Rock Werchter 2024

Tja, niet iedereen staat te wachten op die pop namen.

Smaken verschillen nu eenmaal.

Wat zou je er dan tegenover zetten qua alternatieve namen als headliners, zonder in eindeloze herhaling te vallen?

Pukkelpop heeft op die manier een groot deel van zijn publiek verloren (Rihanna etc.). Werchter zou er niet goed aan doen om dezelfde fout te maken.

• Haha
Waarderingen: elo
Pukkelpop heeft op die manier een groot deel van zijn publiek verloren (Rihanna etc.). Werchter zou er niet goed aan doen om dezelfde fout te maken.
Daarom dat ze er dit jaar dan ook resoluut voor kiezen om Angèle, Billie Eilish en Florence + The Machine te boeken! 😇

Ja, liever voor de achtste keer The Cure, dan iets dat relatief fris voelt. Ik heb veel liever dat ze nieuwe dingen proberen, dan de conservatieve Werchtergangers paaien en wederom Green Day, Foo Fighters etc boeken.

Een Angéle / Dua Lipa combo zou perfect werken op de zaterdag van de vierdaagse.
The Cure: 2019 (5 jaar geleden) daarvoor van 2012 geleden
Foo Fighters: 2017 (7 jaar geleden) daarvoor van 2005 geleden
Green Day: 2013 (11 jaar geleden) daarvoor van 2010 geleden

Eindeloze herhaling...

Zeker, smaken verschillen. En net daarom: lang leve variatie. Heerlijk toch, de ene avond een oude rockband als de Foos, de avond erna een keer het spektakel van Dua Lipa om de dag daarna eens een metal- en hiphopnaam de boel te zien afsluiten.

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en Joslittel

Eindeloze herhaling...
Het punt is dat dit namen zijn die letterlijk in 2005 hadden kunnen headlinen.

En het punt is? Dat die nog steeds headlinen is een teken van kwaliteit en al zoveel jaar consequent leveren
Al mogen er van mij ook wel interessante popnamen staan hoor. Dua Lipa valt daar voor mij gewoon niet onder
M’n punt is dat elk decennium zijn eigen headliners heeft en je ook aan deze generatie moet denken. We leven niet meer in de jaren 90 of 00 je. Wie zijn de RHCP’s en Cures van nu, de jaren 20.

Los daarvan vind ik het zelf ook wel logisch dat ze er zo’n oudje tussen steken hoor. Erg fijn voor de mix. En rond een Foo Fighters kan je ook gewoon niet heen bijvoorbeeld.

M’n punt is dat elk decennium zijn eigen headliners heeft en je ook aan deze generatie moet denken. We leven niet meer in de jaren 90 of 00 je. Wie zijn de RHCP’s en Cures van nu, de jaren 20.

Los daarvan vind ik het zelf ook wel logisch dat ze er zo’n oudje tussen steken hoor. Erg fijn voor de mix. En rond een Foo Fighters kan je ook gewoon niet heen bijvoorbeeld.
Imagine Dragons, 21pilots, Oscar, Gorillaz, Bastille, Florence + the machine
Harry Styles, Taylor Swift, The Weeknd kiezen dan weer zelf om er niet te staan

Eindeloze herhaling...

Ik zat al te wachten tot er een de statistieken ging bij pakken. Punt is dat het namen zijn die al meerdere keren de revue gepasseerd zijn, en het ondertussen echt wel eens wat creatiever en gedurfder mag aan de bovenkant.

En RW gaat over 10 jaar failliet als ze blijven vasthangen aan headliners voor overwegend 40 plussers (waaronder ik). Rihanna is dan ook wel een ondergrens, net als 50 Cent ooit op dat festival. Buiten rock en aanverwanten zijn er tegenwoordig meer dan genoeg keuzes, die zelfs een RW doen uitverkopen. Misschien kunnen ze er ook beter gewoon Werchter van maken.

Ik zat al te wachten tot er een de statistieken ging bij pakken. Punt is dat het namen zijn die al meerdere keren de revue gepasseerd zijn, en het ondertussen echt wel eens wat creatiever en gedurfder mag aan de bovenkant.
Liever de tachtigste keer The Cure of Queens of the Stone Age dan heel veel van bovenstaande namen. Had ik ook met REM bijvoorbeeld. En inderdaad, bv een Foo Fighters zijn helemaal nog niet zoveel gepasseerd op Rock Werchter.

https://www.rtlboulevard.nl/enterta...y-sluit-gesprek-met-glastonbury-baas-niet-uit

Sir Brian May (75) sluit een gesprek met Glastonbury-baas Michael Eavis (87) niet uit. Dat zegt de Queen-gitarist in gesprek met de Britse krant 'The Guardian'. Eerder sloot Brian een optreden van Queen op het festival uit omdat Michael Eavis de jacht op dassen steunt.

"Je kunt nooit nooit zeggen, maar het is voor mij een heel grote principekwestie", zegt Brian over een mogelijk gesprek met Michael. "Ik ben er meer dan ooit van overtuigd dat het doden van dassen de grootste misdaad is die dit land ooit heeft begaan tegen dieren in het wild." Michael zei eerder dat het standpunt van Brian 'van grote invloed' is op de kans dat Queen wordt gevraagd voor Glastonbury.

Michael Eavis, die ook melkveehouder is en het beroemde Glastonbury elk jaar op zijn landgoed Worthy Farm in Somerset organiseert, is onder bepaalde omstandigheden voorstander van het ruimen van dassen. De dieren zouden rundertuberculose kunnen veroorzaken bij koeien en dat wil hij als boer voorkomen.

Hoe staat Werchter tegenover dassen? 🤔☺️
Welkom op Werchter, Brian May!

RHCP, FF en een Pearl Jam waren toch juist aan het groeien in de jaren 90?! In ieder geval begin jaren ‘90.
Oftewel de bandjes die begin deze eeuw, of lopende deze eeuw zijn gegroeid kunnen het nu overnemen.

Persoonlijk vind ik 1 of 2 klassiekers, Cure, Pearl Jam met een iets jonger bandje Arctic Monkeys en een jonge band een mooie combi.
Pop/Rock/HipHop boeit me verder niet zo, als het maar een goede set is

Iedereen doet hier altijd ook gewoon alsof de jeugd enkel pop luistert. Er zijn er gewoon enorm veel die ook voor de eerste keer Pearl Jam, Foo Fighters enz. willen zien, waaronder mezelf, mijn vriendin en heel wat andere vrienden. Daarbij is RW meestal ook nog een mooie combi van vele genres en loopt het daar ook vol met jong volk.

Users who are viewing this thread