Rock Werchter 2024

dontletgo

Playlistbediener
18 jun 2019
18
5
Ja en die Pink show staat vast. Dus korrel zout... Ze hebben redelijk recent al een update aan het stadion gedaan van 1,8 miljoen.
P!nk in het Koning Boudewijn Stadion volgend jaar? Hoe weet je dit mss?

Wist al dat er geruchten/aanwijzingen zijn voor een 2de UK/European leg volgende zomer, nog geen data bekend, maar het zou dus wel kunnen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.200
1.681

Ik zou er in elk geval vrolijker worden dan The Cure voor de twaalfde keer of Pearl Jam voor de derde keer in een jaar of zes. Begrijp me niet verkeerd, steengoede acts, maar het mag al eens wat frisser en afwisselender op dat hoofdpodium. Niks mis met Foo Fighters of zelfs Green Day, maar daar mogen een Sam Smith of Dua Lipa zeker tegenover staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.757
1.917
Ja en die Pink show staat vast. Dus korrel zout... Ze hebben redelijk recent al een update aan het stadion gedaan van 1,8 miljoen.
Heb jij toevallig weet waar ze nog meer staat en wanneer die aankondiging komt?? Duurd wel lang.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Hoop het ook. Goeie ervaring met Britpop legendes op Rock Werchter, Liam Gallagher maar vooral Richard Ashcroft in de Barn is nog steeds een van mijn lievelingsshows op het festival. Ook nog ergens ruimte voor Suede?
Zeker! Die Richard Ashcroft show was geweldig. Die kerel heeft me even een Stem zeg. Ook Suede welkom (zelf nog nooit gezien), maar Pulp is wel vele malen specialer dan die bands (die je wel vaker op festivals kan zien).

Kwestie ga je na volgend jaar ooit nog de kans hebben om die bij ons te zien? Als Pulp eindelijk nog eens tourt moet je die kans zeker grijpen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.420
3.405
Zeker! Die Richard Ashcroft show was geweldig. Die kerel heeft me even een Stem zeg. Ook Suede welkom (zelf nog nooit gezien), maar Pulp is wel vele malen specialer dan die bands (die je wel vaker op festivals kan zien).

Kwestie ga je na volgend jaar ooit nog de kans hebben om die bij ons te zien? Als Pulp eindelijk nog eens tourt moet je die kans zeker grijpen.
Suede is ook een ervaring, die frontman is echt waanzinnig. Zou zelf ook 100% naar Pulp gaan kijken en een losse show ook wel een ticket voor kopen al ken ik maar een nummer of 4/5.
Vraag me alleen af waarom zij zelf voor een tent spot op RW zouden kiezen in plaats van een headline slot op Cactus of Lokerse.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Suede is ook een ervaring, die frontman is echt waanzinnig. Zou zelf ook 100% naar Pulp gaan kijken en een losse show ook wel een ticket voor kopen al ken ik maar een nummer of 4/5.
Vraag me alleen af waarom zij zelf voor een tent spot op RW zouden kiezen in plaats van een headline slot op Cactus of Lokerse.
Een beter bod? 😅 Ik wens daarnaast niemand het publiek van Cactus toe.

Bij mij echt een bucketlist band. En nooit meer durven hopen op een tour van ze…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.103
8.774
Dua Lipa komt op 9 november met de eerste single van haar nieuwe plaat… Wellicht snel een tour?

Mijn enige schrik is dat ze te groot zal geworden zijn voor (meerdaagse) festivals…
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.354
6.590
Dua Lipa komt op 9 november met de eerste single van haar nieuwe plaat… Wellicht snel een tour?

Mijn enige schrik is dat ze te groot zal geworden zijn voor (meerdaagse) festivals…
Ik zou het goed/gezond vinden als ze met de volgende tour grote festivals als Werchter, Pinkpop, glasto etc headliner is een daarna pas naar de arena's van deze wereld gaat. Dan heeft ze een mooie (en nog steeds snelle) groei in haar carrière gehad
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe en mattman

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Ik zie Pulp eerder als derde headliner van Live is Live dan dat ze op Rock Werchter staan.
Of pakken de Lokerse Feesten na Blur dit jaar opnieuw uit? PJ Harvey zie ik dan weer wel Werchter doen, hoewel ook niet uitgesloten voor Live is Live.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.200
1.681
Pulp is zelfs voor Live /S Live en de Lokerse een te kleine headliner. Leuke act om als sub te hebben net onder de headliner, maar in Belgie verkopen Cocker en co nooit geen 11 000 tickets op hun eentje, wat toch wat de bedoeling lijkt voor een headliner.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.196
5.532
Pulp is zelfs voor Live /S Live en de Lokerse een te kleine headliner. Leuke act om als sub te hebben net onder de headliner, maar in Belgie verkopen Cocker en co nooit geen 11 000 tickets op hun eentje, wat toch wat de bedoeling lijkt voor een headliner.
Het zou gewoon leuk zijn als Pulp content zou zijn om als voorlaatste Barn te spelen, en een grote font op de poster te krijgen.
Maar die azen volgens mij op headlinerspots die ze op een Roskilde en Primavera wel krijgen.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.200
1.681
Het zou gewoon leuk zijn als Pulp content zou zijn om als voorlaatste Barn te spelen, en een grote font op de poster te krijgen.
Maar die azen volgens mij op headlinerspots die ze op een Roskilde en Primavera wel krijgen.

En op die manier gaan ze ook hier weer niet voor the common people spelen. Het is een gevalletje My Chemical Romance en Biffy Clyro vrees ik. Grote status over de plas, maar weigeren zich neer te leggen bij het feit dat dit hier niet het geval is.

Eigenlijk zouden agents toch ook moeten inzien dat er veel meer status verbonden is met tweede laatste staan in die grote Barn van Werchter, dan als headliner op Cactus op een piepklein podium voor 10 000 man die half in slaap gewiegd is.
 

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Pulp is zelfs voor Live /S Live en de Lokerse een te kleine headliner. Leuke act om als sub te hebben net onder de headliner, maar in Belgie verkopen Cocker en co nooit geen 11 000 tickets op hun eentje, wat toch wat de bedoeling lijkt voor een headliner.
Misschien wel maar zijn The Smashing Pumpkins dan zoveel groter om uit te verkopen?
Ik had ook verwacht dat Blur op de Lokerse dit jaar snel zou uitverkopen maar dat heeft uiteindelijk meer dan een half jaar geduurd.
 
Laatst bewerkt:

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
143
165
Vandaag om 14u rock am Ring lineup, erg benieuwd wat daarvan door kan komen
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
300
206
Misschien wel maar zijn The Smashing Pumpkins dan zoveel groter om uit te verkopen?
Ik had ook verwacht dat Blur op de Lokerse dit jaar snel zou uitverkopen maar dat heeft uiteindelijk meer dan een half jaar geduurd.
Het lijkt mij wel dat The Smashing Pumpkins meer mensen aanspreekt dan Pulp. (mij inclusief) Maar wat ik veel luister, dat heeft een ander misschien met Pulp...
Met Pulp kom ik niet veel verder met bekend werk dan de 3 bovenste hits. Terwijl ik toch best vaak alternatieve muziek meepak. In de grote hitlijsten zul je vaker en hoger SP tegenkomen dan Pulp geloof ik. En ik denk dat dat een goede afspiegeling is van de gewenste boekingen.

Er is blijkbaar een stevige lading namen gedropt voor Copenhell, zie Graspop forum. Misschien kanshebbers voor Werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken