Rock Werchter 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Hoeft niet perse. Graspop werkt ook met twee mainstages en meer dan genoeg circulatie. Voelt bij de mainstages nooit als één grote onbeweegbare mensenmassa. Dus hangt er heel erg vanaf hoe ze het gaan indelen en uitvoeren.
Graspop is ook een heel stuk kleiner.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Sidenote: weet ook niet tot in hoeverre er waarheid in zit, maar via via via via via wind horen waaien dat er nog grote podiaveranderingen op til zijn voor 2024. Iets met een tweede open podia à la main stage. Maar kan gerust een scheet in een fles zijn!

In de aanloop van deze editie, was er in een communicatie wel te lezen dat een make-over van KlubC op de planning staat.
Vind ik persoonlijk het meest dringende, want het steekt nogal af tegen de rest.

Dat ze KBC maar buitengooien als sponsor.
Dan kan Marc Coucke het spel overpakken, de tent pimpen en het kan zijn naam behouden: KlubC(oucke)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
In de aanloop van deze editie, was er in een communicatie wel te lezen dat een make-over van KlubC op de planning staat.
Vind ik persoonlijk het meest dringende, want het steekt nogal af tegen de rest.

Dat ze KBC maar buitengooien als sponsor.
Dan kan Marc Coucke het spel overpakken, de tent pimpen en het kan zijn naam behouden: KlubC(oucke)!
Nice.
Een Mauff witte barak.
 
  • On fire
  • Haha
Waarderingen: slyke en JelleCa

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Een paar pagina's terug gelezen waar wensenlijstjes of hoe je de opsomming voor headliners ook maar wilt noemen.. Mij lijkt Lenny Kravitz leuk om mee te maken, voor sommigen een terugkerende artiest en voor sommigen de eerste keer
Mooie sub inderdaad.
Lizzo zal het wrs niet worden volgend jaar met het hele gedoe dat nu losbarst
 

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
Nice.
Een Mauff witte barak.
🤮
kunnen we het niet gewoon the 2 Barn noemen en klaar er mee
the barn
the 2 barn
the barn and furious: werchter drift
barn & furious
barn five...

want we are all family:ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.657
2.272
In de aanloop van deze editie, was er in een communicatie wel te lezen dat een make-over van KlubC op de planning staat.
Vind ik persoonlijk het meest dringende, want het steekt nogal af tegen de rest.

Dat ze KBC maar buitengooien als sponsor.
Dan kan Marc Coucke het spel overpakken, de tent pimpen en het kan zijn naam behouden: KlubC(oucke)!
Gemiste kans om de tent te dopen tot Couckenbak.
 
  • Thinking
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Vind eerlijk gezegd de oude geel/oranje outlook van de Barn veel mooier en meer lijkend op een schuur dan het design dat dit jaar is gebruikt. Die felle kleuren.. Blergh. Hoop dat ze volgend jaar de Barn herzien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Nielso

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
305
202
Ff off-topic…je zou nu maar kaartjes voor Wacken hebben🥴…
Zeurden wij over een bui regen, nou dat is toch echt heel erg balen daar, komt er gewoon niet meer in
 
  • Verdrietig
Waarderingen: slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Vind eerlijk gezegd de oude geel/oranje outlook van de Barn veel mooier en meer lijkend op een schuur dan het design dat dit jaar is gebruikt. Die felle kleuren.. Blergh. Hoop dat ze volgend jaar de Barn herzien.
Die kleuren waren gelukkig enkel aan de buitenkant. Binnenin was het oké en best stijlvol.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Islaaa

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Vorige week toevallig en onverwacht, op uitnodiging, beland op de Tomorrowland conference.
Best wel ironisch, omdat ik een paar dagen hiervoor nog geschreven had dat ik nog nooit op Tomorrowland geweest was.

Heb dus een stukje gezien van het terrein. Die conferentie is natuurlijk geen Tomorrowland en bepaalde stukken waren afgesloten.

Maar het moet gezegd dat ze het daar best wel voor mekaar hebben.
In de Freedom Stage was het avondprogramma.
Volgens mij is dit gewoon dezelfde constructie die daar staat als The Barn, weliswaar ingekort qua lengte. Breedte leek mij naar schatting overeen te komen en de constructie zelf ook.

Waren we op Werchter al onder de indruk van het scherm dat in The Barn stond (in het midden), het is echter niks vergeleken met wat ze daar op Tomorrowland staan hebben.
Het scherm is gigantisch en nam de volledige breedte in van de stage.
Werkelijk nog nooit zoiets gezien op een festival.
Beeldkwaliteit fenomenaal.
Kan mij goed inbeelden dat dit bij hun DJ-sets een zeer goed effect moet geven.

Ik zeg nu niet dat ze zoiets moeten plaatsen op Werchter (misschien zou het de aandacht te veel afleiden van de live-concerten), maar het was echt wel next-level.
Ook de regie was top: soms werd het schermvullend ingezet, maar soms werd het ook opgedeeld in drie stukken, zodat je het hetzelfde effect hebt zoals op Werchter (waarbij in het midden beeldprojecties plaatsvinden en links/rechts gewoon camerabeelden van de artiesten).

Echt wel knap.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
117
117
Vorige week toevallig en onverwacht, op uitnodiging, beland op de Tomorrowland conference.
Best wel ironisch, omdat ik een paar dagen hiervoor nog geschreven had dat ik nog nooit op Tomorrowland geweest was.

Heb dus een stukje gezien van het terrein. Die conferentie is natuurlijk geen Tomorrowland en bepaalde stukken waren afgesloten.

Maar het moet gezegd dat ze het daar best wel voor mekaar hebben.
In de Freedom Stage was het avondprogramma.
Volgens mij is dit gewoon dezelfde constructie die daar staat als The Barn, weliswaar ingekort qua lengte. Breedte leek mij naar schatting overeen te komen en de constructie zelf ook.

Waren we op Werchter al onder de indruk van het scherm dat in The Barn stond (in het midden), het is echter niks vergeleken met wat ze daar op Tomorrowland staan hebben.
Het scherm is gigantisch en nam de volledige breedte in van de stage.
Werkelijk nog nooit zoiets gezien op een festival.
Beeldkwaliteit fenomenaal.
Kan mij goed inbeelden dat dit bij hun DJ-sets een zeer goed effect moet geven.

Ik zeg nu niet dat ze zoiets moeten plaatsen op Werchter (misschien zou het de aandacht te veel afleiden van de live-concerten), maar het was echt wel next-level.
Ook de regie was top: soms werd het schermvullend ingezet, maar soms werd het ook opgedeeld in drie stukken, zodat je het hetzelfde effect hebt zoals op Werchter (waarbij in het midden beeldprojecties plaatsvinden en links/rechts gewoon camerabeelden van de artiesten).

Echt wel knap.
Ieder jaar ga ik naar zowel Graspop als Rock Werchter als Tomorrowland. Totaal uiteenlopende festivals, maar ieder z'n plus en minpunten. Freedom stage is geëvolueerd tijdens de jaren (o.a. gegroeid) en het is nu wel voldoende groot voor alle acts (al kan het erg druk worden). The Barn is dat helaas niet.... Jammergenoeg zijn de led's op het plafond bij de Freedom stage sinds enkele jaren verdwenen, de vlinders zijn niet zo heel boeiend.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

kevinr

Randprogramma
16 dec 2019
149
197
Ik ben een zekere Herman tegen het lijf gelopen in de backstage van de Lokerse Feesten, die kwam kijken naar Blur.

Misschien was hij op prospectie voor volgend jaar? Ik zie Blur wel nog even touren met die nieuwe plaat, en na de gig van gisteren...
Dan moet ik na gisteren terug naar Werchter! zeker Headline waardig.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
185
137
Iedereen die ze wilde zien, heeft ze gezien in Lokeren. zal dus zeker niet als headliner zijn. De vraag is of Blur met minder genoegen wil nemen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Iedereen die ze wilde zien, heeft ze gezien in Lokeren. zal dus zeker niet als headliner zijn. De vraag is of Blur met minder genoegen wil nemen.
Na gisteren heb ik vooral honger naar meer. En dat heb ik echt niet snel met concerten.

100% zeker dat dit geweldig goed had gewerkt op de plek van AM dit jaar. Of op de plek van die tweede keer RHCP, al was Blur vlak na Liam een beetje... bizar geweest.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.992
4.065
Na gisteren heb ik vooral honger naar meer. En dat heb ik echt niet snel met concerten.

100% zeker dat dit geweldig goed had gewerkt op de plek van AM dit jaar. Of op de plek van die tweede keer RHCP, al was Blur vlak na Liam een beetje... bizar geweest.
Is dat niet een beetje door een gekleurde bril, ik zie niet zo in waarom dat goed zou werken op de AM plaats bijvoorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
185
137
Ik volg u volledig maar verkopen ze genoeg kaarten? Moet wel een heel sterke co headliner zijn vrees ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken