Vorige week toevallig en onverwacht, op uitnodiging, beland op de Tomorrowland conference.
Best wel ironisch, omdat ik een paar dagen hiervoor nog geschreven had dat ik nog nooit op Tomorrowland geweest was.
Heb dus een stukje gezien van het terrein. Die conferentie is natuurlijk geen Tomorrowland en bepaalde stukken waren afgesloten.
Maar het moet gezegd dat ze het daar best wel voor mekaar hebben.
In de Freedom Stage was het avondprogramma.
Volgens mij is dit gewoon dezelfde constructie die daar staat als The Barn, weliswaar ingekort qua lengte. Breedte leek mij naar schatting overeen te komen en de constructie zelf ook.
Waren we op Werchter al onder de indruk van het scherm dat in The Barn stond (in het midden), het is echter niks vergeleken met wat ze daar op Tomorrowland staan hebben.
Het scherm is gigantisch en nam de volledige breedte in van de stage.
Werkelijk nog nooit zoiets gezien op een festival.
Beeldkwaliteit fenomenaal.
Kan mij goed inbeelden dat dit bij hun DJ-sets een zeer goed effect moet geven.
Ik zeg nu niet dat ze zoiets moeten plaatsen op Werchter (misschien zou het de aandacht te veel afleiden van de live-concerten), maar het was echt wel next-level.
Ook de regie was top: soms werd het schermvullend ingezet, maar soms werd het ook opgedeeld in drie stukken, zodat je het hetzelfde effect hebt zoals op Werchter (waarbij in het midden beeldprojecties plaatsvinden en links/rechts gewoon camerabeelden van de artiesten).
Echt wel knap.