Rock Werchter 2024

johanra

Gouden Tip
13 sep 2021
368
895
Oef @johanra waarschuwde me er al voor. Heb je Brutus gehad komt meneer Kiwanuka de al torenhoge verwachtingen even verpletteren. Deze show heeft toch alles? Het is zwoel, intens, rockt en ontroert. Love & Hate is zo intens mooi nummer om een concert mee af te sluiten. Alles met de misses meegezongen en stiekem gedanst.
Ik had het wel gedacht😁
 
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel

Tinus101

Support act
21 nov 2022
962
1.153
Sommige van die Foo Campers zijn gestoord.

Was aan het wachten in het voorste voorvak op Idles en daar zitten twee mannen met een tien- of elfjarige jongen die ze een custom “Let Me Play” t-shirt hebben aangedaan.
Die mannen hun plan is dus om héél de dag met die jongen in dat voorvak te zitten, om die knul dan tijdens het optreden de hele tijd op hun schouders te zetten - en het concert te verknoeien voor iedereen daarachter - voor de heel kleine kans dat dat gastje dan op een bepaald moment een stukje mag gaan meedrummen, zodat papa een leuk filmpje kan maken om op zijn Facebook mee te pronken.

Die zijn de hele tijd blijven zitten in een overvol voorvak - uiteraard - totdat het concert begon en dan bleek dat één van die twee mannen het bewustzijn was verloren. Die wordt levenloos weggevoerd. Die jongen is helemaal in tranen bij die andere man. En in plaats van dat die dan zegt : “Kom jongen, we zijn hier weg.”, stelt die blijkbaar voor dat die jongen even wat tot rust komt door wat te gaan zitten.
In het voorvak. Bij Idles.
De wall of death ging open en daar zat ie dan… Gelukkig werd hij er onmiddelijk uitgehaald. Daarna heb ik ze niet meer gezien.

Hopelijk zijn ze vertrokken, want het was daar wel stevig. Zoveel bange blijken gezien bij de Foo Fans…
Bij Royal Blood stonden ze er weer
 

JP5

Gouden Tip
30 mei 2023
293
261
De Barn is echt de natte droom van elke muziekliefhebber. Michael Kiwanuka op deze manier meemaken op een festival is absurd.
Zo. Goed.

Ik vind dat ook zeker (van die natte droom) en het is mooi dat de fomo factor met de open opstelling wat ingeperkt lijkt. Aan dat daglicht kan ik alleen moeilijk wennen wanneer ik me omdraai. Er zijn zeker wat concessies aan de sfeer gedaan wat mij betreft.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.185
1.393
Loyle Carner leek de Klub C wél aardig vol te trekken. Ik weet niet of de hekken gesloten waren, maar het was er in elk geval druk en hij leek oprecht zijn ogen niet te geloven bij het zien van zoveel volk.

Was zo’n typisch Rock Werchter moment waarbij een artiest zichzelf overstijgt omdat RW erin geslaagd is die een groter (enthousiast) publiek te bezorgen dan ze gewend zijn.
Ik had de indruk dat er vorig jaar meer van die momenten waren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en yannickd

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.812
12.543
Foo Fighters knalt wel echt de eerste nummers, heerlijk! No Son of Mine is onverwacht een heerlijk live nummer
 
  • Leuk
Waarderingen: Enomis28

Gebruikers die dit onderwerp bekijken