Ben geen fan van Maneskin hoor, maar de vergelijking met Goldband loopt mank als je het hebt over grote spots op Werchter.
Maneskin is een internationale grote act, misschien wel de populairste rockband bij jongeren over de hele wereld.
Goldband is een act, die je op elk willekeurig festival in Nederland of Belgie al kan hebben zien spelen. Daarbij dingt RW elk jaar mee voor de grootste line-ups van de zomer, dan kun je niet aankomen met een Goldband op die plek.
Plus: ergens is Måneskin nog wel authentiek. Als je die vroegere YouTube's ziet, dan zie je een paar jonge gasten (en meisje) die gepassioneerd met muziek bezig zijn en best wel goede songs maken (vooral die Italiaanse songs).
De laatste tijd wat te commercieel en afgelikt, maar in mijn achterhoofd zie ik daar nog altijd wel muzikanten op het podium staan.
Ik kijk al uit naar wanneer hun hype wat overgewaaid is en ze op een normale manier wat club-concerten kunnen spelen, zonder toeters en bellen (en zonder gekrijs van tieners wanneer Damiano nog maar zijn ene wenkbrauw optrekt).
En daartegenover hebben we dus Goldband: hoe fuckin' commercieel kan iets klinken?
Gemaakt om te verkopen... en dat werkt dus blijkbaar ook nog.
"Nee, hoor, we gaan niet naar de foute party. Maar Goldband? Laat ze maar sub zijn op Werchter".
Euh... echt niet...