Rock Werchter 2024

Maar wat moet er nog gebeuren totdat Tame Impala dat wel mag?

Het is een pure festivalnaam die werkelijk overal waar ze staan main stages afsluit. Ook op grote festivals als RW. Ze hebben hits met honderden miljoenen streams en zijn niet weg te kloppen van alternatievere (en zelfs commerciële) radiozenders. Ze slaan een zeldzame brug tussen mainstream/alternatief, pop/rock, jonger/ouder publiek. Vorig jaar verkochten ze nog als enige van het weekend (vergelijk maar eens met drukte bij Slipknot) hun Pukkelpopdag uit en dat veld stond erg vol en het publiek was van begin tot eind uitgelaten.

Als die met een volgend album/tour komen, moet RW zo.n naam toch net koesteren?
En het is ook een naam die populair is bij een jong publiek. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd zo rond de 25 was bij het concert wat ik afgelopen jaar heb bezocht. Lijkt me ook niet verkeerd als de andere headliners bands zoals Foo Fighters (groot fan) zijn, waar de gemiddelde leeftijd van de fans een stuk hoger ligt.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Maar wat moet er nog gebeuren totdat Tame Impala dat wel mag?

Het is een pure festivalnaam die werkelijk overal waar ze staan main stages afsluit. Ook op grote festivals als RW. Ze hebben hits met honderden miljoenen streams en zijn niet weg te kloppen van alternatievere (en zelfs commerciële) radiozenders. Ze slaan een zeldzame brug tussen mainstream/alternatief, pop/rock, jonger/ouder publiek. Vorig jaar verkochten ze nog als enige van het weekend (vergelijk maar eens met drukte bij Slipknot) hun Pukkelpopdag uit en dat veld stond erg vol en het publiek was van begin tot eind uitgelaten.

Als die met een volgend album/tour komen, moet RW zo.n naam toch net koesteren?
In de Barn lekker koesteren. 😎

Als je binnen kunt, natuurlijk.

Greta Van Fleet moeiteloos Vorst Nationaal uitverkocht met dat nieuwe album. Mét concurrentie van Queens of the Stone Age in het Sportpaleis diezelfde avond.

Na Blink-182 vanavond toch redelijk zeker dat Werchter er niet omheen zal kunnen als ze beschikbaar zijn. (Niet dat het zo denderend was maar de euforie van de aanwezigen sprak boekdelen) Co-headliner met Green Day bijvoorbeeld?

Users who are viewing this thread