Rock Werchter 2024

Nog geen zaalshow gehad om dat eens deftig te testen.

We vergeten heel vaak dat je wel een terrein van 70000 wat moet vullen als grootste act. Dat is geen pleintje zoals bij BKS hè. En dat er een kleine 90000 tickets per dag door moeten.

Die discussie is eindeloos, maar dat zijn wel feiten waar je rekening moet mee houden. Ik zou niets liever willen dan dat Tame Impala een main stage mag afsluiten. Maar dan gaat er nog minder volk staan dan bij Radiohead. De oppervlakkigheid van de standaard RW ganger kon je gewoon meten dit jaar met Editors.
Zet ze op zaterdag met ervoor/erna nog een act en de kous is af toch? Ze hebben het bij Pukkelpop gedaan in ieder geval dus zie niet in waarom ze het op RW niet zouden kunnen. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/20/pukkelpop-verslag-dag-3/

Waarom zou het dat niet zijn.
RW heeft sinds 2013 al meermaals Green Day kunnen boeken maar dat deden ze niet. Terwijl Pinkpop dat wel nog deed. Green Day is wel zo'n kleinere headliner die net als een The Killers een groot kanon ernaast nodig heeft denk ik.

• Leuk
Waarderingen: pigital en Timmetje
RW heeft sinds 2013 al meermaals Green Day kunnen boeken maar dat deden ze niet. Terwijl Pinkpop dat wel nog deed. Green Day is wel zo'n kleinere headliner die net als een The Killers een groot kanon ernaast nodig heeft denk ik.
Inderdaad. Zelfs op hun laatste zaaltournee in deze contreien hadden ze serieuze support meegenomen met Weezer en Fall-out Boy.

Green day heeft wel meer het 'trip down memory lane' gehalte dan the Killers. En veel meer grote hits.

Inderdaad. Zelfs op hun laatste zaaltournee in deze contreien hadden ze serieuze support meegenomen met Weezer en Fall-out Boy.
Maar zoals gezegd: Vorst in 2017 was in tien minuten uitverkocht, Sportpaleis met Hella Mega Tour idem. Met die twee genoemde bands inderdaad, maar die bleken de avond zelf qua beleving niet meer dan een veredeld voorprogramma. Wat niet wegneemt dat ze zeker niet de status van Foo Fighters hebben en dus is een sterke naam ervoor nodig. Het kransje headliners bij wie dat niet het geval is, is eerder beperkt.

Users who are viewing this thread