Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
De Graspop Festileaks meeting was ruim 30 man, waarvan de meerderheid een custom gemaakt "vandaag is de dag" shirt aan had, na een jaar lang dat geroepen te hebben in het Graspop topic. Om maar aan te geven hoe veel we hier op t forum bezig zijn met festivals ten opzichte van de gemiddelde festival bezoeker.

Het is toch niet omdat je niet op een forum actief bent dat je minder bezig bent met festivals, laat staan muziek.
Op café zaterdagavond bvb wordt al weken de werchter line up besproken. Er zijn echt wel meer mensen die intens bezig zijn met muziek en festivals dan hier op het forum verzameld

En als mensen die t shirts herkennen, hebben ze de posts gelezen 🙃
 
  • Leuk
Waarderingen: zero, Paddy en Islaaa

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
958
999
Plan: Weyes Blood - Holly Humberstone - Froukje - Warhaus - CDW - Stormzy - Röyskopp

Bij de eerste 2 optredens wil ik lekker rustig in de zon rondhangen met wat biertjes. Bij Froukje zou ik wel graag een goeie spot bemachtigen. Moet ik daarvoor al het publiek in bij Zwangere Guy?
Die eerste twee acts bekijken in het zonnetje wordt moeilijk, want die spelen beide in een tent.
Die tenten op Werchter zijn ook niet meer open zoals de Pyramid Marquee die jij van 24 jaar geleden kent. Dat zijn afgesloten tenten waar je dus niet van buiten naar het podium kunt kijken.

Voor Froukje op de main stage ga je echt geen plaats moeten innemen. Ik denk dat als je een kwartiertje op voorhand naar het voorvak gaat, je nog centraal vanvoor kunt staan.

Na Warhaus blijf ik hangen in the Barn en hoop ik op een een mooie plek bij CDW. Help, wat is een strategisch plan om bieren en wat lekkers te pakken te krijgen? Ik ben alleen!

Stormzy bekijk ik ergens achter op het veld en hoef ik niet volledig af te kijken. Bij Röyksopp zou ik wel weer een sjieke plek willen pakken om de dag goed af te sluiten, ergens vooraan. Moet ik daarvoor al bij Aurora in Klub C zijn of volstaat het om na afloop daarvan pas mijn best te gaan doen?
Gewoon tussen Warhaus en CDW even naar buiten gaan en bier halen. We praten hier veel over ‘rode kruizen’ aan de tenten, maar aan het einde van de vorige act heb je echt nog wel even tijd om naar buiten te gaan, naar de wc te gaan, voorraad in te slaan en trug naar binnen te gaan en een plekje innemen.

Ook voor Royksopp, echt niet nodig om al tijdens Aurora plaats in te nemen. Wel zien dat je vóór aanvang van Royksopp in de tent bent, want daar zou je wel eens van die rode kruizen kunnen krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en JP5

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Die eerste twee acts bekijken in het zonnetje wordt moeilijk, want die spelen beide in een tent.
Die tenten op Werchter zijn ook niet meer open zoals de Pyramid Marquee die jij van 24 jaar geleden kent. Dat zijn afgesloten tenten waar je dus niet van buiten naar het podium kunt kijken.

Voor Froukje op de main stage ga je echt geen plaats moeten innemen. Ik denk dat als je een kwartiertje op voorhand naar het voorvak gaat, je nog centraal vanvoor kunt staan.


Gewoon tussen Warhaus en CDW even naar buiten gaan en bier halen. We praten hier veel over ‘rode kruizen’ aan de tenten, maar aan het einde van de vorige act heb je echt nog wel even tijd om naar buiten te gaan, naar de wc te gaan, voorraad in te slaan en trug naar binnen te gaan en een plekje innemen.

Ook voor Royksopp, echt niet nodig om al tijdens Aurora plaats in te nemen. Wel zien dat je vóór aanvang van Royksopp in de tent bent, want daar zou je wel eens van die rode kruizen kunnen krijgen.

Aaah kijk, nuttig. Heel positief ook, ik hoef minder strak te plannen dan ik aanvankelijk vreesde.

Ik ben me er trouwens wel bewust van dat the Barn en Klub C tenten zijn 😬. Ik bedoelde meer te zeggen: ik pak die eerste 2 optredens graag mee maar het zijn geen must haves. Ik gebruik die shows om het terrein wat te verkennen en een beetje met wat bier rond te hangen in en buiten de tenten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Hoera, ik ben binnenkort sinds 24(!) jaar weer op Werchter. Of überhaupt weer op een groot festival. (En ja, dat is ook voor mij best confronterend 😬).

(Het kan ook 26 jaar zijn: ik heb vage herinneringen van geweldige shows maar kan me alleen the Chemical Brothers als afsluiter nog echt levendig herinneren. Die stonden er in ‘97 en ‘99. Waarschijnlijk was ik tijdens hun optreden net weer een beetje ontnuchterd 😂)

Ik begin mijn festival-revival dit jaar voorzichtig met een donderdag dagticket maar dat moet natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk uitgedacht worden. Dankzij alle helden in dit topic heb ik al een aantal briljante tips verzameld. Ik zit alsnog met wat vragen, vast iemand die me daar mee verder wil helpen! Dank vast.

Plan: Weyes Blood - Holly Humberstone - Froukje - Warhaus - CDW - Stormzy - Röyskopp

Bij de eerste 2 optredens wil ik lekker rustig in de zon rondhangen met wat biertjes. Bij Froukje zou ik wel graag een goeie spot bemachtigen. Moet ik daarvoor al het publiek in bij Zwangere Guy?

Na Warhaus blijf ik hangen in the Barn en hoop ik op een een mooie plek bij CDW. Help, wat is een strategisch plan om bieren en wat lekkers te pakken te krijgen? Ik ben alleen!

Stormzy bekijk ik ergens achter op het veld en hoef ik niet volledig af te kijken. Bij Röyksopp zou ik wel weer een sjieke plek willen pakken om de dag goed af te sluiten, ergens vooraan. Moet ik daarvoor al bij Aurora in Klub C zijn of volstaat het om na afloop daarvan pas mijn best te gaan doen?
Vooral niet verschieten, maar pintjes kosten 3,5 euro en een pak friet met stooflvleessaus en mayonaise 10,5. Oh en het zijn geen euro’s meer maar Coins.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Als toevoeging zou ik willen zeggen; ga alsjeblieft naar Anna Calvi in The Barn voordat je naar Froukje gaat. Dit gaat geweldig worden en een goeie plek bij Froukje lukt sowieso wel.

Het had me nog niet echt gegrepen maar ik geef het dit weekend zeker nog een nieuwe kans. Dank voor de tip.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Vooral niet verschieten, maar pintjes kosten 3,5 euro en een pak friet met stooflvleessaus en mayonaise 10,5. Oh en het zijn geen euro’s meer maar Coins.

Haha ja ‘t leven zal nooit meer hetzelfde zijn maar dat mag de pret niet drukken, het wordt vast een mooi feestje als we een beetje ons best doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Ik vond het ook een heerlijk optreden toen hoor. Nu in de Barn gaat het pas echt legendarisch worden denk ik. Uitstekend nieuw album uit ook. Strung out Johnny en Frenzy zijn echt toegevoegde waarden voor zijn setlist.

Met spijt in het hart ga ik er AURORA voor laten. Bij Röyksopp hoop ik nadien nog binnen te geraken.
Laatste 2 setlists nu maar liefst 1 nummer van het laatste album, das wel heel weinig niet 😅
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.779
3.732
Inhoudelijk? Wat moet ik met jou persoonlijke opinie over subs of co headliners? Volgens mij zit je met je gedachtengang totaal ergens anders dan wat ik zeg. Ik geef alleen een opmerking met de conclusie van 10 /20 tallen aan pagina's aan meningen over die te vullen "spot" en daarna zogenoemde "vulling" van die spot van die tijd. De tendens was dat stromae wel wat extra starpower kon gebruiken omdat hij al tig keer in België stond etc. Rest van de redeneringen kun je zelf opzoeken. Toen werd t gezien als headline spot (kijk voor t gemak even naar alle namen die werden geopperd) en toen stormzy bekent werd gemaakt was er toch wel teleurstelling dat dit niet de grote naam waar t gros op t zat te wachten en die de dag kon dragen om t uit te verkopen. Toen werden de te grote verwachtingen lichtelijk bijgesteld naar beneden en dat dit eigenlijk maar een sub spot was en we geen wonderen hadden moeten verwachten. Alles is gewoon na te lezen.
Als ik de verkeerde conclusies heb getrokken nav die discussie dan hoor ik dat graag.
Maar de boodschap lijkt mij belangrijker dan de verpakking.
Ik denk dat we inderdaad beide net een andere afslag bedoelen.
Ik heb het meer over de algemene zin. Er wordt een beetje gedaan alsof als het je niet zint is het een sub en als het je wel zint is het een (co)headliner.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
482
Aanwezig op boutique. Veel veranderingen hoor op de weide
Foto's invoegen lukt hier niet, maar Slope 90 graden gedraaid, podium is niet meer onder de Slope zelf.

Grote tent vanachter is idd Casa Bacardi.

Er is nu een doorgang tussen Slope-weide en hoofdingang, toiletten zijn verplaatst naast de Merchandise stand daar.

The Terminal is nieuw naast de KluBC.

The Barn is gigantisch, onvoorstelbaar.

DJ-podiul NWW is nu in de containerconstructie geïntegreerd denk ik?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Het is wel bizar dat Stormzy zijn show op Werchter niet op zijn officiële site heeft staan. Hij gaat toch niet weer cancellen zoals op CORE vorig jaar?
Het is wel een rapper. Gister op Pinkpop kon er 1 niet op tijd komen of te high om de weg te vinden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken