Rock Werchter 2024

De laatste keer regulier Rock Werchter was toch 2018? Dat is volgend jaar zes jaar geleden.

Wel eens hoor, want die Classic was wel nog maar 2 jaar geleden. Laat die maar lekker een zaalshow doen. :)
Dat is toch letterlijk wat ik zeg?

Maar goed, neem elk willekeurig tijdsbestek en de band stond er vaker dan Foo Fighters en Green Day in diezelfde tijdperiode. Die hier toch worden neergezet als oude acts op herhaling. Nick Cave is nog 10 jaar ouder dan beide ook.

• Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 339
Dat is toch letterlijk wat ik zeg?
Ja klopt hoor. Het valt wel me gewoon op (niet perse door jou hier) dat de ene keer Classic en Rock Werchter als twee verschillende dingen worden gezien en de andere keer niet. Op die manier zou The Smile bijvoorbeeld ook erg snel weer terugkeren als ze er 2024 weer zouden staan.

Verschil tussen Green Day en Nick Cave is wel dat die laatste zich blijft ontwikkelen. Die lijkt met het jaar beter te worden, waar Green Day al meer dan twintig jaar stil lijkt te staan.

Het probleem ligt bij mij bij Green Day niet zo zeer bij herhaling (dat valt wel mee), maar meer dat die band anno 2024 nog een headlinestatus heeft op grote festivals.

Ja klopt hoor. Het valt wel me gewoon op (niet perse door jou hier) dat de ene keer Classic en Rock Werchter als twee verschillende dingen worden gezien en de andere keer niet. Op die manier zou The Smile bijvoorbeeld ook erg snel weer terugkeren als ze er 2024 weer zouden staan.

Verschil tussen Green Day en Nick Cave is wel dat die laatste zich blijft ontwikkelen. Die lijkt met het jaar beter te worden, waar Green Day al meer dan twintig jaar stil lijkt te staan.

Het probleem ligt bij mij bij Green Day niet zo zeer bij herhaling (dat valt wel mee), maar meer dat die band anno 2024 nog een headlinestatus heeft op grote festivals.
Nick Cave heeft z'n beste werk ook pas na 25 jaar gemaakt, in dat opzicht is er hoop voor Green Day ;).

Dat van die headlinestatus heb jij hier trouwens zelf denk ik een beetje de wereld in geholpen. Hebben de laatste 20 jaar niet op een festival gestaan op een andere plek dan headliner. En de laatste tijd überhaupt weinig festivals gedaan, met een sterke co-head verkoopt dat prima.

Dat van die headlinestatus heb jij hier trouwens zelf denk ik een beetje de wereld in geholpen. Hebben de laatste 20 jaar niet op een festival gestaan op een andere plek dan headliner. En de laatste tijd überhaupt weinig festivals gedaan, met een sterke co-head verkoopt dat prima.
Klopt ook. Het verbaast me meer dat ze die headlinerstatus behouden hebben haha.

Van Blur is het niet zo gek imo (reünie, nieuw album dat enorm goed ontvangen is) al zie ik die ook niet meer als headliner voor RW.

Heeft Green Day niet een bredere fanbase dan Blur? Volgens mij is dat bij Blur een relatief specifieke harde kern fans
Greenday heeft idd bredere fanbase. Blur is naar mijn mening vooral in the UK mateloos populair. Daarbuiten ook wel maar toch vele malen minder.

Green Day moet het inderdaad hebben van zijn nostalgie. En is ook zo'n act dat 16-jarigen zelf makkelijk ontdekken, dus op die manier blijft het zo'n beetje in stand.
Dat is ook prima, maar het hardnekkige gebrek aan relevantie zou sommige acts langzaam echt mogen opbreken hoor. De Foo's hebben een prima album uitgebracht, dus daar kan ik weinig over zeggen verder. Maar het is toch doodzonde dat acts als Tame Impala nog nooit de wei hebben afgesloten daar.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
goh, denk dat er wel meer headliners zijn die het van nostalgie moeten hebben, denk dat dit eerder de regel dan de uitzondering is

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Dat is ook prima, maar het hardnekkige gebrek aan relevantie zou sommige acts langzaam echt mogen opbreken hoor. De Foo's hebben een prima album uitgebracht, dus daar kan ik weinig over zeggen verder. Maar het is toch doodzonde dat acts als Tame Impala nog nooit de wei hebben afgesloten daar.
Maar is Tame Impala wel het juiste voorbeeld om hier te gebruiken? Ben net even gaan piepen: blijkbaar hebben zij sinds 2016 geen Europese shows meer gespeeld in de week van RW. In tegenstelling tot Blur of Kendrick hebben we dus geen echte indicatie dat LN hen liever elders zou wegzetten...

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Van Blur is het niet zo gek imo (reünie, nieuw album dat enorm goed ontvangen is) al zie ik die ook niet meer als headliner voor RW.
Hebben wel echt wéken lang de Afrekening geruled. En LF was uiteindelijk toch uitverkocht. Zet ze in een goeie co-head structuur en ik denk dat het uiteindelijk wel goed komt inclusief aanvulling met wat Britse indierock bandjes doorheen de dag.

• Leuk
Waarderingen: zero en Everyknight
kan een combi: the national - the strokes - tame impala op 1 dag?
tame impala kan eindelijk een dag afsluiten, the strokes kan headlinen ( want willen blijkbaar voor niets minder komen en moeten 2020 nog inhalen) en the national als subheadliner voor het eerst sinds 2013?
moet toch voldoende kaarten verkopen?

tame impala kan eindelijk een dag afsluiten, the strokes kan headlinen ( want willen blijkbaar voor niets minder komen en moeten 2020 nog inhalen) en the national als subheadliner voor het eerst sinds 2013?

• Thinking
Waarderingen: pigital
Ik denk dat die dag nog iets extra's nodig heeft. Pearl Jam ofzo.

Users who are viewing this thread