wat niet door haar kwam maar door de spot net voor bruce
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.651
Ik denk als ze Lana boekten dat ze al aangekondigd was. Misschien heeft zel zelf geen goed gevoel met werchter na haar show in 2016 die compleet dood viel. Wat niet door haar kwam maar door de spot net voor bruce
Nee die verwacht ik zeker ook niet meer. Of toch niet in 2024, helaas. Hadden we het inderdaad wel al geweten.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
886
Desnoods maar QOTSA. Of desnoods, heel graag natuurlijk, maar omdat ze vorig jaar al geweest zijn. Maar 100 x liever deze herhaling dan de bagger die nu in de line-up staat.
Iedereen was hier vorig jaar aan het smeken om namen te zien die nog geen x maal door onze strot zijn geramd.

Affiche 2024 is tot nu toe gewoon top.
Vier headliners die totaal nieuw zijn of er lang geleden hebben gestaan.
En een undercard die ook best wel fris klinkt met namen die niet in herhaling vallen, zoals dEUS en Lavigne.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
1643350243713-png.1015


Zijn jullie weer klaar voor de Festileaks Tijdloze Top 100, de belangrijkste muzieklijst van het jaar? Het is onze VIJFDE editie van deze lijst en daar wil je dus absoluut aan bijdragen. Omdat onder de forumleden een boel muziek liefhebbers zijn krijgen we elk jaar een fantastisch mooie lijst bij elkaar. Zie het als een muzieklijst om je doorheen de winter te helpen. Het gaat om een muzieklijst allertijden dus niet enkel nieuwe muziek.

Stuur je lijst in via dit topic!
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Ik ben ook best tevreden tot nu toe. Ik mag dan één van die zeikerds zijn die nog zo veel mogelijk rock wil en niks heeft met hippe popnamen als Dua Lipa of Lana del Rey etc. Maar daardoor met namen als FF, Lenny, Sum 41, Jane's Addiction, Bad Omens, The Hives etc. en voor de afwisseling Snow Patrol, Black Pumas, NBT, The Kooks en dEUS staat er voor mij nu al genoeg moois.

PS: Voor dit jaar ben ik samen met mijn Werchter groepje weer een playlist begonnen. Kleine disclaimer; bovenstaande smaak komt hier nogal heel erg in terug😋: Rock Werchter 2024 Playlist
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Iedereen was hier vorig jaar aan het smeken om namen te zien die nog geen x maal door onze strot zijn geramd.

Affiche 2024 is tot nu toe gewoon top.
Vier headliners die totaal nieuw zijn of er lang geleden hebben gestaan.
En een undercard die ook best wel fris klinkt met namen die niet in herhaling vallen, zoals dEUS en Lavigne.
Mijn opa had in 1967 twee klachten: voor het eerst een naakte vrouw op tv. Zijn tweede klacht was dat zijn tv onscherp was.

Dat is volgens mij de mening in dit forum in een notendop
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Vanavond ook eerste release Eurockeennes. Dat en Lollapalooza Stockholm zijn de festivals waar er nog acts kunnen aan kwijtgespeeld worden.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
140
127
Altijd jammer om zo een zaken te lezen. Al die mensen daar die er elk jaar naar uit kijken. Al die vriendengroepen die dat als hun weekendje beschouwen.
We mogen hopen dat dit bij ons nooit gaat voorvallen.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
106
80
We hebben het nog niet zo lang geleden twee jaar op een rij zonder Werchter moeten stellen. Doet je ook wel beseffen hoe verwend we jaar na jaar zijn met dergelijk evenement met al dat muzikaal moois elk jaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Jammer, maar anderzijds, er mogen nog wel een aantal festivals meer wegvallen. Het is gewoon een overaanbod. Gevolg is ook dat door de jaren heen meer en meer bands (agents) vinden dat ze moeten headlinen. En het kaf van het koren ook niet meer kunnen scheiden.
In Frankrijk bvb heb je heel veel festivals van soortgelijke grootte die tegen mekaar opboksen. Groter land, oké. Maar zit ook niks in dat zich differentieert van een ander.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken