Rock Werchter 2024

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
591
378
Ik hoorde dat er binnenkort een nieuw album van Billie aankomt met wat minder “softie” muziek en wat meer als het eerste album
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Qua 'popnaam' is Eilish wat mij betreft het meeste welkom op Rock Werchter. Kan haar muziek best appreciëren. Heb de livestream van haar optreden op Pukkelpop gezien en had wel gedacht dat ze met wat meer live-instrumenten zou komen in vergelijking met de tijd van haar namiddagslot.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.151
1.184
Alweer Nothing But Thieves? Die stonden de laatste 5 edities al 3 keer. 😅
En dan tussendoor ook nog eens Pukkelpop in 2018 en 2023 :)

Maar: sinds 30 juni 2023 nieuw album. Waarvan Welcome to the DCC en Overcome het al tot de nummer 1 in De Afrekening schopten. Bovendien lokken ze volk en lijken ze vrij gemakkelijk in welke positie ze op de affiche terecht komen. Is een no-brainer voor de organisatie denk ik.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
En dan tussendoor ook nog eens Pukkelpop in 2018 en 2023 :)

Maar: sinds 30 juni 2023 nieuw album. Waarvan Welcome to the DCC en Overcome het al tot de nummer 1 in De Afrekening schopten. Bovendien lokken ze volk en lijken ze vrij gemakkelijk in welke positie ze op de affiche terecht komen. Is een no-brainer voor de organisatie denk ik.
én Pukkelpop 2022 dacht ik?

Even gechecked:
2023 -> Pukkelpop
2022 -> Pukkelpop én Rock Werchter én AB én De Roma
-- 2 coronajaren --
2019 -> Rock Werchter
2018 -> AB én Pukkelpop én Trix
2017 -> Botanique én Rock Werchter
...

Begint inderdaad wel wat veel te worden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
én Pukkelpop 2022 dacht ik?

Even gechecked:
2023 -> Pukkelpop
2022 -> Pukkelpop én Rock Werchter én AB én De Roma
-- 2 coronajaren --
2019 -> Rock Werchter
2018 -> AB én Pukkelpop én Trix
2017 -> Botanique én Rock Werchter
...

Begint inderdaad wel wat veel te worden.
2024: stijf uitverkochte Lotto Arena.
De band draait goed, verkoopt goed. De belangrijkste waardemeters voor Werchter zijn hiermee aangevinkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.181
5.515
én Pukkelpop 2022 dacht ik?

Even gechecked:
2023 -> Pukkelpop
2022 -> Pukkelpop én Rock Werchter én AB én De Roma
-- 2 coronajaren --
2019 -> Rock Werchter
2018 -> AB én Pukkelpop én Trix
2017 -> Botanique én Rock Werchter
...

Begint inderdaad wel wat veel te worden.
Komen er nog eens aan hoor. Vallen niet te negeren. En vooral Nederland / België is precies het epicentrum van hun populariteit.
Net voor de 3 grote acts vermoed ik. Vooral te hopen dat ze bij RW hen een niet te hoge spot aanbieden gezien de huidige populariteit, en ze even groot worden ingeschat zoals bvb Lumineers.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.181
5.515
2024: stijf uitverkochte Lotto Arena.
De band draait goed, verkoopt goed. De belangrijkste waardemeters voor Werchter zijn hiermee aangevinkt.
Ik zie ze ook gewoon in het allereerste pakketje (na de headliners) gedropt worden, waar al heel wat dragende namen inzitten.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.181
5.515
Wat verwacht ik zoal:
- inderdaad Brihang, en zie die nog combo doen met Boutique ook
- J. Bernardt
- Arlo Parks
- Blink 182
- High Vis als afsluiter Slope

Denk ook dat King Gizzard eindelijk is In hun periode beschikbaar ga zijn.
Ik hoop ook op Loyle Carner maar dat kan even goed Core worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo, Nelios en Joslittel

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
Wat verwacht ik zoal:
- inderdaad Brihang, en zie die nog combo doen met Boutique ook
- J. Bernardt
- Arlo Parks
- Blink 182
- High Vis als afsluiter Slope

Denk ook dat King Gizzard eindelijk is In hun periode beschikbaar ga zijn.
Ik hoop ook op Loyle Carner maar dat kan even goed Core worden.

Gaat Core terug door na de enorm tegenvallende ticketverkoop van dit jaar?
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Op hun website staat '40.000 bezoekers'. Zou dat zoveel minder zijn dan verwacht of gehoopt? Het lijkt mij ook niet de allerduurste line-up die ze hadden, dus ik kan me best wel inbeelden dat je dan met 40.000 bezoekers gewoon winstgevend bent. Bovendien zie ik Tomorrowland en Werchter hun liefdesbaby niet zo snel opgeven eigenlijk.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
Op hun website staat '40.000 bezoekers'. Zou dat zoveel minder zijn dan verwacht of gehoopt? Het lijkt mij ook niet de allerduurste line-up die ze hadden, dus ik kan me best wel inbeelden dat je dan met 40.000 bezoekers gewoon winstgevend bent. Bovendien zie ik Tomorrowland en Werchter hun liefdesbaby niet zo snel opgeven eigenlijk.

ca 20k per dag, waarvan het grote merendeel gratis tickets had, en daarbij nog het protest van buurtbewoners en milieu-organisaties rond het gebruik van het Ossegempark... maar goed, ik ben beide jaren geweest en wel fan van het concept.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
ca 20k per dag, waarvan het grote merendeel gratis tickets had, en daarbij nog het protest van buurtbewoners en milieu-organisaties rond het gebruik van het Ossegempark... maar goed, ik ben beide jaren geweest en wel fan van het concept.
Nuja ik kan zeggen: als het niet uitverkocht was, dan zou ik toch niet veel meer volk op dat (verder erg mooie) terrein laten. Het was aardig vol op CORE.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.593
4.561
Er waren vooral heel veel gratis kaarten weggegeven. Ik weet dat iemand die ik ken, die op RW vrijwilliger was, gratis kaarten kon kiezen voor 1 van beide dagen. Daarnaast ook via stubru giga veel kaarten voor Core op die dag dat je festivalkaarten kon winnen en daarbij zal het wss niet gebleven zijn.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.200
3.026
CORE was inderdaad gezellig druk en uiteindelijk leveren zelfs gratis bezoekers geld op via consumptie.
Ik geloof alleszins nooit dat het festival dit jaar verlieslatend was. En uiteindelijk is CORE vooral van strategisch belang voor Live Nation: veel artiesten beschikbaar dankzij BKS/Primavera in het begin van het seizoen zonder plek in België dus beter dat gat zelf opvullen voor er een concurrent in duikt. Zit ook wel een langetermijnplan achter denk ik, dat zie ik ze inderdaad niet meteen opgeven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.046
8.684
Zaten nog bijlange niet aan Max capaciteit.
Oei oei, had nu wel het idee dat er aan die main stage niet veel volk meer bij kon hoor. Bij een Goldband, maar ook tijdens Alt-J was dat veld tot in de hoeken gevuld precies. Ook dat amfitheaterstukje voelde erg druk aan.
 
Laatst bewerkt:

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Oei oei, op moeten het idee dat er aan die main stage niet veel volk meer bij kon hoor. Bij een Goldband, maar ook tijdens Alt-J was dat veld tot in de hoeken gevuld precies. Ook dat amfitheaterstukje voelde erg druk aan.
Vol is vol he. Rood kruisje erop en ga maar ergens op het grote scherm kijken 🤔
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
698
486
CORE was inderdaad gezellig druk en uiteindelijk leveren zelfs gratis bezoekers geld op via consumptie.
Ik geloof alleszins nooit dat het festival dit jaar verlieslatend was. En uiteindelijk is CORE vooral van strategisch belang voor Live Nation: veel artiesten beschikbaar dankzij BKS/Primavera in het begin van het seizoen zonder plek in België dus beter dat gat zelf opvullen voor er een concurrent in duikt. Zit ook wel een langetermijnplan achter denk ik, dat zie ik ze inderdaad niet meteen opgeven.

Laten we het hopen, maar vooral ook dat ze niet alle spannende namen daar neerploffen in plaats van op de Werchter line-up. UMO en Little Simz hadden bijvoorbeeld zeker niet misstaan op Werchter zelf. Mogen dus 2024 graag daar komen opdraven.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Voorspellen leuk.. Daar moeten we iets mee doen. Oh Wacht...
Ik ben bezig😅….
 
  • Leuk
Waarderingen: Bert

Gebruikers die dit onderwerp bekijken