Rock Werchter 2024

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.103
716
Is het een optie om een band die in The Barn geprogrammeerd staat te verhuizen naar de Main? Is daar ruimte voor?
Nee, gebeurt niet. Het is geen geheim dat het samenstellen van een affiche met de daarbij behorende plaatsing op poster en podium een lastige klus is om met alle agenten voor elkaar te krijgen. Tenzij er een act annuleert, gaan er geen podiumwisselingen komen (anders had Fred Again vorig jaar ook wel op de main gestaan).
 

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
178
198
Ik vraag me af of het zo'n vaart gaat lopen. Wie kent die band, buiten de mensen in de festivalbubbel hier? Ik zie echt niet dat 'main stage publiek' massaal naar de barn trekken. Het is geen alom bekende band als Editors of Snow Patrol, geen hitmachine als Fred Again en geen Belgische act als dEUS.

(maar ik kan me vergissen natuurlijk)
Je onderschat het. Er koopt geen 69000 man een combi waarvan er amper 10 000 die band kennen. Combi's kosten geld. Mark my words: het wordt lopen (of heel goed op tijd komen).
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.128
1.326
Ik vraag me af of het zo'n vaart gaat lopen. Wie kent die band, buiten de mensen in de festivalbubbel hier? Ik zie echt niet dat 'main stage publiek' massaal naar de barn trekken. Het is geen alom bekende band als Editors of Snow Patrol, geen hitmachine als Fred Again en geen Belgische act als dEUS.

(maar ik kan me vergissen natuurlijk)
Wordt echt wel grijsgedraaid op Studio Brussel, hoor...

Ben zeker dat de kruisen op rood gaan gaan, maar nu misschien niet heel lang voor de start van het concert.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.373
4.603
Je onderschat het. Er koopt geen 69000 man een combi waarvan er amper 10 000 die band kennen. Combi's kosten geld. Mark my words: het wordt lopen (of heel goed op tijd komen).
Van de 88k bezoekers die dag, is een deel op dat tijdstip nog op de camping, in de apero, bij the nww, bij de main, indrinken langs de weg, liggend op de wei.
Ik ken ze eerlijk gezegd (nog) niet en kan ook niet inschatten hoe populair ze zijn. Maar er passen 20k in the barn en ik denk dat er meer mensen bij de main staan. Ik zou rode kruizen geen zekerheid noemen.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Nee, gebeurt niet. Het is geen geheim dat het samenstellen van een affiche met de daarbij behorende plaatsing op poster en podium een lastige klus is om met alle agenten voor elkaar te krijgen. Tenzij er een act annuleert, gaan er geen podiumwisselingen komen (anders had Fred Again vorig jaar ook wel op de main gestaan).
Klopt helemaal. Vorig jaar waren er wel een aantal annuleringen (o.a. Stromae, Nathaniel Rateliffe, Slowthai), waardoor er gelegenheid was om nog te schuiven in de line-up. Toen werd Froukje nieuw op Main stage gezet. Afhankelijk van dat soort incidenten kan er nog wat gedaan worden.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
1.128
1.326
Van de 88k bezoekers die dag, is een deel op dat tijdstip nog op de camping, in de apero, bij the nww, bij de main, indrinken langs de weg, liggend op de wei.
Ik ken ze eerlijk gezegd (nog) niet en kan ook niet inschatten hoe populair ze zijn. Maar er passen 20k in the barn en ik denk dat er meer mensen bij de main staan. Ik zou rode kruizen geen zekerheid noemen.
Ik denk dat ze bij heel veel mensen op hun spoorboekje gaan staan.

Maar inderdaad, het is nog redelijk vroeg op de dag en ze overlappen met Brihang op de main. Die gaat ook wel volk trekken.
 

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
170
142
Ik hoop heel snel de timetable te gaan krijgen. Ik zou graag mijn echt spoorboekje willen gaan opmaken en mij zo meer verdiepen in de artiesten.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
477
681
Ik hoop heel snel de timetable te gaan krijgen. Ik zou graag mijn echt spoorboekje willen gaan opmaken en mij zo meer verdiepen in de artiesten.
De clashfinders van @WesleyNoH (linkje bijgevoegd) en @theblackmadness geven je al een goed beeld van het blokkenschema, zeker nu 3 van de 4 podia helemaal gevuld zijn. Het wachten is alleen nog op de invulling van the Slope. Het echte blokkenschema komt waarschijnlijk pas in april.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.103
716
De clashfinders van @WesleyNoH (linkje bijgevoegd) en @theblackmadness geven je al een goed beeld van het blokkenschema, zeker nu 3 van de 4 podia helemaal gevuld zijn. Het wachten is alleen nog op de invulling van the Slope. Het echte blokkenschema komt waarschijnlijk pas in april.
Dacht dat ik Gaslight Anthem nog wel buiten zou checken, maar als ze clashen met Eefje, ben ik bang dat ik de hele dag in het donker sta...
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.284
1.942
Janelle Monaé vs Nothing but Thieves en Avril en Parkway Drive vs Black Pumas blijft de pijnlijkste keuze in die clashfinder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.513
9.306
The Beaches niet wat voor jou Matt?
Eerlijk gezegd ken ik daar maar 1 nummer van, dus de band is me niet helemaal bekend. 😅 Op basis van dat ene nummertje lijkt me dat een prettige binnenkomer maar niets waarvoor ik naar het terrein rush.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.479
6.953
Eerlijk gezegd ken ik daar maar 1 nummer van, dus de band is me niet helemaal bekend. 😅 Op basis van dat ene nummertje lijkt me dat een prettige binnenkomer maar niets waarvoor ik naar het terrein rush.
In dat geval, ik kan die hele debuutplaat wel aanraden. benieuwd of dat live ook goed is. Lijkt me een nieuwe leuke band wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken