Rock Werchter 2024

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Mooie route, Everyknight! Ik denk dat ik een groot deel van jouw route zou overnemen als ok er was. Enige: Jane's Addiction én Lenny zien zal moeilijk zijn niet? Stevige overlap daar.
Maar je pakt wel 18 minuten Let Love Rule mee.
Als hij zijn setlist aanhoudt zou ik het jammer vinden om de start van de set te missen ipv het einde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Maar je pakt wel 18 minuten Let Love Rule mee.
Als hij zijn setlist aanhoudt zou ik het jammer vinden om de start van de set te missen ipv het einde.
Net even gekeken, de meeste hits zitten toch echt wel achterin. Inclusief Let Love Rule natuurlijk. (Zit misschien een leuke weddenschap in, ik gok 17min.)
 
  • Haha
Waarderingen: Everyknight

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Snap wel niet hoe het hier gaat werken met de bekers,
1 beker inleveren geeft je 0,3 coin terug
15 bekers geven je 1 coin terug? Hoe gaat dat werken?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Snap wel niet hoe het hier gaat werken met de bekers,
1 beker inleveren geeft je 0,3 coin terug
15 bekers geven je 1 coin terug? Hoe gaat dat werken?
Je moet die 15 bekers zien als rPET verpakkingen (Cola, Fanta, etc) dit staat los van de herbruikbare bekers voor het bier.
Dus bekers 0.3 coins.
Flesjes 15 stuks voor 1 coin. Eigenlijk het systeem van voorgaande jaren maar zonder bierbekers dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Je moet die 15 bekers zien als rPET verpakkingen (Cola, Fanta, etc) dit staat los van de herbruikbare bekers voor het bier.
Dus bekers 0.3 coins.
Flesjes 15 stuks voor 1 coin. Eigenlijk het systeem van voorgaande jaren maar zonder bierbekers dan.
Ooow
Hopelijk kan je ze ook inleveren aan de barren want anders is dat weer een extra rij dat je moet doen :/
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Net even gekeken, de meeste hits zitten toch echt wel achterin. Inclusief Let Love Rule natuurlijk. (Zit misschien een leuke weddenschap in, ik gok 17min.)
Maar die eerste is wel een lekkere rock knaller om mee binnen te komen natuurlijk. Maar dat slot 5tal is ook veelbelovend.
De setlist ligt me alleszins beter dan in 2015 en we krijgen 9 nummers meer voor dat halfuurtje, toch stilletjes benieuwd aan het worden.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Ooow
Hopelijk kan je ze ook inleveren aan de barren want anders is dat weer een extra rij dat je moet doen :/
Neen. De herbruikbare bekers moeten ook aan de recycle stand binnengebracht worden. Echter heb ik de indruk dat er een pak recycle standen bijgekomen zijn, zowat aan iedere bar.
Eigenlijk een heel omslachtig systeem en wat koppig als je het mij vraagt in vergelijking met andere festivals van deze grote.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Neen. De herbruikbare bekers moeten ook aan de recycle stand binnengebracht worden. Echter heb ik de indruk dat er een pak recycle standen bijgekomen zijn, zowat aan iedere bar.
Eigenlijk een heel omslachtig systeem en wat koppig als je het mij vraagt in vergelijking met andere festivals van deze grote.

Hopelijk werkt t idd beter dan vorig jaar op de eendagsfestivals. Hoe later op de dag hoe groter de files bij de recyclagestand
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
895
785
Neen. De herbruikbare bekers moeten ook aan de recycle stand binnengebracht worden. Echter heb ik de indruk dat er een pak recycle standen bijgekomen zijn, zowat aan iedere bar.
Eigenlijk een heel omslachtig systeem en wat koppig als je het mij vraagt in vergelijking met andere festivals van deze grote.
Het systeem van Graspop werkte perfect. Als je van je petflesje of beker vanaf wilde, moest je je maar omdraaien en vond je een plek om die te deponeren. En anders gewoon aan de bar inruilen voor een nieuwe. Geen wachtrijen, geen gedoe. Het Werchter-systeem lijkt vooral op meer geld uit te zijn doordat mensen hun bekers vergeten inruilen. Wat bizar is aangezien Graspop ook een Live Nation festival is.
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
300
375
Maar betaal je dan ook 0,3 coin statiegeld voor zo'n beker? Dus een biertje is 1,3 coin ipv 1 coin? Want anders (als je alleen maar 1 biertje zou halen elke keer en ook elke keer 1 beker in zou leveren) relatief gezien maar 0,7 coins voor een biertje, toch?

Echt wie verzint dit soort systemen...
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Maar betaal je dan ook 0,3 coin statiegeld voor zo'n beker? Dus een biertje is 1,3 coin ipv 1 coin? Want anders (als je alleen maar 1 biertje zou halen elke keer en ook elke keer 1 beker in zou leveren) relatief gezien maar 0,7 coins voor een biertje, toch?

Echt wie verzint dit soort systemen...
Je betaald inderdaad 1,3 coin.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Het systeem van Graspop werkte perfect. Als je van je petflesje of beker vanaf wilde, moest je je maar omdraaien en vond je een plek om die te deponeren. En anders gewoon aan de bar inruilen voor een nieuwe. Geen wachtrijen, geen gedoe. Het Werchter-systeem lijkt vooral op meer geld uit te zijn doordat mensen hun bekers vergeten inruilen. Wat bizar is aangezien Graspop ook een Live Nation festival is.
Ja het werkt echt heel goed, super fijn opgezet. Je hoefde werkelijk geen enkele moeite te doen om je beker kwijt te kunnen. Kostte me wel een halve dag voordat ik doorhad wat die lui bij de bakken met een opblaasblokje er boven nou stonden te doen (was jij er eentje van toch) haha
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
Maar betaal je dan ook 0,3 coin statiegeld voor zo'n beker? Dus een biertje is 1,3 coin ipv 1 coin? Want anders (als je alleen maar 1 biertje zou halen elke keer en ook elke keer 1 beker in zou leveren) relatief gezien maar 0,7 coins voor een biertje, toch?

Echt wie verzint dit soort systemen...
1,3 voor je eerste en als je je beker telkens inruilt voor je een nieuwe haalt is een pintje telkens maar 1 coin (als je op het einde deze terugbrengt, de eerste in theorie ook). 0,7 zal het nooit zijn, tenzij je bekers vindt op de grond natuurlijk.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.167
1.366
1,3 voor je eerste en als je je beker telkens inruilt voor je een nieuwe haalt is een pintje telkens maar 1 coin (als je op het einde deze terugbrengt, de eerste in theorie ook). 0,7 zal het nooit zijn, tenzij je bekers vindt op de grond natuurlijk.
Dit klopt niet. Een pintje is steeds 1,3 coin, maar je krijgt 0,3 coin terug op je bandje als je je beker inlevert.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Dit klopt niet. Een pintje is steeds 1,3 coin, maar je krijgt 0,3 coin terug op je bandje als je je beker inlevert.
Lijkt idd toch maar weer gewoon om geld te gaan dan,
Laatste pintjes gaan niet meer ingeruild worden en bovendien moet je ipv 1 bon nog 1,3 bonnen overhouden om zondag je laatste drankje te nemen,

Op graspop hebben ze getoond dat dat systeem (voor de bezoekers) allesinds geen nadeel hoeft te hebben)
Op Werchter gaan ze precies bewijzen dat het ook moeilijk en omslachtig kan
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken