Rock Werchter 2024

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
310
217
Iedereen die ze wilde zien, heeft ze gezien in Lokeren. zal dus zeker niet als headliner zijn. De vraag is of Blur met minder genoegen wil nemen.
Je kon net hetzelfde zeggen over Stromae vorig jaar en toch werd hij dit jaar geboekt.

Laat Blur maar komen in 2024, co-head met eender wat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Is dat niet een beetje door een gekleurde bril, ik zie niet zo in waarom dat goed zou werken op de AM plaats bijvoorbeeld
Mwa, ben ook fan van AM hoor. Twee zalige bands. Als die morgen een zaalshow aankondigen, koop ik tickets binnen de seconde.

Maar de show van AM toen en Blur gisteren is dag en nacht qua aanstekelijkheid, enthousiasme, spontaniteit. De (veel logischere) setlist van die laatste was zonder twijfel veel beter geschikt voor een vermoeid festivalpubliek op de laatste avond dan die laffige AM show. Probeer maar eens niet stil te staan bij die hits (en geloof me, ik ben veel op de Lokerse geweest, dat publiek in beweging brengen is niet altijd evident).
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Mwa, ben ook fan van AM hoor. Twee zalige bands. Als die morgen een zaalshow aankondigen, koop ik tickets binnen de seconde.

Maar de show van AM toen en Blur gisteren is dag en nacht qua aanstekelijkheid, enthousiasme, spontaniteit. De (veel logischere) setlist van die laatste was zonder twijfel veel beter geschikt voor een vermoeid festivalpubliek op de laatste avond dan die laffige AM show. Probeer maar eens niet stil te staan bij die hits (en geloof me, ik ben veel op de Lokerse geweest, dat publiek in beweging brengen is niet altijd evident).
Ik vrees dat 'de hits' een beetje tegenvalt voor het grote, gemiddelde publiek wat op een Werchter afkomt eerlijk gezegd. Heb zelf Blur nog nooit gezien overigens hoor, maar een Lokerse Feesten qua capaciteit en mensen die daar op af komen voor Blur en die immense weide op Werchter lijkt mij een heel (te?) groot verschil.
Van mij mag het hoor volgend jaar, graag zelfs en 100x liever dan de herhalende bands, maar ik weet het zo net nog niet of en hoe dat gaat werken
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.258
13.606
Ik vrees dat 'de hits' een beetje tegenvalt voor het grote, gemiddelde publiek wat op een Werchter afkomt eerlijk gezegd. Heb zelf Blur nog nooit gezien overigens hoor, maar een Lokerse Feesten qua capaciteit en mensen die daar op af komen voor Blur en die immense weide op Werchter lijkt mij een heel (te?) groot verschil.
Van mij mag het hoor volgend jaar, graag zelfs en 100x liever dan de herhalende bands, maar ik weet het zo net nog niet of en hoe dat gaat werken
Inderdaad. Alsof iedereen verder komt dan 'Woehoe'.
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik vrees dat 'de hits' een beetje tegenvalt voor het grote, gemiddelde publiek wat op een Werchter afkomt eerlijk gezegd. Heb zelf Blur nog nooit gezien overigens hoor, maar een Lokerse Feesten qua capaciteit en mensen die daar op af komen voor Blur en die immense weide op Werchter lijkt mij een heel (te?) groot verschil.
Van mij mag het hoor volgend jaar, graag zelfs en 100x liever dan de herhalende bands, maar ik weet het zo net nog niet of en hoe dat gaat werken
Ze hébben er al gestaan he, als headliner. Na gisteren ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat dit had gewerkt in Werchter, ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ah, de Blur-discussie weer. 😄

Blur is niet groot of bekend genoeg om RW te headlinen. Iedereen die ze idd wilde zien, heeft ze waarschijnlijk nu wel gezien. Ik verwacht een zaalshow volgend jaar. Lotto Arena ofzo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
Lol Blur heeft nauwelijks 'hits' voor m'n gevoel, 'Song 2' en 'Girls & Boys'. Zou voor de massa veel minder goed werken dan die geweldig ontvangen AM-show. Al vond ik die zelf ook erg saai. Niet zo zeer leuker maar wel alsnog (veel) beter trouwens dan die Blur-show in die halflege Ziggo, dat was echt niet best.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.157
1.374
AM vorig jaar vond ik het beste optreden op Rock Werchter, dus zo zie je maar dat alles heel subjectief is
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.489
3.648
I beg to differ, zeker na gisterenavond.

Herman was er gisteren. Hopelijk had hij een stylo mee.
Ach als sub voor een grote headliner of als afsluiter in de Barn zou het geweldig werken. Ik zou ze dan wel een tweede kans geven, maar liever boekt Herman een andere band.
 
  • Haha
Waarderingen: mattman

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
183
118
Ah, de Blur-discussie weer. 😄

Blur is niet groot of bekend genoeg om RW te headlinen. Iedereen die ze idd wilde zien, heeft ze waarschijnlijk nu wel gezien. Ik verwacht een zaalshow volgend jaar. Lotto Arena ofzo.
Prima. Dit jaar Ziggo dome en Lokerse Feesten. Volgend jaar BKS en Lotto arena.
 
  • Geweldig
Waarderingen: visdave34

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.432
6.195
Ik ben een zekere Herman tegen het lijf gelopen in de backstage van de Lokerse Feesten, die kwam kijken naar Blur.

Misschien was hij op prospectie voor volgend jaar? Ik zie Blur wel nog even touren met die nieuwe plaat, en na de gig van gisteren...
Herman kent agent Albarn erg goed he. En vermits de boeking via hen is gebeurd. Zelfde principe als het langsgaan op Graspop toen GNR er was.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken