Rock Werchter 2024

De singles voor het nieuwe Greta van fleet album zijn wel echt goed. Na vorige cancel zie ik ze volgend jaar wel inhalen.
Het slechtste wat we ooit gezien hebben op Werchter.
Wanna-be-Led Zeppelin band, met enorm slecht geluid en misplaatste sterallures.
Afvoeren die handel.

Afvoeren die handel.
Iets zegt me dat je niet naar het laatste album en de singles van het aankomende album hebt geluisterd. Led Zeppelin is weg en daarnaast kan de zanger weinig aan z'n stem doen natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Joslittel
Afvoeren die handel.
“we”… het is in elk geval live, waardoor het al beter is dan Lil Nas X.

Het geluid kan eens slecht zijn, daarmee hoef je ze toch niet af te schrijven. Heb ze op Werchter niet gezien, maar in de Lotto arena waren ze gewoon goed. Als je dan bent van 70’s blues/glamrock met veel riffs en solo’s.

Ik denk dat ze zelf meer dan tevreden zijn met een sub plek.

Iets zegt me dat je niet naar het laatste album en de singles van het aankomende album hebt geluisterd. Led Zeppelin is weg en daarnaast kan de zanger weinig aan z'n stem doen natuurlijk.
Klopt, stond na Werchter op mijn persoonlijke blacklist.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de (eerste) albums nog 'redelijk' oké waren, maar dat vertaalde zich totaal niet live.
Wat meer maturiteit zal hen zeker wel helpen... mogelijks...

Het geluid kan eens slecht zijn, daarmee hoef je ze toch niet af te schrijven. Heb ze op Werchter niet gezien, maar in de Lotto arena waren ze gewoon goed.
Na Werchter zijn vrienden van me nog geweest naar de Lotto Arena, moet ergens in november geweest zijn.
Uiteraard niet mee geweest, hen het totaal afgeraden en uiteindelijk hebben ze me wel gelijk moeten geven.

Wat dat geluid betreft: dit was bewust zo gedaan. Alles te veel naar voren in de geluidsmix, om toch maar een statement te kunnen maken dat daar zogezegd een grote band stond.
Zelfs de stillere passages werden qua volume ook opgetrokken, zodat alle nuance en dynamiek weg was.
Als ik er aan terugdenk, beginnen alweer de frustraties op te borrelen! 😝

Klopt, stond na Werchter op mijn persoonlijke blacklist.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat de (eerste) albums nog 'redelijk' oké waren, maar dat vertaalde zich totaal niet live.
Wat meer maturiteit zal hen zeker wel helpen... mogelijks...
Ik snap je wel. Het is anno 2023 (of 2024 gezien dit topic) gewoon totaal overbodig. Net als Wolfmother overigens. Ook al ben ik rock/metal liefhebber in hart en nieren, maar dit soort gedrochten mogen onderhand van de line-ups van de majors verdwijnen. Net als Royal Blood trouwens.

• Winning
Waarderingen: mattman
Heb Wolfmother nochtans vorig weekend live op Rock Zottegem gezien en was echt top hoor. Zou in mijn top12 optredens van afgelopen Rock Werchter gestaan hebben, mocht hetzelfde optreden daar geweest zijn 🤔

• Leuk
Waarderingen: festirock en Joslittel
Beetje een hoog "ik weet het beter dan iedereen anders" gehalte he. Als je als band een lotto arena of een vorst kan uitverkopen ben je relevant en gaat Werchter boeken. Laatste albums zijn allemaal goed onthaald. Op een moment moet je dan gaan beseffen dat 1 moment opname van 5 jaar geleden misschien gewoon niet meer klopt. En zelfs dan nog was het in 2019 wat te veel uitgerokken maar daarom spelen die mannen niet slecht of kan die mens niet zingen.

Ik snap je wel. Het is anno 2023 (of 2024 gezien dit topic) gewoon totaal overbodig. Net als Wolfmother overigens. Ook al ben ik rock/metal liefhebber in hart en nieren, maar dit soort gedrochten mogen onderhand van de line-ups van de majors verdwijnen. Net als Royal Blood trouwens.
Royal Blood heeft met 'Pull Me Through' nochtans net hun meest frisse single in lange tijd uitgebracht. Ik ben benieuwd naar de nieuwe plaat.

Over het slechte optredens gesproken, iemand per ongeluk naar de Slope geweest toen Militarie Gun daar stond? Want dat was echt veruit het slechtste optreden dat ik ooit gezien heb op Werchter en ik heb ook Lil Nas X gezien.

• Leuk
Waarderingen: Nielso en Jo &Sky
Beetje een hoog "ik weet het beter dan iedereen anders" gehalte he.
Dat heeft daar niks mee te maken, het zijn gewoon persoonlijke ervaringen.
En hoe meer concerten je al gezien hebt, hoe meer kieskeuriger en kritischer dat je wordt.
Ik denk dat ik als 16/17-jarige gewoon alles goed vond wat ik live kon zien... (*), dat is nu wel drastisch anders.

Van mij mag je GvF gerust goed vinden, zolang ik maar niet terug die marteling moet doorstaan.

De 16-jarige mijzelf had GvF ongetwijfeld wél barslecht gevonden... dat dan weer wel! 😝

Royal Blood heeft met 'Pull Me Through' nochtans net hun meest frisse single in lange tijd uitgebracht. Ik ben benieuwd naar de nieuwe plaat.

Over het slechte optredens gesproken, iemand per ongeluk naar de Slope geweest toen Militarie Gun daar stond? Want dat was echt veruit het slechtste optreden dat ik ooit gezien heb op Werchter en ik heb ook Lil Nas X gezien.
Ja Militarie Gun viel inderdaad dik tegen, maar Lil Nas was wel nog vele malen erger

• Leuk
Waarderingen: festirock en Jo &Sky
Militarie Gun was inderdaad een flinke tegenvaller. Slecht geluid, doffe stem.

Ook Body Type vond ik maar 13 in een dozijn.

Toch meer even olie uit het schuurtje gehaald om het vuurtje te gooien: GvF mag wat mij betreft terug komen. Misschien hebben ze iets geleerd in die 5jaar tijd, ik geef ze een kans.

Users who are viewing this thread