Rock Werchter 2024

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
190
98
Thanks. Begin ik nu vast met minder drinken, want ik heb een blaas met de maatvoering van een pinda en ik heb de Foos zo gemist dat ik 2 uur stijf vooraan wil staan.
Net achter het voorvak sta je ook prima! En niet als een sardientje ;)
Denk dat je bij de foos er lang mag uitzitten in voorvak
 
  • Leuk
Waarderingen: grimbo76

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190

Nieuw volgens de gelekte poster:
  • Breaking Benjamin
  • Max & Igor Cavalera
  • Tremonti
  • Crosses
  • Amaranthe
  • The Pretty Reckless
  • Casey
  • Turnstile
  • Bullet For My Valentine
  • Stone Temple Pilots
  • We Came As Romans
  • Static Dress
  • Limp Bizkit
  • A Day To Remember
  • Mr. Bungle
  • Mudvayne
  • Wolfmother
  • Empire State Bastard
  • Frog Leap
  • The Dead Daisies
  • Pest Control
  • Rival Sons
  • Nightranger
  • Theory Of A Deadman
  • Atreyu
  • John Coffey
  • Animals As Leaders
Zou een mooie worp zijn hoor!!


Via Kamelot een gelekte poster voor Graspop.

Als dit klopt dan heeft Graspop er toch wel een serieus mooie line-up van gemaakt.
o.a. Turnstile-Wolfmother-Rival Sons- Stone Temple Pilots (!!) zouden zeker niet misstaan hebben op Werchter
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Het is echt tijd dat ik me weer een beetje in andere muziek verdiep dan metal want Marc Rebillet en Kraughbin als opties voor co-heads op Werchter komt voor mij echt vrij wezenloos over. Ken deze acts alleen qua naam en hebben naar mijn idee absoluut niet de pull die een cohead nodig heeft
Ik denk dat
😬

Maar serieus! Nu we toch weer even moeten wachten op een volgende drop is dit wel essentiële vraag, zo niet een vraag van levensbelang.

Hoe pakken de meest ervaren festivalgangers onder jullie dit aan? Dus: 2 main optredens achter elkaar, zonder je spot te verliezen.

Je alcoholpromillage moet toch een beetje op peil gehouden worden maar gebruik maken van een bierboy levert binnen no time weer een volle blaas op. Ik kom niet verder dan nippen uit een bidonnetje met sterke drank… ☺️
Het is alweer een tijdje geleden dat ik ben geweest, maar volgens mij maken ze het voorste vak na ieder optreden helemaal leeg.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.252
Het is alweer een tijdje geleden dat ik ben geweest, maar volgens mij maken ze het voorste vak na ieder optreden helemaal leeg.
In 2018 en 2019 gebeurde dat alvast niet, het zou me verbazen dat ze zoiets intussen wel doen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.608
857
In 2018 en 2019 gebeurde dat alvast niet, het zou me verbazen dat ze zoiets intussen wel doen.
Doen ze ook niet. Tijdens gewone acts overdag is er natuurlijk na elk concert wel een grote leegloop en doen ze de hekjes voor de volgenden pas open als de leegloop gedaan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.252
Dus: 2 main optredens achter elkaar, zonder je spot te verliezen.
Vertrek1 nummer voor het einde van de set, in die tijd wc, drank en eten halen, en weer klaar gaan staan om opnieuw binnen te kunnen. Reken op deze manier op zo'n 10 minuten (laatste nummer + leegloop van die vakken). Zo deed het een vriendin het toch omdat de blaas het niet ging volhouden, ik ben heel The Cure en Tool achter elkaar in't voorvak blijven staan!
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Vertrek1 nummer voor het einde van de set, in die tijd wc, drank en eten halen, en weer klaar gaan staan om opnieuw binnen te kunnen. Reken op deze manier op zo'n 10 minuten (laatste nummer + leegloop van die vakken). Zo deed het een vriendin het toch omdat de blaas het niet ging volhouden, ik ben heel The Cure en Tool achter elkaar in't voorvak blijven staan!
1 nummer voor het einde van de set is toch meestal de publiekslieveling. Die wil je in de meeste gevallen toch gewoon niet missen? :p
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.252
1 nummer voor het einde van de set is toch meestal de publiekslieveling. Die wil je in de meeste gevallen toch gewoon niet missen? :p
Bij The Cure kan dat meevallen... die doen toch gewoon hun goesting qua setopbouw + tenslotte heb je al bijna 2,5u gehad op dat moment.
En je moet er iets voor over hebben natuurlijk als de volgende band Tool is en de blaas het niet uit gaat houden...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Via Kamelot een gelekte poster voor Graspop.

Als dit klopt dan heeft Graspop er toch wel een serieus mooie line-up van gemaakt.
o.a. Turnstile-Wolfmother-Rival Sons- Stone Temple Pilots (!!) zouden zeker niet misstaan hebben op Werchter
Dikke oef voor Limp Bizkit, jammer van Turnstile. Maar altijd welkom met een nieuw album in de komende jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Dikke oef voor Limp Bizkit, jammer van Turnstile. Maar altijd welkom met een nieuw album in de komende jaren.
Ja, dit wordt gewoon alweer het derde (of vierde?) jaar met dat ene album. Liever dan terug met een nieuwe album, nieuwe tour, nieuwe setlist.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Deftones rock?.. Met Bad Omens staat er welgeteld 1 metal act op het affiche. Lijkt me niet gek dat daar, ik hoop mee op Deftones (was goed op Pinkpop), nog wat bij komt toch?
Deftones is een toffe naam hoor, lang geleden dat die nog eens op RW stonden ook.

Maar vind dat de focus wel heel erg op gitaarmuziek lag in de laatste 2 pakketjes. Hoop dat daar aan de bovenkant ook wat meer pop, hip hop en elektronische dingen bijkomen om het totaalplaatje wat uit te balanceren. En dan heb ik het niet over middagspotjes in de KlubC... Fred Again, Rosalia, Stormzy gaven die lineup van dit jaar extra glans maar binnen dat kader is het nu nog wat mager.
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
Deftones is een toffe naam hoor, lang geleden dat die nog eens op RW stonden ook.

Maar vind dat de focus wel heel erg op gitaarmuziek lag in de laatste 2 pakketjes. Hoop dat daar ook wat meer pop, hip hop en elektronische dagen bijkomen om het totaalplaatje wat uit te balanceren. En dan heb ik het niet over middagspotjes in de KlubC. Fred Again, Rosalia, Stormzy gaven die lineup van dit jaar extra glans maar binnen dat kader is het nu nog wat mager.
Zou het te maken kunnen hebben met de line-up van Pinkpop? Daar moet je met een vergrootglas op zoek naar rock-gerelateerde bands. Door nu alle gitaren aan te kondigen kan Rock Werchter veel mensen ertoe verleiden om ipv Pinkpop naar Werchter te trekken lijkt me.

Rock Werchter zal uiteraard ook de andere bands gaan aankondigen, maar die zijn misschien minder noodzakelijk voor de kaartverkoop gedurende deze periode.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd en mattman

RapidGnome

Playlistbediener
7 dec 2023
11
15
Via Kamelot een gelekte poster voor Graspop.

Als dit klopt dan heeft Graspop er toch wel een serieus mooie line-up van gemaakt.
o.a. Turnstile-Wolfmother-Rival Sons- Stone Temple Pilots (!!) zouden zeker niet misstaan hebben op Werchter
Dit zou goed kunnen kloppen, post is van facebook afgehaald. Althans ik kon hem niet meer terugzien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken