Bospop 2023

Wie zie ik de zaterdag om 13:00 op Bospop (locatie wordt nog doorgegeven)?

  • Ik ga niet naar de zaterdag, ander dagje meeten?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    18

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Echt elk festival is volgend jaar een week opgeschoven. Wonderlijk.
Bijzonder inderdaad. Benieuwd of Bospop de vrijdag er nog inhoud. Normaal gesproken hadden ze al een datum gecommuniceerd voor volgend jaar. Nu zullen ze eerst wel wat anders aan hun hoofd hebben. Mogelijk volgt de datum met de eerste headliner. Maar hoogst waarschijnlijk dus 13/14 juli...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.036
6.072
Echt elk festival is volgend jaar een week opgeschoven. Wonderlijk.
ik denk dat dat maar toevallig zo lijkt,
doordat juni in 2024 dan 5 hele weekenden heeft ipv 4
en vervolgens juli 2024 de eerste week een volle week is, waar door de datum van het 2e weekend op de 13e en 14e valt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Park City Live zit dan volgend jaar weer op 29 en 30 juni terwijl je die dan weer verwacht in het eerste weekend van juli.....
 

ZappoXL

Nieuw lid
11 jul 2023
1
6
Porcupine Tree kende ik natuurlijk wel, maar niet heel erg goed. Voorafgaand aan Bospop'23 heb ik me daar met plezier toch wat meer in verdiept en had erg veel zin in dit optreden. Ik had echter nooit verwacht zo in de muziek opgeslokt te worden. Wat een fantastisch optreden was dat zeg. Het ene moment voelde ik me volledig afgesloten van de rest van het publiek alsof ik een priveopteeden voorgeschoteld kreeg, om vervolgens met de mensen om mij heen te beseffen dat we hier samen van genoten. Niet eens de behoefte om mijn plezier te uiten naar anderen, wat ik anders wel erg graag doe. Bij tijd en wijle vond ik dit optreden gewoon hallucinant (zonder gebruik van middelen). Niet eerder meegemaakt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Bospop 2023

Wat een ontzettend sympathiek festival. Dat zeggen we wel vaker natuurlijk, maar Bospop is misschien wel het sympathiekste. En dat komt door de gemoedelijke en gezellige sfeer. Nergens lange rijen, iedereen houdt rekening met elkaar, de vrijwilligers (en dat zijn er heeeeel veel hier) zijn allemaal aardig. Dit betekent niet dat alles er goed gaat, maar toch.

Positieve elementen:
- gemoedelijke relaxte sfeer
- ruimte bij podia om de artiest goed te zien
- plek waar je 24u terecht kan
- geen rijen bij barren, toiletten en eten. (Nu was het ook niet uitverkocht, maar dan zou er alsnog genoeg zijn van alles)
- Eindtijd 1u waardoor de sub mooi in de schemring al speelt en de headliner volledig donker
- weinig last gehad van de Dutch Disease

Negatieve dingen (of verbeterpunten in mijn opzicht):
- wegwerpbekers. Al werd het snel opgeruimd door vrijwilligers, je houdt toch dat er veel op de grond komt. Ik maak mezelf daar ook schuldig aan, maar een cup to cup systeem of statiegeld ofzo is echt beter. Dit ziet er niet uit aan het eind van de dag.
- programmering (duurde lang voordat er echt wat interessants op de planning stond
- Diversiteit in Silent Disco. Niet voor mijzelf maar er zijn 3 kanalen, dan zou ik ook 3 verschillen doen ipv alledrie classic hits
- Soundbleed. Zet het geluid uit de 24u tent aub uit tijdens optredens op de tribute & more stage

Vrijdag:
Harlem Lake: (5,5)
Prima opstart. Lekkere blues. Nergens fonkelde het ontzettend, maar gewoon lekker.
Fiep: (5) Er stonden niet veel mensen bij het podium. Ook wel een beetje raar om het derde podium net buiten het terrein te zetten. Fiep speelde rommelig. Hun nummers zijn redelijk prima, maar ze moeten wel nog veel vlieguren maken voor het echt staat.
Young Gun Silver Fox: (6) Hier geldt hetzelfde voor als bij Harlem Lake, alleen waren de nummers net iets beter. Helemaal prima muziek voor in de zon om te zitten.
Aynsley Lister/Blackbird: (-) Beide niet spectaculair, allebei een kwartiertje gezien. Uiteindelijk een lekkere pokebowl gehaald en bij Blackbird opgegeten.
Clouseau: (7,5) Ik had iets van een gimmick verwacht, maar wat was dit leuk. Ik kon lekker veel meezingen, ze hadden er zin in, namen zichzelf niet serieus. Gewoon heel leuk!
Musest: (6,5) Tja, een coverband. Van mij hoeven ze niet op een festival. Maar als ze er toch staan, dan op het zijpodium. Het alternatief was BZB en daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij op een festival als Bospop. Musest speelde wel gewaagd voor een coverband. Nummers niet een op een overnemen, maar een live aanpassing door wat langer door te spelen, een rifje erbij te doen, etc. Zanger haalde de noten. Ja, goede coverband.
Rag 'N' Bone Man: (3) Saai. Lekker biertjes gaan drinken in de speciaalbar.
The Analogues: (7) Weer een coverband, maar dat gevoel is hier toch net wat anders. Ten eerste omdat The Analogues projectmatig bezig zijn met het live brengen van de muziek wat The Beatles nooit hebben gedaan. The Beatles bestaan ook niet meer, dus ja. Qua gevoel net iets anders, maar het blijft een tributeband. Lekker veel meezingen, maar ook wat lekkere alternatievere nummers als I Am The Walrus, Good Morning Good Morning & Helter Skelter.
Simply Red: (8) Pfffff, wat een hits hebben die mannen zeg. Mooi gezongen. Leuk dat op het laatst een mestlucht kwam waar Mick Hucknall op in sprong en ging knorren. Maakte het optreden ineens spontaner. Verder was het namelijk zeer routineus. Eerste keer dat ik ze zag, ik vond ze mooi.

Zaterdag:
Warm, warmer, warmst. Iets vaker de schaduw opgezocht.
Voltage: (6) Prima band weer, zonnige muziek. Beter in een zaaltje waar je wat lekkerder in de muziek komt. Zo op het hoofdpodium, prima.
Ise: (-) Niet alleen was ze heel jong (17), die uitstraling had ze ook. Set van driekwartier met wat covers erin. Ach ja, veel mensen vonden het leuk en voor haar is het een kans. Maar als je zo'n derde odium hebt, dan is dit daar toch de act voor?
Forum meeting. Leuk jullie weer gezien te hebben @Moniek @DennisvdBr en jullie ontmoet te hebben @nikita @Jamel @Bartjuh1981 @Cootje. Op de achtergrond was Träcksäck bezig met hun braderieset. Daarna Ten Times A Million. Sympathieke band bij mij uit de stad en grappig om ze eens op zo'n podium te zien ipv mijn lokale kroeg.
Kelvin Zhero: (5) Over jezelf niet te serieus nemen zeg. Verbloemde een beetje het optreden wat niet erg bijzonder was imo.
Rowwen Hèze: (6,5) Vooral leuk voor de mensen in de buurt. En voor mij, ach. Vanaf een afstandje een lekker feestje.
The White Buffalo: (7,5) Hey, daar is @Joslittel! Leuk je weer gezien te hebben hierbij en gedurende de dag. Helaas heb ik zelf niet het hee optreden van The White Buffalo gezien, maar alles wat ik mee kreeg was zeer goed.
Nile Rodgers & Chic: (2) Hier is alles al over gezegd. Teveel publieksinteractie en zelf verheerlijking. Bah
Ray Wilson: (5,5) Hier sta ik wel lijnrecht tegenover anderen. Deze beste man heeft dus Phil Collins en Peter Gabriel vervangen in Genesis, daar een mislukte tour meegedaan, een album gemaakt wat niet positief werd ontvangen, maar speelt weld doodleuk Sledgehammer, In the Air Tonight, Follow You Follow Me etc. Nee, ik vind dat een hele veilige keuze zonder dat hij daar heel veel recht op heeft. Zijn Stiltskin werk vond ik leuker. Wel alles goed gezongen hoor.
Live: (5) Lach eens man, oh nee hij moet weer ruzie maken. Nee, beetje flauw. Maar dat je het meeneemt in de set blijft. Verder ken je veel dus kun je best leuk meedoen. Ed zingt trouwens nog steeds prima, maar de magie mist.
Riverside: (8,5) Fantastische band. "Wij zijn dan wel prog, toch willen we dat jullie meezingen. Maar we blijven prog, dus dat is pas over 5 minuten. " Geen seconde verzaakten ze, het was gewoon continu goed. Wat staan er bij goede progbands toch altijd wereldklasse muzikanten op het podium. Dit is zo'n goede.
Porcupine Tree: (9) Wereldband. Wat goed. Misplaats uiteindelijk toch, want er waren heel veel mensen al vertrokken. Maar wat speelt deze band toch geweldig live. Steven Wilson praat weer losjes en cynisch alles aan elkaar. En nummers als Anesthetize, Harridan, The Sound of Muzak ach eigenlijk de hele setlist is fantastisch om live te horen. Jammer dat er geen verassingen waren tov de Ziggodome show. Die staat toch met stip boven dit optreden door de beleving en lengte. Maar dit was gewoonweg weer fantastisch.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.616
862
Clouseau: (7,5) Ik had iets van een gimmick verwacht, maar wat was dit leuk. Ik kon lekker veel meezingen, ze hadden er zin in, namen zichzelf niet serieus. Gewoon heel leuk!
Even op inpikken: in België hebben ze er al die jaren wel over gewaakt dat ze kwaliteitsvol bleven, door onder andere met topmuzikanten te blijven spelen.
Ze zijn dus ook niet in het foute party of schlager/ambiance genre terechtgekomen, wat ik eigenlijk wel kan waarderen.
Ik denk dat je ze in België nog altijd kan plaatsen op dezelfde hoogte als Borsato in Nederland destijds.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Even op inpikken: in België hebben ze er al die jaren wel over gewaakt dat ze kwaliteitsvol bleven, door onder andere met topmuzikanten te blijven spelen.
Ze zijn dus ook niet in het foute party of schlager/ambiance genre terechtgekomen, wat ik eigenlijk wel kan waarderen.
Ik denk dat je ze in België nog altijd kan plaatsen op dezelfde hoogte als Borsato in Nederland destijds.
Ik had dus echt geen idee. Ik kende alleen daar gaat ze wat ik associeer met het foute uur en fiets wat ik een leuk nummer vind. Tijdens het optreden kwam ik er pas achter van, goh, is dit ook van hun (zoals Domino, Anne, passie).

Ik weet niet of Borsato de beste vergelijking is btw ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Ik had dus echt geen idee. Ik kende alleen daar gaat ze wat ik associeer met het foute uur en fiets wat ik een leuk nummer vind. Tijdens het optreden kwam ik er pas achter van, goh, is dit ook van hun (zoals Domino, Anne, passie).

Ik weet niet of Borsato de beste vergelijking is btw ;)
ja, herkenbare ervaring. ik zag ze vorig jaar voor het eerst live en dan ben je toch benieuwd hoe ze een uur gaan volspelen maar dat lukt prima, veel hits (meer dan je vooraf denkt) en het klinkt goed. Die verrassing was er nu dus niet meer maar ze pasten prima in het programma vond ik.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Ik had dus echt geen idee. Ik kende alleen daar gaat ze wat ik associeer met het foute uur en fiets wat ik een leuk nummer vind. Tijdens het optreden kwam ik er pas achter van, goh, is dit ook van hun (zoals Domino, Anne, passie).
Mag ik eens adviseren het album Clouseau Live 1991. Heerlijk album met de hysterie zoals wij dat 10 jaar eerder hadden met Doe Maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.616
862
en dan ben je toch benieuwd hoe ze een uur gaan volspelen maar dat lukt prima,
Wel grappig om te lezen hoe Clouseau aanzien wordt in Nederland.

In België brachten ze de afgelopen 30 jaar met regelmaat nog nieuwe full albums uit, die bij de doelgroep goed onthaald werden.
Moeten intussen toch ook al een back catalogus hebben van honderden songs.

Hebben lange tijd ook produkties opgezet in het Sportpaleis, waar veel volk op af kwam.
Bij één van de shows wisten ze 18x een Sportpaleis te vullen, dus vergelijkbaar met Guus Meeuwis of Borsato in Nederland?
Vergelijking Borsato uiteraard wat zijn muzikale populariteit destijds was, over de rest spreek ik mij niet uit...
Ik geloof trouwens dat ze in totaal meer dan 100x een Sportpaleis hebben uitverkocht, dus in Vlaanderen zijn ze ongetwijfeld de best verkopende live band ooit.

Doe Maar vond ik sowieso enkele klassen hoger, wegens het alternatief randje.
Een betere band als Doe Maar zal je binnen de nederpop nooit meer tegenkomen, vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.257
3.824
Ik heb altijd een zeer hoge pet op gehad van Belgische bands, behalve voor Clouseau, Noordkaap, Gorki en The Radios. Terwijl ik het Vlaams van Amenra goed kan hebben, maar dat is een andere categorie.
 

remkobak

Randprogramma
28 okt 2019
154
30
Wel grappig om te lezen hoe Clouseau aanzien wordt in Nederland.

In België brachten ze de afgelopen 30 jaar met regelmaat nog nieuwe full albums uit, die bij de doelgroep goed onthaald werden.
Moeten intussen toch ook al een back catalogus hebben van honderden songs.

Hebben lange tijd ook produkties opgezet in het Sportpaleis, waar veel volk op af kwam.
Bij één van de shows wisten ze 18x een Sportpaleis te vullen, dus vergelijkbaar met Guus Meeuwis of Borsato in Nederland?
Vergelijking Borsato uiteraard wat zijn muzikale populariteit destijds was, over de rest spreek ik mij niet uit...
Ik geloof trouwens dat ze in totaal meer dan 100x een Sportpaleis hebben uitverkocht, dus in Vlaanderen zijn ze ongetwijfeld de best verkopende live band ooit.

Doe Maar vond ik sowieso enkele klassen hoger, wegens het alternatief randje.
Een betere band als Doe Maar zal je binnen de nederpop nooit meer tegenkomen, vrees ik.
Wij zaten op Bospop de volgende dag ook te praten met een stel Vlamingen. Die keken er ook wel van op wat een verschil die grens dan maakt. Clouseau is bij ons echt een act van vroeger terwijl dat in België compleet anders is. Nu ben ik wel benieuwd welke bands (als ze er zijn) het goed doen bij ons in NL maar juist minder (niets) in Vlaanderen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.616
862
Nu ben ik wel benieuwd welke bands (als ze er zijn) het goed doen bij ons in NL maar juist minder (niets) in Vlaanderen.
Ik denk dat ik er als Vlaming twee kan opnoemen uit het Nederpop-genre:

1/ Guus Meeuwis: heel erg foute muziek. Heeft in de jaren '90 twee hitjes gehad (Het is een nacht & Per spoor) en dat is het zowat.
Oh ja, heeft ook nog een cover gemaakt van onze 'Zo ver weg', maar dat heeft geen potten gebroken.
En dan zie je opeens in de concertagenda passeren dat hij x maal een stadion uitverkoopt in Eindhoven en dan denk je: 'wtf?'.
Ik veronderstel dat het een zeer lokaal iets is en dat hij eigenlijk enkel daar nog succes heeft?

2/ De Dijk: kan ik kort over zijn, daar ken ik gewoon niks van.
Zie ik passeren in de concertagenda met vele reunieconcerten, maar zou zelfs niet weten welk genre ze brengen (ik vermoed zoiets als Clouseau).
 
  • Leuk
Waarderingen: remkobak

Gebruikers die dit onderwerp bekijken