Rock Werchter 2024

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Zit tool nog in de running? Zij hebben tourdates in Noord Amerika aangekondigd voor deze herfst. Misschien iets voor Europa volgende zomer?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Oei oei, had nu wel het idee dat er aan die main stage niet veel volk meer bij kon hoor. Bij een Goldband, maar ook tijdens Alt-J was dat veld tot in de hoeken gevuld precies. Ook dat amfitheaterstukje voelde erg druk aan.
Absoluut foute perceptie vrees ik. Was nog plek genoeg.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
482
Absoluut foute perceptie vrees ik. Was nog plek genoeg.

Ik stond bij beiden in het midden van het midden en het voelde ongeveer aan als bij Rock Werchter rond de PA, dus zeker doenbaar qua drukte, maar vind CORE net leuk omdat het geen té druk festival is met een degelijk publiek, dus veel meer hoeft er eigenlijk niet bij voor mijn gevoel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik stond bij beiden in het midden van het midden en het voelde ongeveer aan als bij Rock Werchter rond de PA, dus zeker doenbaar qua drukte, maar vind CORE net leuk omdat het geen té druk festival is met een degelijk publiek, dus veel meer hoeft er eigenlijk niet bij voor mijn gevoel.
Dacht dat richtcapaciteit op 25000 zat per dag. Kan me vergissen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887
Wie van de artiesten die dit jaar op Pukkelpop stonden zien we volgend jaar op de wei van Werchter?
Brutus op de Amenra spot?
Brihang met zijn nieuwe album?
Clouseau (40 jaar bestaan)?
Nothing But Thieves?
........
Kan me niet inbeelden dat Clouseau op RW zou staan. Dat Pukkelpop-concert leek me een eenmalig iets.
Beetje zelfde als voor Helmut Lotti Goes Metal op Graspop (ook al doet hij nu nog wel een tour ermee).

Clouseau speelde trouwens wel op de eerste edities van TW Classic...
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
482
Kan me niet inbeelden dat Clouseau op RW zou staan. Dat Pukkelpop-concert leek me een eenmalig iets.
Beetje zelfde als voor Helmut Lotti Goes Metal op Graspop (ook al doet hij nu nog wel een tour ermee).

Clouseau speelde trouwens wel op de eerste edities van TW Classic...

Ik zie ze Clouseau echt nog boeken gezien het Pukkelpoppubliek hen zo in de armen sloot. Gezien de immense populariteit van Nederlandstalige groepen zie ik het nog zomaar gebeuren.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Ja maar toch zie ik RW deze band (nog) niet boeken. Als ze dat willen, dan had AF er dit jaar wel gestaan denk ik.
Als je alle hints op eFestivals en Festileaks optelt, waren ze ook effectief geboekt voor RW/Primavera/Hurricane-Southside/Roskilde/etc, maar hebben de majors hen collectief laten vallen nadat het nieuws uitbrak. Lijkt me zeer sterk dat AF een jaar later plots op meer sympathie kan rekenen.

Ben uberhaupt benieuwd of AF nog lang blijft bestaan. Het huwelijk tussen Win en Régine, alsook de relaties binnen de band hebben flink onder druk gestaan. Op de promotoren moeten ze momenteel niet rekenen. En vanuit de fanbase/muziekwereld zijn er ook sterkere reacties gekomen dan bij pakweg Rammstein.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.915
6.146
Ook gewoon, Will Butler heeft nu die soloshows lopen.. Misschien dat ze binnen een jaar of vijf nog eens kunnen proberen, hopelijk dan wél met excuses..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Als je alle hints op eFestivals en Festileaks optelt, waren ze ook effectief geboekt voor RW/Primavera/Hurricane-Southside/Roskilde/etc, maar hebben de majors hen collectief laten vallen nadat het nieuws uitbrak. Lijkt me zeer sterk dat AF een jaar later plots op meer sympathie kan rekenen.
Snap dat ergens wel. Echt moeilijk te voorspellen wat de toekomst van deze band is. Je wil als organisator van een festival niet echt dingen boeken die geassocieerd worden met dingen als machtsmisbruik of seksueel overschrijdend gedrag.

Ik blijf het jammer vinden dat dit nu rond deze band zweeft, was vroeger misschien na Radiohead mijn favoriete band. Maar merk dat ik er niet meer met plezier naar kan luisteren, laat staan ervoor naar een festival wil trekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken