Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.003
2.054
Dat viel gisteren dan nog ook eens mee, en de band speelde ook een stuk energieker dan op Glasto. Vond ik het goed? Meh. Vooral de setlist is beter geweest al deze tour, laat staan het skippen van Mardy Bum. Verder een show op routine lijkt het, maar doe toch eens iets verrassends man. En dan bedoel ik niet een cringy spiderman het podium op halen šŸ˜‚
Ze hadden het moeten omdraaien en QOTSA met een knal het festival laten afsluiten.

Eerst rustig de Monkeys zien en daarna nog een keer losgaan op de Queens.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Dat viel gisteren dan nog ook eens mee, en de band speelde ook een stuk energieker dan op Glasto. Vond ik het goed? Meh. Vooral de setlist is beter geweest al deze tour, laat staan het skippen van Mardy Bum.
Energieker? Ik heb zelden een frontman met zo weinig passie zijn nummers zien afhaspelen.
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: simonbolivar en mj222

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Zat ik dus ook te denken tijdens Rosalia. Zo'n ervaring ga je nooit meer meemaken op een festival als Rock Werchter. Wat een unieke, waanzinnige show. Stond 5 kwartier met m'n mond open.

Niet handig dat ze blijkbaar de 2 hoogtepunten gelijktijdig gezet hebben, zo te lezen...
Drie kwartier Queens, rustig de barn binnenlopen om Rosalia te zien en daarna rustig naar de main voor de Arctic Monkeys. Nou viel dat laatste nogal tegen, maar qua logistiek niks te klagen. Rosalia was extreem goed. Totaal niet mijn muziek, maar dit is wel een superster hoor.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.378
5.976
Het viel me ook te zwaar op de maag zo vroeg op de dag. Hoor wel zeker het potentieel en er is een tijd voor, maar niet om 14u30 al in mijn wereld šŸ˜‚
Ha, ik vind het juist heerlijk om met zoā€™n act de dag te starten. Vorig jaar was Amenra op zondag de TWO opener op BKS, dat was zelfs nog iets eerder denk. Vol van staan genieten en gelijk goed wakker haha. Maar ieder zn eigen beleving natuurlijk!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.580
4.513
Ha, ik vind het juist heerlijk om met zoā€™n act de dag te starten. Vorig jaar was Amenra op zondag de TWO opener op BKS, dat was zelfs nog iets eerder denk. Vol van staan genieten en gelijk goed wakker haha. Maar ieder zn eigen beleving natuurlijk!
Ja heerlijk wakker worden, gaf energie om die laatste dag na 2 slopende weken door te komen
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.217
803
Nog even mijn samenvatting van 1 dag Werchter (de zaterdag).

Paolo Nutini was fantastisch vanuit het voorvak.
Interpol vanaf een afstandje zelfs mooi. Jammer van de halflege wei.
Oscar & The Wolf pakten het hele veld in. Had er lage verwachtingen van, maar Max stond terecht zo hoog op de poster.
Xavier Rudd, na een hoop gedoe toch nog de Barn ingekomen. Die ging goed mee met Xavier, al zullen het voornamelijk fans van Fred zijn geweest. Ik vond het helaas zo druk dat ik het na 4 nummers voor gezien heb gehouden. Jammer, want ik kan zijn muziek goed hebben.
The Opposites, verschrikkelijk. Festivalonwaardig. Beetje meeschreeuwen op een MP3tje. Doe dat op een braderie ergens, maar niet op een rock/popfestival.
Muse, is het voor mij niet meer. Meer glam dan rock verworden. Plastic. Helaas, vroeger wel goede shows en albums gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.383
Energieker? Ik heb zelden een frontman met zo weinig passie zijn nummers zien afhaspelen.
Heb je ze wel eerder gezien? Ik heb Turner nog nooit zĆ³ gedreven gezien. Vond het alsnog een saaie show, maar dat lag echt niet aan het enthousiasme van Turner. Op Lowlands kregen we niet meer dan een "thank you", hier heeft hij dat wel 3x gezegd en een aantal keer Werchter genoemd.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
Sorry, maar wat AM daar deed was echt om te huilen hoor. Hoe lang waren die pauzes ook bijvoorbeeld.
Nouja droeftoeterfeest..
Recensies zijn volgens mij overwegend positief en hier ook genoeg die het wel goed vonden.

Droeftoeterfeest past meer bij de acts die wat over een bandje heen roeptoeteren wat mij betreft
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar en nikita

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
521
586
Stond bij Lil Nas X vooraan te wachten voor QOTSA. Vonden het zo slecht dat het gewoon wel weer grappig werd en we ons uiteindelijk wel vermaakt hebben.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Nouja droeftoeterfeest..
Recensies zijn volgens mij overwegend positief en hier ook genoeg die het wel goed vonden.

Droeftoeterfeest past meer bij de acts die wat over een bandje heen roeptoeteren wat mij betreft
AM zijn goede muzikanten, met geweldige songs. Maar ik vind de vraag echt legitiem of dit headliner materiaal is op een groot festival. De sfeer was extreem gelaten en de uitstroom naar huis gigantisch. Echt zo'n band waar de verwachtingen altijd zo hoog liggen waardoor het altijd tegen valt. Tenminste, de 5x dat ik ze heb gezien is dit 5x gebeurt.

Cornerstone gister als absoluut dieptepunt voor mij overigens. Poe poe
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Tinus101

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Nouja droeftoeterfeest..
Recensies zijn volgens mij overwegend positief en hier ook genoeg die het wel goed vonden.

Droeftoeterfeest past meer bij de acts die wat over een bandje heen roeptoeteren wat mij betreft
Eigenlijk vielen alle headliners me tegen, maar hoor goede reacties over Mumford, RHCP en Muse en kan er zelf heel goed inkomen waarom mensen daar enthousiast over zijn.

Dit niet. Dat Cornerstone en 505 waren echt gĆŖnant.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.790
3.746
AM zijn goede muzikanten, met geweldige songs. Maar ik vind de vraag echt legitiem of dit headliner materiaal is op een groot festival. De sfeer was extreem gelaten en de uitstroom naar huis gigantisch. Echt zo'n band waar de verwachtingen altijd zo hoog liggen waardoor het altijd tegen valt. Tenminste, de 5x dat ik ze heb gezien is dit 5x gebeurt.

Cornerstone gister als absoluut dieptepunt voor mij overigens. Poe poe
Daar ben ik het dan wel weer mee eens ;)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.677
Heb je ze wel eerder gezien? Ik heb Turner nog nooit zĆ³ gedreven gezien. Vond het alsnog een saaie show, maar dat lag echt niet aan het enthousiasme van Turner. Op Lowlands kregen we niet meer dan een "thank you", hier heeft hij dat wel 3x gezegd en een aantal keer Werchter genoemd.
Heb ze 5 keer gezien nu, de laatste keer dat ik ze echt goed vond was 2014. Toen was Turner zo zat als een Zwitser maar speelde hij en de band echt een pak gedrevener dan gisteren.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Heb ze 5 keer gezien nu, de laatste keer dat ik ze echt goed vond was 2014. Toen was Turner zo zat als een Zwitser maar speelde hij en de band echt een pak gedrevener dan gisteren.
misschien nog even een andere ding;

Is 23.30 voor een headliner starten niet te laat? Je merkt toch dat iedereen moe is en op zijn laatste benen loopt. Heb het zelf ook vaker meegemaakt op RW Classic waarbij de dag zo lang duurt dat al het kruit verschoten is voor de main act.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en MadMandra27

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
784
729
misschien nog even een andere ding;

Is 23.30 voor een headliner starten niet te laat? Je merkt toch dat iedereen moe is en op zijn laatste benen loopt. Heb het zelf ook vaker meegemaakt op RW Classic waarbij de dag zo lang duurt dat al het kruit verschoten is voor de main act.
Ik hoop voor u dat je nooit naar Primavera sound wilt gaan, dan begint het daar pasšŸ˜‚
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.180
1.647
Rock Veurgteur !

Is die uitstroom op zondagavond niet altijd enorm, maakt niet uit wie er optreedt ?
Heb je gezien hoeveel mensen er zondag waren alleen maar om selfies te maken ?

Er stond letterlijk een kerel de krant te lezen aan de front bij QOTSA. Ik bedoel...ga toch weg man. We zijn ergens anders gaan staan omdat het op mijn systeem werkte...en daar kwam ik de Pisscifer van Rock Werchter tegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken