Rock Werchter 2024

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Opzoeken zeker, erin komen moet nog blijken.
Wel zeer curieus wat ze daar nog mee gaan doen volgend jaar eerlijk gezegd, zeker omdat Herman zelf al aangaf dat er sowieso veranderingen gaan gebeuren.
Ook met KluB C, heb daarover al de meeste wilde geruchten in't wild horen rondvliegen. Van een tweede open podium tot gewoon meer van't zelfde.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Wel zeer curieus wat ze daar nog mee gaan doen volgend jaar eerlijk gezegd, zeker omdat Herman zelf al aangaf dat er sowieso veranderingen gaan gebeuren.
Ook met KluB C, heb daarover al de meeste wilde geruchten in't wild horen rondvliegen. Van een tweede open podium tot gewoon meer van't zelfde.
De oplossing lijkt mij redelijk simpel. In de barn moeten gewoon kleinere namen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
294
144
Wel zeer curieus wat ze daar nog mee gaan doen volgend jaar eerlijk gezegd, zeker omdat Herman zelf al aangaf dat er sowieso veranderingen gaan gebeuren.
Ook met KluB C, heb daarover al de meeste wilde geruchten in't wild horen rondvliegen. Van een tweede open podium tot gewoon meer van't zelfde.
en wat is het probleem met de zijkanten gewoon open te doen van de barn en kbc? of mis ik iets haha
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
en wat is het probleem met de zijkanten gewoon open te doen van de barn en kbc? of mis ik iets haha
Omdat dit verhaal ook zo verkocht wordt aan artiesten. Anders hadden we daar nooit dingen als Rosalia, Nine Inch Nails en zovele anderen meegemaakt.
Dat gaf Herman ook zo aan vorige zomer.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en b_lars

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
Wel zeer curieus wat ze daar nog mee gaan doen volgend jaar eerlijk gezegd, zeker omdat Herman zelf al aangaf dat er sowieso veranderingen gaan gebeuren.
Ook met KluB C, heb daarover al de meeste wilde geruchten in't wild horen rondvliegen. Van een tweede open podium tot gewoon meer van't zelfde.
Ik hoop op een vette stage waar je elke dag terug wat meer publiekstrekkers kan zien. Dat miste ik wat vorige editie.
Denk ook dat je daarmee eventueel wat meer spreiding kan creëren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.795
9.748
De oplossing lijkt mij redelijk simpel. In de barn moeten gewoon kleinere namen staan.
Nee… Zelfs bij Warhaus en Blackwave was het uitpuilen. Bandjes die normaal in godbetert de Vooruit spelen. In 7 op de 10 gevallen stond die Barn vol, grote namen of niet.

Die grote Barn namen maken RW net zo tof. Of moeten ze het volgend jaar laten om PJ Harvey, The Smile, Lorde te boeken voor de Barn omdat die namen te groot zijn…

Gewoon beter counteren met de main stage. Nu stond er tegenover de meeste headliners geen Barn naam, had je Editors tegenover RHCP gezet, of Muse tegenover Fred Again, dan was dat probleem veel minder groot geweest.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.022
1.015
Omdat dit verhaal ook zo verkocht wordt aan artiesten. Anders hadden we daar nooit dingen als Rosalia, Nine Inch Nails en zovele anderen meegemaakt.
Dat gaf Herman ook zo aan vorige zomer.
Eerlijk, ik geloof daar bitterweinig van. Alsof die artiesten niet zouden komen, moesten ze in een open tent spelen😅 Enigste wat die artiesten interesseert, is dat het geld op tafel wordt gelegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nielso

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Eerlijk, ik geloof daar bitterweinig van. Alsof die artiesten niet zouden komen, moesten ze in een open tent spelen😅 Enigste wat die artiesten interesseert, is dat het geld op tafel wordt gelegd.
Zo simpel is het toch niet hoor. Alles weegt mee: venue, plaats op de line-up, tijdstip, plaats op de poster etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en jimmywe

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.022
1.015
Zo simpel is het toch niet hoor. Alles weegt mee: venue, plaats op de line-up, tijdstip, plaats op de poster etc.
Het was misschien iets te simplistisch, maar dan nog. Ik geloof echt niet dat Rosalia (om een voorbeeld te geven) wakker ligt van the barn op Werchter. Alsof zij op voorhand filmpkes gaat bekijken hoe de stage eruit ziet😅
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Het was misschien iets te simplistisch, maar dan nog. Ik geloof echt niet dat Rosalia (om een voorbeeld te geven) wakker ligt van the barn op Werchter. Alsof zij op voorhand filmpkes gaat bekijken hoe de stage eruit ziet😅
Zij niet, het management vast wel. Maar het is natuurlijk gewoon een pre om zo'n tent te kunnen aanbieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.168
6.635
Het was misschien iets te simplistisch, maar dan nog. Ik geloof echt niet dat Rosalia (om een voorbeeld te geven) wakker ligt van the barn op Werchter. Alsof zij op voorhand filmpkes gaat bekijken hoe de stage eruit ziet😅
Niet per se, maar capaciteit van de tent doet ook veel. Rock Werchter upgradet nu wederom de Barn net omdat ze grotere producties willen maar ook kunnen binnen halen. Sommige artiesten vragen omwille van die productie dan ook mainstage en die kan Rock Werchter niet altijd aanbieden. Via de Barn kunnen ze daar een mouw aan passen en alsnog artiesten overtuigen.

Bovendien, een show in het donker kúnnen spelen doet volgens mij heel wat tov een middagspot op de mainstage..
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
Het was misschien iets te simplistisch, maar dan nog. Ik geloof echt niet dat Rosalia (om een voorbeeld te geven) wakker ligt van the barn op Werchter. Alsof zij op voorhand filmpkes gaat bekijken hoe de stage eruit ziet😅
Als Werchter het enkel moest doen op basis van de centen dan stonden er enkel namen van die grootte in de tent… die vlieger gaat niet op.
Capaciteit, productie en reputatie. Toch wel duidelijk dat vorige zomer zowel Rosalia als Fred Again .. heel karig waren met shows, zeker niet eender waar ze wilden spelen. Wel 2x Barn, dat is geen toeval.
Of een NIN die altijd main stage vroegen. En gekend staan als erg moeilijke gevallen achter de schermen. Als je die kan overtuigen is het niet enkel met centen…
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Joslittel

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
464
445
Ik houd zelf wel van andere genres, maar als er dan toch puur pop-artiesten geboekt gaan worden; 100x liever Dua Lipa dan bijvoorbeeld Pharell Williams destijds. Dua Lipa is een van DE namen in het genre van deze tijd natuurlijk .
Offf geen pure pop en pak Eminem een keer, voor de afwisseling zeer welkom!

Foo fighters, Greenday, Dua Lipa, ..... (rammstein niet denk ik gezien de concerten)
Lijkt me aannemelijk.
ik hoop op the Cure nog een keer , die editie met The Cure en Tool heb ik moeten missen....

Zet er dan aub bij voor wat aankleding hoog op de kaart;
Alanis Morissette
London Grammar
The Smashing Pumpkins
Weezer(op tour met bovenstaande in the UK aanstaande zomer blijkbaar)
Soulwax
Bring me the horizon
Ghost
New Order
Simple minds


Verder gewenst;
Band of Horses
Stereophonics
CHVRCHES
Dropkick Murphys
Fontaines D.C.
Richard Ashcroft. Heeft 1 optreden staan in augustus. Zal wel een uniek iets zijn maar toch..
Jack White, of white stripes gewoon compleet 😉
First Aid Kit


Alice in Chains, Linkin Park en The Prodigy zijn van die bands die touren of plannen maken. De muziek is geliefd maar de frontpaneel worden gemist.... misschien is The Prodigy na een headliner nog een optie.


Benieuwd naar die eerste namen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
1.022
1.015
Als Werchter het enkel moest doen op basis van de centen dan stonden er enkel namen van die grootte in de tent… die vlieger gaat niet op.
Capaciteit, productie en reputatie. Toch wel duidelijk dat vorige zomer zowel Rosalia als Fred Again .. heel karig waren met shows, zeker niet eender waar ze wilden spelen. Wel 2x Barn, dat is geen toeval.
Of een NIN die altijd main stage vroegen. En gekend staan als erg moeilijke gevallen achter de schermen. Als je die kan overtuigen is het niet enkel met centen…
Of juist wel... Voor geld danst de beer in deze wereld.
 

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
97
50
Het was misschien iets te simplistisch, maar dan nog. Ik geloof echt niet dat Rosalia (om een voorbeeld te geven) wakker ligt van the barn op Werchter. Alsof zij op voorhand filmpkes gaat bekijken hoe de stage eruit ziet😅
Tuurlijk wordt daar naar gekeken. Niet door haar maar op dat niveau wordt elke venue en stage gewikt en gewogen door management en bookers. Zelfs veel nationale bands vragen productiefiches en beelden van venues op alvorens een boeking af te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.407
6.102
Tuurlijk wordt daar naar gekeken. Niet door haar maar op dat niveau wordt elke venue en stage gewikt en gewogen door management en bookers. Zelfs veel nationale bands vragen productiefiches en beelden van venues op alvorens een boeking af te sluiten.
Even goed met indoorshows. Dat een act bij ons kiest tussen Ab of trix bvb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken