Rock Werchter 2024

Nooit begrepen hoe mensen dit als headliner zien op een mainstream festival. Zou ze zelf heel graag eens zien, maar kan me niet voorstellen dat dit ook maar in de buurt van meer kaarten verkoopt dan een Green Day die hier al wordt neergezet als 'kleine headliner'. Die hiatus van 6 jaar lijkt me in hun geval ook niet positief te gaan werken, 0 momentum.
Is gewoon een enorme naam. Heel jong is het niet meer, want bestaan alweer sinds 2009, maar zie dit nog altijd als een van de grotere nieuwe festivalheadliners van 'nu'. En die hiatus gaat alleen maar in hun voordeel werken hoor, als die ooit hun comebacksingle/album/tour aankondigen...

Is sowieso een band met veel mainstream appeal. Zowat de ultieme Studio Brussel band.

Je kan voor of tegen Blink zijn, maar als ze komen zal dat hoog op de affiche zijn.

Als dat samen is met Green Day, dan is dat gewoon goed geboekt.
Green Day komt niet zoveel naar Werchter en de laatste keer hadden ze een dag uitverkocht met The National en Netsky.

Studio Brussel zal ook wel zijn broek afzakken en de hype-trein loslaten.

• Leuk
Waarderingen: PJ
Is gewoon een enorme naam. Heel jong is het niet meer, want bestaan alweer sinds 2009, maar zie dit nog altijd als een van de grotere nieuwe festivalheadliners van 'nu'. En die hiatus gaat alleen maar in hun voordeel werken hoor, als die ooit hun comebacksingle/album/tour aankondigen...

Is sowieso een band met veel mainstream appeal. Zowat de ultieme Studio Brussel band.
Nogmaals ik zou het toejuichen hoor. Ik heb echter nog nooit iémand over The xx horen praten buiten dit forum. Veel mensen zullen Intro kennen, maar een tweede nummer noemen? Ik betwijfel het.
Lijkt mij, ook beetje vergelijkbaar qua maandelijkse streams, een soort Alt-J, de eeuwige 'net niet headliner' voor dit soort festivals die dat nooit zal bereiken.

Nogmaals ik zou het toejuichen hoor. Ik heb echter nog nooit iémand over The xx horen praten buiten dit forum. Veel mensen zullen Intro kennen, maar een tweede nummer noemen? Ik betwijfel het.
Lijkt mij, ook beetje vergelijkbaar qua maandelijkse streams, een soort Alt-J, de eeuwige 'net niet headliner' voor dit soort festivals die dat nooit zal bereiken.
Dit is hun laatste show op een Belgisch festival, op Pukkelpop 2017. Stonden toen na Editors, voor een veld dat veel voller stond (lees: uitpuilde).

• Leuk
Waarderingen: pigital
Dit is hun laatste show op een Belgisch festival, op Pukkelpop 2017. Stonden toen na Editors, voor een veld dat veel voller stond (lees: uitpuilde).

Was een geweldig optreden. Zou voor mij 1 van de namen zijn om mij te overtuigen weer eens naar Werchter af te zakken.

• Leuk
Waarderingen: pigital

Paar keer magische shows gezien en ik zou een optreden in de Barn toejuichen. Maar weet niet of ze op Werchter voldoende tickets gaat verkopen voor een headlinerspot. Of ik heb een tiktokhype gemist.

Paar keer magische shows gezien en ik zou een optreden in de Barn toejuichen. Maar weet niet of ze op Werchter voldoende tickets gaat verkopen voor een headlinerspot. Of ik heb een tiktokhype gemist.
Jamie XX trekt die Barn met zijn soloproject al vol...

Kan me niet voorstellen dat dat zonder goeie co head voor een run op kaarten gaat zorgen. Perfecte barnafsluiter.

• Haha
Waarderingen: werchter12
Als the xx komt is het als dagafsluiter. Je moet weten dat in 2016/2017 the xx zowat DE stubru band was. Met heel veel AirPlay. Stonden al in 2012 als co.

Denk dat heel het wereldje hard uitkijkt naar hun comeback. Gaat normaal ook niet heel lang meer duren (relatief).
Ah misschien dat er dan ook nog verschil zit tussen België en Nederland? Niet zo op de hoogte van 'de Stubru bands'.
Maar als The xx dus headliner zou zijn, dan moet het toch niet lastig zijn om andere acts te pushen lijkt me. Tame Impala kent in mijn eigen kringen dan weer ie-dereen die ooit eens een andere radio dan de top40 heeft aangezet. Over The xx nog nooit iemand gehoord. Beiden erg welkom in ieder geval.

Kan me niet voorstellen dat dat zonder goeie co head voor een run op kaarten gaat zorgen. Perfecte barnafsluiter.
Als zelfs The XX niet meer als RW headliner zien, dan zitten we echt in een Pinkpop situatie waarbij maar 15 namen dat kunnen zijn... Net zoals Tame Impala een van de weinige grote festivalacts van nu die het tot headliner geschopt heeft.

Als zelfs The XX niet meer als RW headliner zien, dan zitten we echt in een Pinkpop situatie waarbij maar 15 namen dat kunnen zijn... Net zoals Tame Impala een van de weinige grote festivalacts van nu die het tot headliner geschopt heeft.
Die laatste is, op basis van streamingcijfers, dan ook 4x zo groot als The xx, wat een beetje mijn gevoel rond algemene bekendheid die ik net benoemde bevestigt.
Maar dan zal Stubru misschien een groot aandeel hierin hebben.

Ik durf niet zeggen dat je met The XX een festivaldag van Werchter uitverkoopt, maar het zou wel een betere booking zijn dan een headliner die voor de zoveelste keer langskomt.

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Jamie XX trekt die Barn met zijn soloproject al vol...
Maar is solo toch niet echt te vergelijken met the XX? KILL DEM of Shelter trekt toch wel ander publiek lijkt me. Bang dat die nummers op een groot veld niet overkomen. Dan ga ik nog liever 2 uur van te voren in de Barn zitten.

Een optimistische voorspelling nu we in september zijn aangekomen
Don: Nothing But Thieves - Olivia Rodrigo - Angèle - Billie Eilish
Vrij: The Smashing Pumpkins - The National - Tame Impala
Zat: Faith No More - Blink-182 - Green Day
Zon: Foals - Ghost - Foo Fighters
zaterdag en zondag best wel ok. donderdag en vrijdag heb ik dan weer niks mee

snap trouwens al de green day haat niet, sterke live shows, komt niet om de 2 jaar, trekt veel volk, ik snap niet wat je meer wilt

Laatst bewerkt:
snap trouwens al de green day haat niet, sterke live shows, trekt veel volk, ik snap niet wat je meer wilt
Dat ze het eindeloze gelul tussen de nummers door beperken tot een minimum. Om de 3 nummers staat ie 3 minuten te ouwehoeren. Dat mag echt wel veel minder. Muzikaal gezien verder niets mis mee!

• Leuk
Waarderingen: Christiaan
Dat ze het eindeloze gelul tussen de nummers door beperken tot een minimum. Om de 3 nummers staat ie 3 minuten te ouwehoeren. Dat mag echt wel veel minder. Muzikaal gezien verder niets mis mee!
is lang niet de enige band die dat doet, en dat viel trouwens heel goed mee in het sportpaleis

Users who are viewing this thread