Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
317
245
Wel oppassen als je met je gsm coins op je bandje zet via payconiq. Eerste keer een melding gekregen dat de betaling mislukt was. Dit dan maar eens herhaald. 2de keer terug een foutmelding van payconiq. Uiteindelijk bleek dat ik 2 keer coins op mijn bandje had gezet. In onze vriendengroep hebben nog 2 andere hetzelfde voor gehad
Lol, check net en heb hier hetzelfde aan de hand. Bandje van een kameraad hele avond gebruikt mits ik van een blanco saldo uit ging na 2x foutmelding. Gaan ze nog leuk een refund fee vragen ook voor iets wat ik de hele avond niet heb gebruikt.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Gisteren TW Classic bijgewoond (The Boss!), aantal bevindingen:
- Logistiek was weer keurig geregeld. Er stonden enkel lange rijen voor eten na Jack Johnson omdat iedereen op hetzelfde moment wilt eten. Hier heb ik gewoon omheen gepland en nergens last van gehad.
- Geluidskwaliteit was weer goed (wel wat zacht).

Veranderingen:
- Nieuwe Slope is een verbetering. De eetkraampjes en de "concertzone" staan nu los van elkaar, slope kwartslag gedraaid en podium los van de constructie.
- Idem voor North West Walls, er is meer een "danszone" gecreerd tussen de container constructies. Ik zie dit als een verbetering.
- Nieuwe Barn nog niet helemaal kunnen zien maar wat een ding is dat zeg. Niet normaal.

Ik zie bovenstaande allen als grote maar zeker positieve veranderingen. Als je het eetpubliek en het concert publiek kan scheiden, kan een concert (of NWW feestje) veel beter tot zijn recht komen.

Cashless systeem:
- Bekers continu inleveren, geen ruilsysteem dus 2x in de rij.
- Niet fatsoenlijk rondjes kunnen halen
- Geen idee hoe ik, behalve bij de bar, m'n saldo kan checken.
- Als je opwaardeert, zit er een kleine vertraging tot het op je bandje staat. Ik had namelijk opgewaardeerd, ging 5 minuten later nog wat halen en kon niet betalen omdat ik geen saldo had.
- Nog schoner terrein dan normaal.

Naar huis gaan:
We hadden verzonnen de wagen op Antwerpen te zetten en dan trein naar Leuven en pendelen maar.

Om op tijd de enige nachttrein van 02:00 te halen, laatste nummers van The Boss van een grote afstand moeten kijken en zelfs bij de laatste 2 nummers het terrein af moeten gaan. Blijkt dat de nachttreinen pas gaan rijden als de pendelbussen klaar zijn met mensen heen en weer brengen.

Hier hadden ze op de website vooraf echt beter over mogen communiceren. Wij zijn, na een lange dag en wat stress om 02:00 te halen, pas om 03:15 vertrokken richting Antwerpen. Hadden we dit vooraf geweten, dan hadden we anders gepland.

Weer zat wel goed mee, paar verdwaalde druppels gehad maar het was gewoon korte broeken weer.

Al met al een goede ervaring met wat verbeterpunten. Op naar het grote Rock Werchter weekend!
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
969
1.007
Om op tijd de enige nachttrein van 02:00 te halen, laatste nummers van The Boss van een grote afstand moeten kijken en zelfs bij de laatste 2 nummers het terrein af moeten gaan. Blijkt dat de nachttreinen pas gaan rijden als de pendelbussen klaar zijn met mensen heen en weer brengen.

Hier hadden ze op de website vooraf echt beter over mogen communiceren. Wij zijn, na een lange dag en wat stress om 02:00 te halen, pas om 03:15 vertrokken richting Antwerpen. Hadden we dit vooraf geweten, dan hadden we anders gepland.
Ja, dat was vorig jaar tijdens Rock Werchter ook wel zo.
Twee keer de nachttrein genomen toen. Twee keer ruim op tijd in het station geraakt na het laatste optreden. Treinen die om 2u00 moesten vertrekken zijn telkens pas kort voor of na 3 uur vertrokken.

Toch goed dat ze het doen, die nachttreinen.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
715
645
ik schrik telkens weer van die prijzen... 13.50 euro voor een potje pasta met amper saus...
Ja, en door het gebruik van Coins krijgen die standhouders nog meer macht. Beginnen nu met afronden van frietjes voor 1,9 en 4,2 met stoofvlees. Dus dan gaat de prijs van de coin zelf omhoog, en gaan die standhouders ook nog is met kommatjes de prijzen omhoog doen. Beetje te gek voor woorden.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Begrijp ik het goed dat je in de rij moet om je bekertje in te mogen leveren? Krijg je daar dan iets voor terug? Want anders doet niemand dat, lijkt me…
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Ja, dat was vorig jaar tijdens Rock Werchter ook wel zo.
Twee keer de nachttrein genomen toen. Twee keer ruim op tijd in het station geraakt na het laatste optreden. Treinen die om 2u00 moesten vertrekken zijn telkens pas kort voor of na 3 uur vertrokken.

Toch goed dat ze het doen, die nachttreinen.
Heel goed, maar communiceer dan dat die pas vertrekken als de pendelbussen klaar zijn met rijden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Begrijp ik het goed dat je in de rij moet om je bekertje in te mogen leveren? Krijg je daar dan iets voor terug? Want anders doet niemand dat, lijkt me…
Een muntje om in te leveren bij de toog, zodat je die beker 'gratis' kan krijgen, volgens mij.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ja, en door het gebruik van Coins krijgen die standhouders nog meer macht. Beginnen nu met afronden van frietjes voor 1,9 en 4,2 met stoofvlees. Dus dan gaat de prijs van de coin zelf omhoog, en gaan die standhouders ook nog is met kommatjes de prijzen omhoog doen. Beetje te gek voor woorden.
is dit zo ? Ik snap dat het kan, maar is op werchter nu al gebruik van andere eenheden dan 0,5 en 1,0?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Gisteren TW Classic bijgewoond (The Boss!), aantal bevindingen:
- Logistiek was weer keurig geregeld. Er stonden enkel lange rijen voor eten na Jack Johnson omdat iedereen op hetzelfde moment wilt eten. Hier heb ik gewoon omheen gepland en nergens last van gehad.
- Geluidskwaliteit was weer goed (wel wat zacht).

Veranderingen:
- Nieuwe Slope is een verbetering. De eetkraampjes en de "concertzone" staan nu los van elkaar, slope kwartslag gedraaid en podium los van de constructie.
- Idem voor North West Walls, er is meer een "danszone" gecreerd tussen de container constructies. Ik zie dit als een verbetering.
- Nieuwe Barn nog niet helemaal kunnen zien maar wat een ding is dat zeg. Niet normaal.

Ik zie bovenstaande allen als grote maar zeker positieve veranderingen. Als je het eetpubliek en het concert publiek kan scheiden, kan een concert (of NWW feestje) veel beter tot zijn recht komen.

Cashless systeem:
- Bekers continu inleveren, geen ruilsysteem dus 2x in de rij.
- Niet fatsoenlijk rondjes kunnen halen
- Geen idee hoe ik, behalve bij de bar, m'n saldo kan checken.
- Als je opwaardeert, zit er een kleine vertraging tot het op je bandje staat. Ik had namelijk opgewaardeerd, ging 5 minuten later nog wat halen en kon niet betalen omdat ik geen saldo had.
- Nog schoner terrein dan normaal.

Naar huis gaan:
We hadden verzonnen de wagen op Antwerpen te zetten en dan trein naar Leuven en pendelen maar.

Om op tijd de enige nachttrein van 02:00 te halen, laatste nummers van The Boss van een grote afstand moeten kijken en zelfs bij de laatste 2 nummers het terrein af moeten gaan. Blijkt dat de nachttreinen pas gaan rijden als de pendelbussen klaar zijn met mensen heen en weer brengen.

Hier hadden ze op de website vooraf echt beter over mogen communiceren. Wij zijn, na een lange dag en wat stress om 02:00 te halen, pas om 03:15 vertrokken richting Antwerpen. Hadden we dit vooraf geweten, dan hadden we anders gepland.

Weer zat wel goed mee, paar verdwaalde druppels gehad maar het was gewoon korte broeken weer.

Al met al een goede ervaring met wat verbeterpunten. Op naar het grote Rock Werchter weekend!
Als je dat van die nachttrein gaat aankondigen duurt het nog langer voor ze ooit kunnen vertrekken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ja, en door het gebruik van Coins krijgen die standhouders nog meer macht. Beginnen nu met afronden van frietjes voor 1,9 en 4,2 met stoofvlees. Dus dan gaat de prijs van de coin zelf omhoog, en gaan die standhouders ook nog is met kommatjes de prijzen omhoog doen. Beetje te gek voor woorden.
Is allemaal op voorhand doorgenomen, is geen soloslim van Bevers.
 
  • Leuk
Waarderingen: fatefearfighter

Gebruikers die dit onderwerp bekijken