Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
280
325
Donderdags Warhaus en Iggy door mijn neus geboord door nog niet op de hoogte te zijn van de wc's in de barn helaaassss.
Royksopp was ook lekker ja!
Als schrale troost weet ik niet of de toiletten er donderdag al waren. Heb ze toen in elk geval zowel aan de zijkant buiten en binnen niet zo snel gezien. Maar ook niet echt op gelet. Er hingen toen in elk geval geen briefjes met pijlen die kant op.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.179
1.646
Als schrale troost weet ik niet of de toiletten er donderdag al waren. Heb ze toen in elk geval zowel aan de zijkant buiten en binnen niet zo snel gezien. Maar ook niet echt op gelet. Er hingen toen in elk geval geen briefjes met pijlen die kant op.

Gevraagd. De toiletten zijn er pas vrijdag gekomen. Donderdag waren er nog issues.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdsjeFCB en fiesta

eddiemoos

Playlistbediener
3 jul 2023
6
1
Wat? Had die gast een blauwe tshirt aan? Want dan is het echt wel Piscifer. Dan heeft die kerel dus niet 1, niet 2, maar 3 keer op een avond tijd iemand anders ondergepist? Zo een kerel moeten ze gewoon van het terrein af slepen.
Dat herinner ik me niet zo goed, kan zwart of blauw zijn geweest. Hij had wel veel glitters op zijn hoofd en riep vaak Moeskroen Kampioen. Hij was gelukkig al wel zijn bordje kwijt zo te lezen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.508
6.183
Ja, ik probeerde het wat tactisch te zeggen haha. Maar het is wat imo verbijsterend dat meerdere mensen zoiets meemaken en dat helemaal niemand er wat tegen leek te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
Werchter 2023 - Algemeen

* Donderdagavond waren op camping A1 alle WC's bomvol, dat bleef zo tot vrijdagmiddag. Het was voor mij toch al meteen een behoorlijke bummer.
* Geen seatzakken meer toegelaten op het terrein, mensen die me verhaal hier eerder hebben gelezen snappen dat dit voor mij meteen een tweede bummer was. We werden drie keer de toegang geweigerd met de seatzakken, op het terrein zagen we er dan wel steeds tientallen terug.
* Volgens mij hadden ze enkele artiesten anders moeten plannen, dat was allemaal toch ook wat jammer.
* Ik had het gevoel dat er meer mensen op het terrein werden toegelaten, het was bij momenten allemaal wat te veel...
* Vanachter aan KluB C had je heel de tijd het geluid van Main Stage, moet anders kunnen.
* Toen we naar het scherm waren aan het kijken voor Merol (geraakten niet binnen), hoorden we enkel het geluid van The Slope, moet eveneens anders kunnen.

* De nieuwe Casa Bacardi was nice, zelf niet veel binnen geweest maar het was een leuke toevoeging.
* De vernieuwde Barn was grandioos, echt een grave tent geworden om het zo te zeggen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.571
4.500
Dat herinner ik me niet zo goed, kan zwart of blauw zijn geweest. Hij had wel veel glitters op zijn hoofd en riep vaak Moeskroen Kampioen. Hij was gelukkig al wel zijn bordje kwijt zo te lezen.
Ow wauw dat was dus dezelfde die zo irritant tegen mij stond, ik heb die wel een paar keer gebeukt. Blijkbaar heeft ie u dus ondergepist? Zou van het terrein moeten zo´n mensen
 

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
26
62
Vandaag dan toch maar effe de (sociale) media doorgenomen om eens te kijken wat er over RW te lezen was. "Ligt het aan mij" vroeg ik me op't einde af? Ik denk dat RW de lat qua festivalorganisatie wel erg hoog legt en toch las ik heel veel commentaar en kritiek. Het drukke verkeer? Wat verwacht je van een festival van dit formaat? 15' na laatste optreden in uw otto'ke de parking afbollen? Drukte in de Barn? Be real mensen, wat zou je willen? 5' voor CDW, Editors of Fred vrolijk binnenwandelen en een plaatsje kiezen? Ik bedoel maar: de mensen zijn onredelijk en lijken alles te bekijken vanuit hun "perfect world" standpunt. Ik kan me voorstellen dat het afzeggen van Mijnheer Stromae best wel een bommeke bij de organisatie was. Los het maar op hé... Qua headliners waren er idd enkele "mindere" performances te vinden vond ik persoonlijk. Muse en AM bleven ('ver' in het geval van AM) onder de verwachtingen. Ik heb in ieder geval van de vier dagen genoten en doe andermaal mijnen hoed af voor de mensen die daar weken op voorhand hebben lopen sleuren dat het zweet in hun onderbroek stond. Bedankt RW, tot volgend jaar! ;-)
 
Laatst bewerkt:

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
11
5
Was dit dezelfde goorlap als die naast @MrScissorhands bij Puscifer stond, of is Werchter het festival van de wildplassers?
Ik heb dit vorig jaar gehad tijdens Metallica. Echt te ranzig voor woorden. Maar ik vraag me sowieso wel af waarom er bijvoorbeeld helemaal over wc's heen wordt gescheten. Wij zaten op c3 en daar heb ik iedere ochtend een dixi opengetrokken die helemaal onder de ontlasting zat 😣.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Mijn 4e Werchter. Allereerst heb ik wederom een te gekke editie gehad:
- Veel mooie dingen gezien verdeeld over alle podia.
- Veel (nieuwe) mensen (her)ontmoet, mede via het forum, waarvoor dank, we hebben onderling echt onwijs veel lol gehad alsook genoten van concerten. Allen, dank hiervoor.
- Het festival en de camping zijn logistiek gezien weer van ongekende klasse. Ik heb nergens ervaren dat de rij "te lang was" behalve bij The Barn maar hier kom ik later op terug.
- Het weer leek eerst echt even spannend te worden maar viel alleszins mee.
- Er zijn meerdere mooie veranderingen op het terrein gerealiseerd.

Maar dit is mijn eerste Werchter waar ik ook wel wat serieuze punten van kritiek heb:
- Geluid was bij sommige acts ronduit niet goed afgesteld. The Teskey Brothers in The Barn, meerdere groepen bij The Slope, Klub C heb ik enkel Raye gezien en dat was wel goed. Ook bijvoorbeeld Compact Disk Dummies niet mooi gemixt. In mijn herinnering was dit andere jaren beter. Vaak veels te veel bas.

- De situatie in de tenten hebben de ervaring van het festival dit jaar op negatieve wijze beïnvloedt. Ik denk dat dit niet alleen komt omdat er loeigrote namen geprogrammeerd waren, maar ook omdat de mainstage dit jaar overdag echt gigantisch gezapig was. Ik heb op het programma echt meerdere groepen zoals vorig jaar Goldband, Joost, IDLES, Sum 41, Maneskin, Yungblud, Royal Blood gemist.

Hiermee doel ik niet zozeer op per definitie rock, maar wel groepen die de hele weide krijgen. Er stond veel kwaliteit dit jaar maar veel was behoorlijk braaf wat tot een tam publiek lijdt dat bij mogelijkheid alvast naar de tent gaat voor het volgende concert. Er moet op die main echt een goede tegenbalans komen. QOTSA - Rosalia bleek wel een goede combi te zijn bijvoorbeeld.

Verslag over de concerten an sich volgt nog.
 

Oh Well

Randprogramma
7 feb 2014
172
114
Enkel zondag geweest dit jaar wegens totaal niet mijn affiche (Muse & RHCP al meermaals gezien en dikwijls tegengevallen. Al blijken ze nu beide wel top zijn geweest)

Amenra - speciaal, maar heerlijke energie in de nummers & wat een knappe zaal is die barn ...

Lumineers - kampvuurmuziek die ondanks het lekkere zonnetje bij mij totaal niet binnenkwam

Lil Nas X - meest beschamende wat ik in 20 jaar op een festivalpodium heb gezien. Nooit meer zoiets aub ...

QOTSA - wow ... elke keer opnieuw. Dit is waarvoor de naam 'rock werchter' is uitgevonden. Mijn teelballen die door het aanschouwen van de nichterigheid van Lil... volledig verschrompeld waren zaten terug vol mannelijkheid na zo'n heerlijke prestatie.

AM - goeie setlist, goeie stukken afgewisseld met echt matigheid. Ik herinner me nog hun beginjaren. Heerlijk rammen & de boel afbreken en de hele weide op stelten zetten. Dit in combo met enkele rustigere nummers in hun albumvorm en het zou opnieuw waanzin zijn.
Jammer, maar geamuseerd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Wel bijzonder. Maandenlang moeten lezen hier dat Rosalia dé act van deze editie is en volgens sommigen was ze zelfs al headliner-waardig. Maar ze krijgt blijkbaar, in tegenstelling tot 75% van de andere acts dit weekend, niet eens de Barn vol.
Waar haal je dat uit? Barn zat stampvol hoor. Tijdens QOTSA dan nog wel.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Waar haal je dat uit? Barn zat stampvol hoor. Tijdens QOTSA dan nog wel.
Uit het feit dat mensen hier hebben gezegd dat ze zelfs tijdens het optreden van Rosalia nog de Barn in konden. Terwijl bij andere optredens de rode kruizen al drie kwartier voordat de show begon voor de ingang verschenen.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Uit het feit dat mensen hier hebben gezegd dat ze zelfs tijdens het optreden van Rosalia nog de Barn in konden. Terwijl bij andere optredens de rode kruizen al drie kwartier voordat de show begon voor de ingang verschenen.
Zat wel vol, maar je kon tot begin wel binnen lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Uit het feit dat mensen hier hebben gezegd dat ze zelfs tijdens het optreden van Rosalia nog de Barn in konden. Terwijl bij andere optredens de rode kruizen al drie kwartier voordat de show begon voor de ingang verschenen.
Nee, die was gewoon afgesloten hoorde ik.

Zegt sowieso dat een Editors, CDW, Fred en Iggy ook tijdens namen als RHCP, Muse etc hadden moeten staan.
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Mijn sterren, op 5, geheel subjectief!

Werchter 2023

Donderdag
:

Anna calvi 3

Body type 3

Froukje 4

Cdwitte 4

Stormzy 4

Royskopp 4

Mumford 2,5
Vrijdag:

Hyouth 4

Berre 3,5

Spoon 4

Vboys 4

BBrevelation 4

Tamino 4,5

Bkeys 5

Liam neute 2

Peppers 3
Zaterdag

Mayorga 4

Opposites 4

Death poet sociaty 4

Mimi webb 3

Nutini 4,5

Mgkelly 3,5

Oscar 3,5

Muse 4
Zondag

Amenra 3,5

Merol 3

Gabriels 4

Lumineers 3,5

Puscifer 3,5

Lil 2,5

Qotsa 5!

Am 4,5
 

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
11
5
Mijn verslag van het Werchter weekend. Op maar volgend jaar!

Inmiddels weer redelijk bekomen van 3 dagen Werchter. De zondag heb ik helaas moeten skippen ivm opvang voor onze dochter.

Donderdag:
Optijd vertrokken richting C3 waar mijn reeds opgezette tent al stond te wachten op een perfecte plek.
Gezien:
Top:
Charlotte de Witte
Vermakelijk:
Froukje
Tegenvaller:
Royksopp

Daarna lekker heerlijk geslapen op een hele rustige plek op de camping tot maarliefst 9 uur. Ik voelde me herboren!

Vrijdag:
Gezien:
Top:
The black keys
Liam gallagher
RHCP
Vermakelijk:
Kasabian
Tegenvaller:
Black box revelation

Zaterdag:
De vermoeidheid begon nu echt toe te slaan. Volgend jaar toch maar eens glamping of een hotel overwegen? Wat meer sporten om een sterkere rug te krijgen is ook geen overbodige luxe.
Gezien:
Top:

The opposites
OATW
Muse
Vermakelijk:
Tegenvaller:

Paolo Nuttini (lekker bij in slaap gevallen, dat dan weer wel)

Heb werkelijk 3 prachtige dagen gehad. Jupiler towers aan de NW-walls hebben een goede upgrade gehad. Ook de apero aan die kant viel in de smaak. Jammer dat het goede eten niet meer aan die kant te vinden in. De normale eetkraampjes vielen vies tegen.
The Barn heb ik na donderdag gelaten voor wat het is. Had er toen geen energie meer voor en de mensenmassa maakt me wat angstig.
Wat me opviel wat dat er in het algemeen een fijne sfeer hangt. Heb geen opgefokte mensen gezien en veel gelachen om het grappen met vreemden.

Dit jaar weer geslapen op c3 en dit keer met andere uitbaters. De dixies werden netjes iedere ochtend geleegd. Jammer dat bezoekers de wc's compleet bevuild achter moeten laten. Hoe krijg je dit voor elkaar?

Douches waren oké, 1 keer alleen koud water. 5 euro voor een flesje water is idioot, waarom? Jammer dat er geen spek met ei meer was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.955
Nee, die was gewoon afgesloten hoorde ik.

Zegt sowieso dat een Editors, CDW, Fred en Iggy ook tijdens namen als RHCP, Muse etc hadden moeten staan.
Dit lijkt me ook juist waar de kracht van Werchter moet liggen: in de Barn een alternatieve headliner programmeren, die het hoogtepunt van de avond kan zijn voor mensen die de mainstage headliner wellicht wat minder vinden. In plaats van dat je zo gaat programmeren dat mensen beiden gaan willen zien. Dan loopt het dus spaak, is gebleken. Maar het is vooral ook een gemiste kans in het aanspreken van een breed publiek, door echt verschillende keuzes aan te bieden voor verschillende smaken, en het zo mogelijk te maken voor verschillende mensen om met totaal verschillende spoorboekjes een net zo mooie festivaldag te beleven. Graspop had dat dit jaar perfect voor elkaar, veel mensen vonden bijvoorbeeld zaterdag de mooiste dag maar deelden geen enkele must see met anderen, die zaterdag net zo goed als beste dag aanwezen. Ik lees hele festivalverslagen met zowat geen band die ik zelf gezien heb, en toch ook laaiend enthousiast. Door in de Barn echt een alternatief op de headliner aan te bieden houdt niet alleen de drukte beheersbaar, maar verhoogt ook de mogelijkheden voor dat soort diverse resultaten. Alleen maar meer zelfs, op een festival dat qua genre diverser is en dus meer smaken aantrekt.

Edit: waarbij QOTSA vs Rosalía dus een voorbeeld is van hoe het wél moet, imo, en bijvoorbeeld Editors > RHCP juist hoe het níet moet. Los van smaak. Tegenpolen tegelijk ipv bij elkaar passende acts na elkaar.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken