Rock Werchter 2024

De wei en wachtrijen aan de inkom gezien bij Sum 41 op vrijdag 2022? Ideal voor de leeftijdscategorie 35 tot 50 jarige, het doelpubliek voor de jongens van live nation om geld te spenderen aan pinten en dure bickey burgers…😉

Was het maar terug 2001 dan kostte een pint 1,50 euro en een combi 85 euro 😊

Idd, nog nooit zoveel volk om 13.00 uur op de wei geweten als bij Sum 41.

En weet je, er kan hier wat 'minderwaardig' gedaan worden over dat 'genre', maar man, wat waren die gewoonweg goed!

We moeten realistisch zijn. Werchter wil gewoon uitverkopen en als bizar populaire nostalgieacts als Blink-182 daarvoor zorgen dat zal Herman hen wel binnenhalen. En een dag met hen, Green Day, Sum 41 en allicht Fall Out Boy gaat dat zeker voor mekaar krijgen. Dus lijkt mij indien het mogelijk is qua tourschema's zeker wat we mogen verwachten in 2024.

• Leuk
Waarderingen: Nielso
We moeten realistisch zijn. Werchter wil gewoon uitverkopen en als bizar populaire nostalgieacts als Blink-182 daarvoor zorgen dat zal Herman hen wel binnenhalen. En een dag met hen, Green Day, Sum 41 en allicht Fall Out Boy gaat dat zeker voor mekaar krijgen. Dus lijkt mij indien het mogelijk is qua tourschema's zeker wat we mogen verwachten in 2024.
Gooi limp Bizkit nog mee op dat hoopje en die dag verkoopt in mum van tijd uit.

Gooi limp Bizkit nog mee op dat hoopje en die dag verkoopt in mum van tijd uit.
Geloof er echt niet veel van. Das vissen in enkel en alleen dezelfde vijver, dus het is niet dat je met die acts elke keer een nieuw aandeel van publiek gaat winnen. OK Sum41 was veel volk, maar die stonden ook totaal niet op hun plaats daar. Als die om 17 uur hadden effectief gespeeld had daar even veel volk gestaan. Dus dat is totaal geen graadmeter over hoe goed dat genre het doet, dat was gewoon een te grote act op een te lage spot.

Als je enkel Punk dag doet, dan ga je nooit 90k tickets verkopen doordat 1) dat allemaal dezelfde Bands zijn en Werchter uitverkoopt door de megamix van genres en 2) je veel dagjesmensen gaat verliezen die ook wal wat anders willen dan punk.

Ik snap jullie voorliefde voor het genre, lekker nostalgisch enzo, maar dat verkoopt realistisch gezien nooit uit in België en op RW.

Geloof er echt niet veel van. Das vissen in enkel en alleen dezelfde vijver, dus het is niet dat je met die acts elke keer een nieuw aandeel van publiek gaat winnen. OK Sum41 was veel volk, maar die stonden ook totaal niet op hun plaats daar. Als die om 17 uur hadden effectief gespeeld had daar even veel volk gestaan. Dus dat is totaal geen graadmeter over hoe goed dat genre het doet, dat was gewoon een te grote act op een te lage spot.

Als je enkel Punk dag doet, dan ga je nooit 90k tickets verkopen doordat 1) dat allemaal dezelfde Bands zijn en Werchter uitverkoopt door de megamix van genres en 2) je veel dagjesmensen gaat verliezen die ook wal wat anders willen dan punk.

Ik snap jullie voorliefde voor het genre, lekker nostalgisch enzo, maar dat verkoopt realistisch gezien nooit uit in België en op RW.
Newslfash : er is ook nog de Barn & The Slope waar je tegen kan boeken he.
Maar een gehele dag gaan ze volgens mij niet doen. Ik zie wel Blink & Greenday zelfde dag staan, maar dan een ander genre daarvoor.
Zoals Werchter eigenlijk altijd doet

Waar komt het green day gerucht eigenlijk vandaan? Enkel door 30 jarig bestaan van Doolittle of zijn ze al ergens aangekondigd?

Ik ga er vooralsnog vanuit dat Blink als voorlaatste voor een mega headliner staat (bv Foo Fighters) en niet voor een kleine head als Green Day.

Funny die afkeer voor Blink-182. Ook jaren geleden gezien, het was toen echt niet goed.

MAAR deze reunie, zit/zat gewoon veel volk op te wachten. En blink zal headliner zijn als ze op werchter staan, niet aan twijfelen. En kijk eens gewoon op spotify, hun luisterbeurten zijn meer dan pakweg Pearl Jam of Depeche Mode. Groepen waar we nooit aan zouden twijfelen dat ze headliner zouden staan...

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Ik snap jullie voorliefde voor het genre, lekker nostalgisch enzo
De (pop)punk namen die hier genoemd worden zijn inderdaad nostalgisch, maar dat kun je denk ik niet zeggen over het gehele genre. Punk is de afgelopen jaren juist steeds meer naar boven aan het drijven nadat het decennia lang niet relevant is geweest.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
'minderwaardig' gedaan worden over dat 'genre', maar man, wat waren die gewoonweg goed!
Bij mij gaat het niet over 'minderwaardig' of 'meerderwaardig', ik vind die muziek gewoon verschrikkelijk. Hoor het niet graag. Dan mag je nog een geweldige show geven, als je de muziek niet trekt, dan stopt het daar al. Of Green Day in hun heel vroege periode na vind ik die hele pop punk van eind de jaren 90, begin de jaren 00 echt verschrikkelijk.

De (pop)punk namen die hier genoemd worden zijn inderdaad nostalgisch, maar dat kun je denk ik niet zeggen over het gehele genre. Punk is de afgelopen jaren juist steeds meer naar boven aan het drijven nadat het decennia lang niet relevant is geweest.
Het gaat niet over dat punk niet relevant is. Het gaat over dat een hele dag punk niet relevant is in de context van RW, die nooit (op die kemel van Pink na) een dag in functie van 1 artiest of genre boekt omdat dat gewoon niet strookt met wat voor festival het is. En tegenboeken in de Barn, KBC en Slope is geen geldig antwoord :D

Mogen en zullen er punk-acts zijn: sowieso. Zal Blink182 minstens sub zijn: sowieso. Moet er een dag punk alleen zijn: sowieso niet en dat is een slechte verkoopsbeslissing.

Het gaat niet over dat punk niet relevant is. Het gaat over dat een hele dag punk niet relevant is in de context van RW, die nooit (op die kemel van Pink na) een dag in functie van 1 artiest of genre boekt omdat dat gewoon niet strookt met wat voor festival het is. En tegenboeken in de Barn, KBC en Slope is geen geldig antwoord :D

Mogen en zullen er punk-acts zijn: sowieso. Zal Blink182 minstens sub zijn: sowieso. Moet er een dag punk alleen zijn: sowieso niet en dat is een slechte verkoopsbeslissing.
Dacht uit je tekst op te maken dat je punk in general bedoelde. Maar helemaal mee eens, wanneer je een punk dag wil zullen er vast andere festivals zijn waarbij je beter uit de voeten kan. Ga er ook echt niet vanuit dat RW een punkdag gaat inplannen. Zou me er overigens wel prima op vermaken.

• Geweldig
Waarderingen: pigital

The XX mag ooit (2025?) wel eens een dag afsluiten.
Nooit begrepen hoe mensen dit als headliner zien op een mainstream festival. Zou ze zelf heel graag eens zien, maar kan me niet voorstellen dat dit ook maar in de buurt van meer kaarten verkoopt dan een Green Day die hier al wordt neergezet als 'kleine headliner'. Die hiatus van 6 jaar lijkt me in hun geval ook niet positief te gaan werken, 0 momentum.

Nooit begrepen hoe mensen dit als headliner zien op een mainstream festival. Zou ze zelf heel graag eens zien, maar kan me niet voorstellen dat dit ook maar in de buurt van meer kaarten verkoopt dan een Green Day die hier al wordt neergezet als 'kleine headliner'. Die hiatus van 6 jaar lijkt me in hun geval ook niet positief te gaan werken, 0 momentum.
Anticipation Popcorn GIF

Users who are viewing this thread