Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.071
Tja BMTH, SOAD en Volbeat ook bij RW en Graspop, maar als dat dé bands zijn die je wil zien is Graspop voorstellen toch ook niet raar?..
Tame Impala, The National, The Strokes ... / BMTH, SOAD, Volbeat ... / Foo Fighters, Green Day, Mumford ... / Dua Lipa, Kendrick Lamar, Stromae ...

Het feit dat headliners uit elk van deze groepjes komen, maakt RW zo tof.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
166
127
Tame impala moet blijkbaar afsluiten maar verkoopt niet genoeg kaarten. the strokes moet blijkbaar headlinen maar verkoopt niet genoeg kaarten.
Ook the national lukt enkel in coheadline constructie. Voor mijn part mag Tame Impala geschapt worden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.481
8.130
Toen stonden ze als tweede van de dag op de main trouwens.
Als ik het goed lees speelden ze later dat jaar in het Sportpaleis? Wel bijzondere plaatsing op Werchter dan.

Na de laatste paar jaar meerdere keren Graspop geheadlined te hebben en dit jaar Lokerse feesten headliner, zullen wel niet meer komen voor zo'n middag spot lijkt mij.

Ben benieuwd hoe hoog ze zouden staan op Werchter tegenwoordig.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.242
5.609
ik heb natuurlijk dag meegemaakt met the verve, jay z, neil young en Moby
Mensen bij RW geven ook zelf aan dat zoiets dezer dagen quasi niet meer mogelijk is. Die dag was te loaded, net zoals de donderdag van dat jaar. Maar de zondag was dan weer te mager (op de main stage dan).

Het wereldje is harder geworden. Veel meer festivals, waardoor agents de hoogst mogelijke spot willen scoren voor hun artiest. En ze halen dat meestal ook binnen. Daarom krijg je die combinaties achter elkaar niet meer. Jammer genoeg.
Maar, er is wel meer en meer een mentaliteitsverandering aan het komen. Elk jaar zijn er meer agents die op zoek gaan naar de ideale setting voor hun artiest, ipv te kicken op die hoogst mogelijke spot. Ik bewonder de mensen die Fred Again en Rosalia vertegenwoordigen. Om het concreet over RW te hebben. Maar even goed de mensen rond The National. Die konden perfect een dag Pkp headlinen, maar gingen mee in dat 2x marquee verhaal.

Hopelijk zet die trend zich wat door. Tame Impala is btw niet de issue dat die per se willen headlinen, maar die show is wel gemaakt voor het donker. Neem dat effe mee in de context van de barn. In 2016 was main stage voor Peppers een optie, maar na goed overleg is dat Barn geworden. Wat een geluk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken