Rock Werchter 2024

Ik verwacht Angele ook wel, maar eerder als afsluiter Barn. Ze zullen ook wel met hun drone gezien hebben dat weide Pukkelpop niet zo vol stond. Wat toch verschil was met O&TW in 2022.
Angèle in de Barn hebben ze in 2019 al eens geprobeerd. Lijkt me geen goed idee om dat opnieuw te doen.
Tame Impala 2022 was een groot succes. Veel voller terrein.
Maar blijft voor RW inderdaad een Barn band.
Tame Impala en The National zijn imo voorbeelden van bands die op PKP misschien niet het volste veld trekken, maar die op RW sowieso meer volk zouden lokken (zoals bv Arctic Monkeys). Het feit dat Tame Impala al een vol veld trok op PKP is alleen maar meer reden om ze ook op RW net wel op de Main te zetten. Eventueel na een grotere naam.

Als Tame Impala volgens de organisatie een barnband is, is Tame Impala gewoon geen RW-band en zien we die de komende 10 jaar niet op Werchter.

Ik verwacht Angele ook wel, maar eerder als afsluiter Barn. Ze zullen ook wel met hun drone gezien hebben dat weide Pukkelpop niet zo vol stond. Wat toch verschil was met O&TW in 2022.

Tactisch gezien zullen Foo's wel donderdag of vrijdag spelen.
Angèle past precies altijd in de Barn.. Retepopulair, maar steeds dat wegzetten in die tent. Ik begrijp het niet. Is gewoon terecht een co-headliner zoals Stromae dat ook is.

Edit: wat Werchter12 ook zegt. Als men/jij vindt dat Tame een Barn-band is, dan gaat het waarschijnlijk nooit gebeuren. En eigenlijk hadden ze wel ooit al eens moeten hebben geheadlined sinds die ene splijtende show in 2016..

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje
Royal Blood heeft ook een nieuw album. Is dat ook niet een 1+1=3 voor RW?
Stonden er vorig jaar nog… Laat die maar eens een keer op aan ander festival spelen. Net zoals NBT toch een beetje overkill geworden.

@mattman populariteit is allesbepalend.
NBT stond er idd al regelmatig, maar heeft een nieuw album wat zeer goed ontvangen wordt bij de "gemiddelde Werchterganger"
Gaan er dus staan.

Zal idem zijn voor Royal Blood vermoed ik.

FF & Greenday kan je met dikke stift opschrijven en ik blijf vanuit Duitsland geruchten krijgen dat Rammstein ook op de weide zal zijn.

Blink leek me enkele weken geleden grote kanshebber, maar na nieuw nummer is het toch wat stiller geworden.

Voor de meerwaardezoeker hier op het forum denk ik dat het geen grand-cru jaar zal worden, maar qua ticketverkoop zal het denk ik een pak beter lopen dan de voorbije jaren.

Time will tell ...

• Leuk
Waarderingen: Vicarious
NBT stond er idd al regelmatig, maar heeft een nieuw album wat zeer goed ontvangen wordt bij de "gemiddelde Werchterganger"
Gaan er dus staan.

FF & Greenday kan je met dikke stift opschrijven en ik blijf vanuit Duitsland geruchten krijgen dat Rammstein ook op de weide zal zijn.

Blink leek me enkele weken geleden grote kanshebber, maar na nieuw nummer is het toch wat stiller geworden.

Voor de meerwaardezoeker hier op het forum denk ik dat het geen grand-cru jaar zal worden, maar qua ticketverkoop zal het denk ik een pak beter lopen dan de voorbije jaren.

Time will tell ...
Yikes.

We hebben dringend wat leuke geruchten nodig.

• Leuk
Waarderingen: redondo28 en Timmetje
Gaan er dus staan.

Time will tell ...
Ik zou van meerdere namen hiervan toch wel blij worden, zeker NBT! Rammstein nog nooit live gezien dus die zou ik zeker ff mee pakken

Angèle past precies altijd in de Barn.. Retepopulair, maar steeds dat wegzetten in die tent. Ik begrijp het niet. Is gewoon terecht een co-headliner zoals Stromae dat ook is.

Edit: wat Werchter12 ook zegt. Als men/jij vindt dat Tame een Barn-band is, dan gaat het waarschijnlijk nooit gebeuren. En eigenlijk hadden ze wel ooit al eens moeten hebben geheadlined sinds die ene splijtende show in 2016..
Stromae is toch vele malen groter? Zeker internationaal gezien.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en mattman
Bands die ik afgelopen zomer ergens heb gezien (behalve op RW) die volgende editie mogen langskomen:
Ghost, Noel Gallagher's High Flying Birds, White Lies, Kaleo, Alter Bridge, Brutus

Andere namen die mogen langskomen:
Foo Fighters, Royal Blood, Nothing But Thieves, The National, Keane, Maroon5, Starsailor en Sam Fender (op herhaling)

• Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 339
Wordt dan toch ook weer minstens een uur op voorhand in de Barn gaan camperen? Is Tame Impala niet redelijk populair in België?
Nog geen zaalshow gehad om dat eens deftig te testen.

We vergeten heel vaak dat je wel een terrein van 70000 wat moet vullen als grootste act. Dat is geen pleintje zoals bij BKS hè. En dat er een kleine 90000 tickets per dag door moeten.

Die discussie is eindeloos, maar dat zijn wel feiten waar je rekening moet mee houden. Ik zou niets liever willen dan dat Tame Impala een main stage mag afsluiten. Maar dan gaat er nog minder volk staan dan bij Radiohead. De oppervlakkigheid van de standaard RW ganger kon je gewoon meten dit jaar met Editors.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en Mark's Kal
Bands die ik afgelopen zomer ergens heb gezien (behalve op RW) die volgende editie mogen langskomen:
Ghost, Noel Gallagher's High Flying Birds, White Lies, Kaleo, Alter Bridge, Brutus

Andere namen die mogen langskomen:
Foo Fighters, Royal Blood, Nothing But Thieves, The National, Keane, Maroon5, Starsailor en Sam Fender (op herhaling)
Ik verwacht dat Myles Kennedy volgend jaar langs zal komen met Slash + Conspirators ipv Alter Bridge

Nog geen zaalshow gehad om dat eens deftig te testen.

We vergeten heel vaak dat je wel een terrein van 70000 wat moet vullen als grootste act. Dat is geen pleintje zoals bij BKS hè. En dat er een kleine 90000 tickets per dag door moeten.

Die discussie is eindeloos, maar dat zijn wel feiten waar je rekening moet mee houden. Ik zou niets liever willen dan dat Tame Impala een main stage mag afsluiten. Maar dan gaat er nog minder volk staan dan bij Radiohead. De oppervlakkigheid van de standaard RW ganger kon je gewoon meten dit jaar met Editors.
Wat bedoel jij met oppervlakkigheid?

Users who are viewing this thread