Rock Werchter 2024

RHCP, FF en een Pearl Jam waren toch juist aan het groeien in de jaren 90?! In ieder geval begin jaren ‘90.
Oftewel de bandjes die begin deze eeuw, of lopende deze eeuw zijn gegroeid kunnen het nu overnemen.

Persoonlijk vind ik 1 of 2 klassiekers, Cure, Pearl Jam met een iets jonger bandje Arctic Monkeys en een jonge band een mooie combi.
Pop/Rock/HipHop boeit me verder niet zo, als het maar een goede set is
En dit vat het goed samen. Op Rock Werchter speel je pas als headliner na al heel wat shows te hebben gespeeld en geleidelijk gegroeid te zijn. De headliners van deze eeuw die er zouden kunnen staan, kiezen (spijtig genoeg) voor eigen shows, zoals the weeknd, swift, styles...

Okay, als het van mij afhangt...

Do: The National - Foo Fighters
Vr: Blink 182 - My Chemical Romance
Za: Angéle - Dua Lipa
Zondag: Volbeat - Ghost

Naar mijn gevoel is dat nog steeds vrij conservatief, maar toch grotendeels wat frisser.

Iedereen doet hier altijd ook gewoon alsof de jeugd enkel pop luistert. Er zijn er gewoon enorm veel die ook voor de eerste keer Pearl Jam, Foo Fighters enz. willen zien, waaronder mezelf, mijn vriendin en heel wat andere vrienden. Daarbij is RW meestal ook nog een mooie combi van vele genres en loopt het daar ook vol met jong volk.
De jeugd luistert diverse muziek. Daarom ook belangrijk dat de headliners divers zijn. Net als het volk op dit forum. Alleen pop headliners gaat nooit gebeuren. Enkel gitaarbands als headliner gaat ook niet meer gebeuren. Leer er maar mee leven beide kampen.

• Leuk
Waarderingen: Cooklu
Okay, als het van mij afhangt...

Do: The National - Foo Fighters
Vr: Blink 182 - My Chemical Romance
Za: Angéle - Dua Lipa
Zondag: Volbeat - Ghost

Naar mijn gevoel is dat nog steeds vrij conservatief, maar toch grotendeels wat frisser.
Meneer komt even het goede nieuws brengen, poehhh. Deze valt me niet mee haha. Dan maar weer naar de Barn

En dit vat het goed samen. Op Rock Werchter speel je pas als headliner na al heel wat shows te hebben gespeeld en geleidelijk gegroeid te zijn. De headliners van deze eeuw die er zouden kunnen staan, kiezen (spijtig genoeg) voor eigen shows, zoals the weeknd, swift, styles...
Dank je wel! Maar volgens mij hebben al die ‘oude’ bandjes ook vaak zat een stadion tour gedaan zonder festival.
Het is een golfbeweging: je doet middagprogramma op een festival, je groeit en doet een paar stadiontournees en komt dan weer terug op een festival.
Taylor, Harry, The Weekend komen op den duur echt wel weer op een festival.

Miley Cyrus is naar mijn gevoel toe aan een festivaltour. En die is de voorloper van Harry en Taylor

Iedereen doet hier altijd ook gewoon alsof de jeugd enkel pop luistert. Er zijn er gewoon enorm veel die ook voor de eerste keer Pearl Jam, Foo Fighters enz. willen zien, waaronder mezelf, mijn vriendin en heel wat andere vrienden. Daarbij is RW meestal ook nog een mooie combi van vele genres en loopt het daar ook vol met jong volk.
Ja, maar daar ging het niet over. Wel over dat festivals als Werchter (in tegenstelling tot festivals als Bospop die bewust de metrokaart trekken) een beetje de missie hebben om steeds bij de tijd te hebben, en elk jaar voor nieuwe headliners te zorgen.

En deze discussie begon (opnieuw) met het Dua Lipa voorbeeld, en dat net dat een mooie nieuwe headliner is. Als die toert en effectief (meerdaagse) festivals doet, zou dat voor een RW een inkopper van jewelste moeten zijn.

• Leuk
Waarderingen: slyke
Miley Cyrus is echt in de verste verte nooit zo groot geweest als Styles en Swift.
In de verste verte? Misschien niet zo groot, maar de verste verte klinkt alsof je het niveau Guus Meeuwis vindt, terwijl miley makkelijk een dag kan dragen

In de verste verte? Misschien niet zo groot, maar de verste verte klinkt alsof je het niveau Guus Meeuwis vindt, terwijl miley makkelijk een dag kan dragen
Denk je dat?

Persoonlijk vind ik haar Blondie cover echt goed maar verder totaal onbekend met haar muziek.
Op die sloopbal nummer na dan.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101
Denk je dat?

Persoonlijk vind ik haar Blondie cover echt goed maar verder totaal onbekend met haar muziek.
Wrecking Ball is niet eens haar grootste hit. Of tweede grootste hit. Party In the USA, We Can't Stop ga je ook wel kennen. En Flowers natuurlijk, dat nummer was/is echt overal, of je het nu wilt of niet.

Maar los daarvan wel eens dat ze nier zo groot aanvoelt als een Dua Lipa en al zeker geen Styles.

• Leuk
Waarderingen: Joe
Denk je dat?

Ja dat denk ik wel. Als ik live fragmenten van haar kijk zet ze een goede show neer, heeft daar ook een goede ‘strot’ voor.
Qua grootheid is ze op dit moment niet zo groot als Harry Styles, maar om dat in de verste verte te noemen, vind ik overdreven.

Het is daarbij het meest nutteloze om te vergelijken: Artiesten. Een collega kende Bruce Springsteen niet, maar kon niet geloven dat ik Stormzy ging zien.

• Leuk
Waarderingen: Joe en mattman
Ja dat denk ik wel. Als ik live fragmenten van haar kijk zet ze een goede show neer, heeft daar ook een goede ‘strot’ voor.
Qua grootheid is ze op dit moment niet zo groot als Harry Styles, maar om dat in de verste verte te noemen, vind ik overdreven.

Het is daarbij het meest nutteloze om te vergelijken: Artiesten. Een collega kende Bruce Springsteen niet, maar kon niet geloven dat ik Stormzy ging zien.
Zo heb ik een aantal maanden geleden de gevleugelde uitspraak 'Bruce Springsteen, leeft die nog dan?' gehoord.

Er lopen bijzondere mensen op deze aardkloot rond. Misschien maar beter ook, anders wordt het zo saai.

Ja, ik overdreef natuurlijk licht. Maar Miley Cyrus is naar mijn gevoel nooit groter dan maatje Sportpaleis gegroeid en zie ik op Werchter ook maximum als coheadliner. Toch wel een heel andere categorie dan de absolute stadionacts waarmee je ze vergeleek.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Joe
Zo heb ik een aantal maanden geleden de gevleugelde uitspraak 'Bruce Springsteen, leeft die nog dan?' gehoord.

Er lopen bijzondere mensen op deze aardkloot rond. Misschien maar beter ook, anders wordt het zo saai.

Toen Paul McCartney op Rock Werchter speelde, hoorde ik evengoed reacties van 16-18-jarigen 'dat ze niet wisten wie die bejaarde man was die nu ging spelen'.
Na Ellie Goulding liep de PIT-cirkel dan ook aardig leeg...

Toen ik 16 was, wist ik verdomd goed wie de grootheden waren 'van voor mijn tijd', van The Cure tot Supertramp tot The Beatles, enz...
Je hoeft het niet goed te vinden als je zo jong bent, maar er is wel een minimum.

Wachten tegen dat de muziek van Springsteen of McCartney opgepikt wordt in één of ander tiktok filmpje dat viraal gaat.
Kunnen ze dan allemaal naar de concerten komen kijken, zichzelf filmen en vervolgens posten dat ze de tiktok muziek live hebben gezien... 🥺

• Leuk
Waarderingen: Jo &Sky en SvenH23
Ja, ik overdreef natuurlijk licht. Maar Miley Cyrus is naar mijn gevoel nooit groter dan maatje Sportpaleis gegroeid en zie ik op Werchter ook maximum als coheadliner. Toch wel een heel andere categorie dan de absolute stadionacts waarmee je ze
Toen Paul McCartney op Rock Werchter speelde, hoorde ik evengoed reacties van 16-18-jarigen 'dat ze niet wisten wie die bejaarde man was die nu ging spelen'.
Na Ellie Goulding liep de PIT-cirkel dan ook aardig leeg...

Toen ik 16 was, wist ik verdomd goed wie de grootheden waren 'van voor mijn tijd', van The Cure tot Supertramp tot The Beatles, enz...
Je hoeft het niet goed te vinden als je zo jong bent, maar er is wel een minimum.

Wachten tegen dat de muziek van Springsteen of McCartney opgepikt wordt in één of ander tiktok filmpje dat viraal gaat.
Kunnen ze dan allemaal naar de concerten komen kijken, zichzelf filmen en vervolgens posten dat ze de tiktok muziek live hebben gezien... 🥺
Volgens mij is er een tweet geweest dat iemand Kanye West fantastisch vond omdat hij een oude man aan een hit had geholpen… arme Paul ‘It's better to burn out than fade away The king is gone but he's not forgotten’ zou Neill Young erover zeggen

Ja, ik overdreef natuurlijk licht. Maar Miley Cyrus is naar mijn gevoel nooit groter dan maatje Sportpaleis gegroeid en zie ik op Werchter ook maximum als coheadliner. Toch wel een heel andere categorie dan de absolute stadionacts waarmee je ze vergeleek.
De ironie is natuurlijk dat Guus elk jaar het Phillips stadion uitverkoopt met zijn eigen show, maar laat ik hier niemand op het idee brengen om Guus Werchter af te sluiten 😂

De ironie is natuurlijk dat Guus elk jaar het Phillips stadion uitverkoopt met zijn eigen show, maar laat ik hier niemand op het idee brengen om Guus Werchter af te sluiten 😂

Ik heb gisteren, als Vlaming, dit gepost over Meeuwis in het Bospop-topic.

1/ Guus Meeuwis: heel erg foute muziek. Heeft in de jaren '90 twee hitjes gehad (Het is een nacht & Per spoor) en dat is het zowat.
Oh ja, heeft ook nog een cover gemaakt van onze 'Zo ver weg', maar dat heeft geen potten gebroken.
En dan zie je opeens in de concertagenda passeren dat hij x maal een stadion uitverkoopt in Eindhoven en dan denk je: 'wtf?'.
Ik veronderstel dat het een zeer lokaal iets is en dat hij eigenlijk enkel daar nog succes heeft?

Users who are viewing this thread