Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
misschien nog even een andere ding;

Is 23.30 voor een headliner starten niet te laat? Je merkt toch dat iedereen moe is en op zijn laatste benen loopt. Heb het zelf ook vaker meegemaakt op RW Classic waarbij de dag zo lang duurt dat al het kruit verschoten is voor de main act.
Ja, snap je punt.
In ieder geval is voor de laatste avond een uur of half 1 eindigen op zich geen gek idee.
Daarna eventueel feesten op de campings voor wie dat wil.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Met het risico dat het hier al genoemd is hoor, maar hoe krijgt men nou de resterende coins terug?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Met het risico dat het hier al genoemd is hoor, maar hoe krijgt men nou de resterende coins terug?
Ja, je kan een refund aanvragen vanaf donderdag 6 juli 2023 om 11u tot en met donderdag 20 juli 2023 om 23u59 via dit terugbetalingsformulier. Als deze periode is verstreken, worden er geen terugbetalingen meer verwerkt. De terugbetaling gebeurt uiterlijk een maand na de aanvraag.

Voor een terugbetaling wordt een administratieve kost van 1 Coin aangerekend. Enkel Coins die je hebt gekocht, worden terugbetaald. Gratis Coins die je krijgt bij het inleveren van 15 bekers, rPet-flesjes of blikjes, worden niet terugbetaald. Om een terugbetaling aan te vragen dien je je te registreren.
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Ja, je kan een refund aanvragen vanaf donderdag 6 juli 2023 om 11u tot en met donderdag 20 juli 2023 om 23u59 via dit terugbetalingsformulier. Als deze periode is verstreken, worden er geen terugbetalingen meer verwerkt. De terugbetaling gebeurt uiterlijk een maand na de aanvraag.

Voor een terugbetaling wordt een administratieve kost van 1 Coin aangerekend. Enkel Coins die je hebt gekocht, worden terugbetaald. Gratis Coins die je krijgt bij het inleveren van 15 bekers, rPet-flesjes of blikjes, worden niet terugbetaald. Om een terugbetaling aan te vragen dien je je te registreren.
Dank!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Ik zelf heb ze keurig opgemaakt, nog 0.2 over.
100 opgemaakt en vrijdag heb ik weinig bier gedronken want had de hele dag hoofdpijn. Ook wel wat bekers ingeleverd voor coins dus eigenlijk zou het iets te weinig zijn op het hele weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Er stond letterlijk een kerel de krant te lezen aan de front bij QOTSA. Ik bedoel...ga toch weg man. We zijn ergens anders gaan staan omdat het op mijn systeem werkte...en daar kwam ik de Pisscifer van Rock Werchter tegen.
Ja in het voorvak voor QOTSA stond er een heel dronken man achter mij met een bordje "Moeskroen kampioen" op, maar hij was zo zat dat hij het gwn eerder voor mijn gezicht hield ipv boven zijn eigen kop. Toen hij daar mee stopte begon hij dronken te wiebelen en werd ik half aangerand. Ben toch maar blijven staan met af en toe een goede elleboog uit te delen, omdat er allemaal meisjes voor me stonden en ik liever zelf werd aangerand dan zij. Na 2 nummers bij Qotsa was hem ook gwn weg. Een uur daar recht gestaan om het dan bijna meteen af te bollen, vond ik dan weer wel grappig.
 
  • Wow
Waarderingen: Dr. Hannibal

Pjotrm1998

Campingartiest
12 feb 2017
55
4
Ik ben alleen de zondag geweest dit jaar. Had veel artiesten die ik vroeger altijd wilde zien ooit al es gezien.. behalve Qotsa dus dat was mijn must-see! En man wat hebben die gasten het waar gemaakt! Top show, en ze hadden er enorm zin in. Had alleen het gevoel dat idd Josh fysieke pijn had.. sneu, hoop dat hij gauw beter wordt.

AM daarentegen… vind ik hele gave muziek en ik hou van ze maar als je een concert van ze hebt gezien, heb je het ookwel gezien. De manier waarop ze bijna alle harde nummers nog weten te draaien naar hun ‘nieuwe’ sound met veel vertragingen kon mij niet bekoren. Daarnaast kreeg ik soms het gevoel dat er intern een aantal foutjes werden gemaakt met een zwaaiende Alex Turner naar de zijkant. Was het bijv de bedoeling dat het nummer ‘There’d better be a mirrorbal’ de bal zelf niet aanstond, en vervolgens het nummer later 505 oplichtte..

Anyways, heb echt een top dag gehad! Betaalmiddel met polsbandje geweldig, top uitvinding echt ideaal.
RockWerchter blijft toch het gezelligste festival imo. Heerlijke sfeer👌🏼 altijd weer
 
  • Leuk
Waarderingen: TheSillyP en Joslittel

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
Wilde hiet mijn top 10 net plaatsen. Zag dat hier een aparte topic voor gemaakt is. Wel zo overzichtelijk.

Terugkijkend wat goed en minder ging.
Cashless systeem is, zoals ik al eerder schreef, een mooie verandering. Wat is nog meer een verbetering in mijn opinie:
- De extra doorlooproute vanaf de Slope.
- De tribunes op the Barn
- het podium van The slope.
- Het bestelsysteem bij de Apero.

Minder fijn, maar wel begrijpelijk vond ik de Lockers buiten het terrein.
Over de Barn is al wel genoeg geschreven. Ook ik had kritiek. Het niet binnen geraken bij Iggy was gewoon vette pech. Was ik niet eerst gaan plassen en bleef het droog op dat moment was ik met gemak binnen gekomen. ( Wist ik toen maar dat er bij the Barn ook toiletten waren)
Alleen bij Editors en Fred Again.. en Charlotte de Witte kon the Barn de drukte niet aan. Alle andere acts kon ik prima nog binnenkomen
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Ik lees in het DTRH topic over gepraat en meer met jezelf bezig zijn dan met de muziek, is me op RW alles meegevallen
Viel wel mee ver genoeg vanvoor, enkel bij de main stage had ik hier last van bij een aantal bands zelfs op de witte platen (Interpol, The Black Keys)
Enkel bij Puscifer stond een hoop zatte Britten vanvoor, die heel de tijd aant praten en onnozel doen waren, maar na verplaatsing geen last
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Eigenlijk vielen alle headliners me tegen, maar hoor goede reacties over Mumford, RHCP en Muse en kan er zelf heel goed inkomen waarom mensen daar enthousiast over zijn.

Dit niet. Dat Cornerstone en 505 waren echt gênant.
505 vond ik ook vreselijk. Ik wou het na Rufus du Sol nog even proberen maar daarna dacht ik echt laatmaar, ik duik mijn tent in
 
  • Leuk
Waarderingen: Pjotrm1998 en Joslittel

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Er stond letterlijk een kerel de krant te lezen aan de front bij QOTSA. Ik bedoel...ga toch weg man. We zijn ergens anders gaan staan omdat het op mijn systeem werkte...en daar kwam ik de Pisscifer van Rock Werchter tegen.
Hahahah ja bij die gast stond ik ook in de buurt. Ik heb het hem zien doen bij het wachten tot de show begon, maar hij deed het dus ook tijdens het optreden?
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
166
118
Ik mis in de lijstjes op de afgelopen pagina’s toch wel wat mooie optredens van de donderdag (mijn enige dag):

Warhaus, CDW, Stormzy en Royksopp waren ijzersterk. Weyes Blood bij vlagen magisch en Froukje bijzonder fris om te zien. Ik voel me met zoveel voltreffers op 1 enkele dag enorm verwend.

Jammer dat ik Iggy Pop gemist heb. Maar het leven blijft keuzes maken en ik heb totaal geen spijt van de mijne (tijdens RW ☺️).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en TheSillyP

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Ik mis in de lijstjes op de afgelopen pagina’s toch wel wat mooie optredens van de donderdag (mijn enige dag):

Warhaus, CDW, Stormzy en Royksopp waren ijzersterk. Weyes Blood bij vlagen magisch en Froukje bijzonder fris om te zien. Ik voel me met zoveel voltreffers op 1 enkele dag enorm verwend.

Jammer dat ik Iggy Pop gemist heb. Maar het leven blijft keuzes maken en ik heb totaal geen spijt van de mijne (tijdens RW ☺️).
Donderdags Warhaus en Iggy door mijn neus geboord door nog niet op de hoogte te zijn van de wc's in de barn helaaassss.
Royksopp was ook lekker ja!
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.701
Ik mis trouwens in veel berichten het bezoek aan de Apero.
Of vragen ze daar ook de hoofdprijs inmiddels?
Ik ben er donderdag even geweest, heerlijk karmelietje gehad voor 2 coins.
Maar toen we de tripels bij de smaakfabriek ontdekten, 1.5 coin voor 33cl, was dat ons ding voor zolang we in de buurt van barn en klub waren
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

eddiemoos

Playlistbediener
3 jul 2023
6
1
Ja in het voorvak voor QOTSA stond er een heel dronken man achter mij met een bordje "Moeskroen kampioen" op, maar hij was zo zat dat hij het gwn eerder voor mijn gezicht hield ipv boven zijn eigen kop. Toen hij daar mee stopte begon hij dronken te wiebelen en werd ik half aangerand. Ben toch maar blijven staan met af en toe een goede elleboog uit te delen, omdat er allemaal meisjes voor me stonden en ik liever zelf werd aangerand dan zij. Na 2 nummers bij Qotsa was hem ook gwn weg. Een uur daar recht gestaan om het dan bijna meteen af te bollen, vond ik dan weer wel grappig.
Ik denk dat deze gozer achter mij in het voorvak bij AM stond, hij heeft twee keer over mijn been gepist.. Heel bijzonder.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.158
1.600
Ik denk dat deze gozer achter mij in het voorvak bij AM stond, hij heeft twee keer over mijn been gepist.. Heel bijzonder.

Wat? Had die gast een blauwe tshirt aan? Want dan is het echt wel Piscifer. Dan heeft die kerel dus niet 1, niet 2, maar 3 keer op een avond tijd iemand anders ondergepist? Zo een kerel moeten ze gewoon van het terrein af slepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Jo &Sky

Gebruikers die dit onderwerp bekijken