Rock Werchter 2024

Mee eens! Persoonlijk denk ik ook dat veel stormzy fans in de Barn zaten vanwege de regen en niet voor Iggy Pop. Fred en Charlotte later plannen, oftewel meer overlap met de afsluiter had misschien ook verschil gemaakt. En de Editors is gewoon foute planning geweest, Noël (of Liam) komt bijna elk jaar.
Daarnaast vond ik buiten minder ruimte om te schuilen door het veranderen van de Slope.
Stormzy fans gaan toch niet naar iggy pop omdat t wat regent?

Mijn take:

Werchter:
Foo Fighters - florence atm
System of a Down - Nine inch nails
Greenday - Blink 182
Tame impala - The National

Redelijk heavy bovenkant, veel pop en dance op andere podia.

Classic: Depeche Mode
Boutique: Taylor Swift / Dua Lipa

• Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 339
Is er een realistische kans op Lana Del Rey of is dat gewoon wishful thinking?
Van mijn kant is het puur wishful thinking.

Ze zou daar ook heel slecht passen, op dat main stage van Werchter. Te weinig bekende nummers bij het grote publiek, dus te veel ongeïnteresseerde mensen, dus veel gebabbel en dan al die pianoballads zonder baslijn of percussie…

Als ze haar kunnen strikken zou het eigenlijk voor in The Barn (daar ga ik dan heel die dag kamperen) moeten zijn, of voor Boutique. Daar komt iedereen toch alleen voor de headliner.

• Leuk
Waarderingen: festirock en mj222
Ik hoop volgend jaar op wat meer upbeat indierock-namen genre Portugal. The Man, The Wombats, Phoenix, Foster The People, Hozier en Eels. Dat miste dit jaar wel een beetje als ik er zo wat aan terugdenk. Mogen van mijn part ook allemaal in The Barn staan.

• Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Nelios
mijn wishlist
Ghost - SOAD
Blink(sadly)--FNM-Foo fighters
Angele-Dua lipa
National Tame impala

en graag nog Heilung, Brutus, Noel Gallagher, Reytons, Stone, Grinderman, King Hannah, Alabama Shakes, Bluess Pills, boygenius, Kingfish ingram, eels, wet leg, Fanel erbij graag over de 4 dagen

• Leuk
Waarderingen: mattman
Depeche Mode just announced another EU tour. They're playing Sportpaleis again next year, which most probably means no Rock Werchter/TW Classic.

Zou Werchter een headliner willen boeken die daar dan voor de derde keer in 14 maanden in België speelt ?
Toch een pak onwaarschijnlijker geworden, imo.
Tenzij je Stromae bent, wie Rock Werchter tot headliner bombardeerde terwijl hij in de 14 maanden errond 10 (!) keer elders zou spelen in België.

Ik geloof nog altijd in festivals voor DM trouwens, doen ze wel graag.

Jimmy heeft in het TW Classic topic al expliciet laten weten dat DM niet op een Werchter festival staat in 2024. Helaas.
Waarmee ik ook gewoon de lijn durf doortrekken naar andere festivals: ik zie eerlijk gezegd nergens een ander festival waar ze zouden kunnen passen.

Pukkelpop lijkt mij het doelpubliek niet en voor andere festivals als Live /s Live of Lokerse Feesten zijn ze dan gewoon te groot...

Wat is het verschil met een Foo Fighters of Metallica?
Die doen het wel nog?
Die passen nog prima op festivals, omdat de meute (naast de diehard fans) dat prima kan hebben. DM heeft betere ervaringen met publiek bij losse shows dan op festivals (Primavera is een uitzondering). Ik weet dat vooral Gahan liever geen festivals meer doet.

Die passen nog prima op festivals, omdat de meute (naast de diehard fans) dat prima kan hebben. DM heeft betere ervaringen met publiek bij losse shows dan op festivals (Primavera is een uitzondering). Ik weet dat vooral Gahan liever geen festivals meer doet.
Laatste keer Werchter was anders een groot succes.

Ook al weer tien jaar geleden. Time flies…

• Leuk
Waarderingen: festirock en mattman
Ik neem aan dat je als band dan wat meer onbekender of nieuw werk kan spelen, wanneer je in een zaal voor 'eigen' publiek speelt?
In dat opzicht kan ik het wel snappen.

The Cure had ook zo'n periode dat ze hun hits wat naast zich neer legden, maar intussen schitteren ze wel weer op festivals.
Ik wil trouwens graag The Cure in een donkere Barn zien! 😇

Users who are viewing this thread