Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Fantastische dag toen. Moby was zeer sterk en energiek.
Zelfs Jay Z (normaal niet mijn ding) was top.
Ja, echt een magnifieke namiddag. Jay Z en Neil Young zijn shows die ik nooit ga vergeten. Alleen The Verve viel toen een tikje tegen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
Fantastische dag toen. Moby was zeer sterk en energiek.
Zelfs Jay Z (normaal niet mijn ding) was top.
Moby was wel een tape. Was wel wat om te doen toen. Was ook een speciale versie van zijn show.
Jay Z was waanzinnig, headlinede week ervoor gewoon Glastonbury.
Slayer deed toen ook doodleuk een namiddag show op Werchter.
RW had dat jaar de 3 headliners van Glasto willekeurig in hun weekend staan. Dat waren de jaren dat Glastonbury niet uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Het begint misschien tijd te worden voor eerste bevestigingen. Nog een week? Vooral naar de tweede bevestiging ben ik benieuwd.
Foo Fighters hè. Anderzijds.. RW gaat niet beginnen als ze er niet zeker van zijn als ze er iedere week minstens eentje kunnen delen. Gezien de geruchten zo klein / weinig zijn, zou het me niet verbazen als ze nog effe wachten? Idk.
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
296
144
Foo Fighters hè. Anderzijds.. RW gaat niet beginnen als ze er niet zeker van zijn als ze er iedere week minstens eentje kunnen delen. Gezien de geruchten zo klein / weinig zijn, zou het me niet verbazen als ze nog effe wachten? Idk.
maar waarom zouden ze dan die wishlist al openen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
maar waarom zouden ze dan die wishlist al openen?
Wishlist maakt natuurlijk uit van het commerciële plaatje natuurlijk, en toch een beetje nog een idee te krijgen van wat leeft. Maar ze hebben wel heel goed door wat hun publiek is en wat die willen.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
185
137
Mensen bij RW geven ook zelf aan dat zoiets dezer dagen quasi niet meer mogelijk is. Die dag was te loaded, net zoals de donderdag van dat jaar. Maar de zondag was dan weer te mager (op de main stage dan).

Het wereldje is harder geworden. Veel meer festivals, waardoor agents de hoogst mogelijke spot willen scoren voor hun artiest. En ze halen dat meestal ook binnen. Daarom krijg je die combinaties achter elkaar niet meer. Jammer genoeg.
Maar, er is wel meer en meer een mentaliteitsverandering aan het komen. Elk jaar zijn er meer agents die op zoek gaan naar de ideale setting voor hun artiest, ipv te kicken op die hoogst mogelijke spot. Ik bewonder de mensen die Fred Again en Rosalia vertegenwoordigen. Om het concreet over RW te hebben. Maar even goed de mensen rond The National. Die konden perfect een dag Pkp headlinen, maar gingen mee in dat 2x marquee verhaal.

Hopelijk zet die trend zich wat door. Tame Impala is btw niet de issue dat die per se willen headlinen, maar die show is wel gemaakt voor het donker. Neem dat effe mee in de context van de barn. In 2016 was main stage voor Peppers een optie, maar na goed overleg is dat Barn geworden. Wat een geluk.
een combi the national, the strokes, tame impala zou dus niet meer kunnen? Zoiets lijkt me de enige mogelijkheid om the strokes op de affiche te krijgen ( of ze zouden onder een echte superheadliner moeten willen spelen)
 

b_lars

Gouden Tip
27 jul 2022
296
144
Wishlist maakt natuurlijk uit van het commerciële plaatje natuurlijk, en toch een beetje nog een idee te krijgen van wat leeft. Maar ze hebben wel heel goed door wat hun publiek is en wat die willen.
Ja oke, maar ik bedoelde eerder dat als je kijkt naar de laatste jaren, wordt de wishlist toch altijd ong een maand/6 weken voor de eerste aankondiging geopend, dus dat de eerste aankondiging er wel snel aan zit te komen, toch?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
een combi the national, the strokes, tame impala zou dus niet meer kunnen? Zoiets lijkt me de enige mogelijkheid om the strokes op de affiche te krijgen ( of ze zouden onder een echte superheadliner moeten willen spelen)
Tgoh ja. Er is een verschil tussen donderdag en zaterdag natuurlijk. Het is nog wel al geweest dat er affiches waren die heel sterk waren, maar tegenwoordig zie ik dat niet gebeuren tbh.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
een combi the national, the strokes, tame impala zou dus niet meer kunnen? Zoiets lijkt me de enige mogelijkheid om the strokes op de affiche te krijgen ( of ze zouden onder een echte superheadliner moeten willen spelen)
Gezien hun live-reputatie en de tickets die ze verkopen moet je dat ook absoluut niet willen...
Dan ben ik van mening dat van die drie The National (soort hedendaagse Editors in België) en Tame Impala (internationaal dé indie naam van de '10's) écht eens, al dan niet co-, headliner moeten zijn op Rock Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
een combi the national, the strokes, tame impala zou dus niet meer kunnen? Zoiets lijkt me de enige mogelijkheid om the strokes op de affiche te krijgen ( of ze zouden onder een echte superheadliner moeten willen spelen)
Denk dat The Strokes, of toch Julian, er nog niet klaar voor zijn om ietsje nederiger te zijn.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.431
6.194
RW24

- FF
- GREENDAY
- BLINK 182 - THE NATIONAL
- RAMMSTEIN
computer GIF
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken