Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Dat is toch heel wat anders dan The Strokes 2 jaar na elkaar op een festival willen zien verschijnen? Je favo act 2x in 1 jaar willen meepakken betekent niet automatisch dat je diezelfde act dan ook jaar in jaar uit op festivals wil zien verschijnen.
Volledig mee oneens. Geloof er ook maar weinig van dat Matt geen ticket zou proberen te regelen voor Nick Cave als hij volgend jaar ergens zou staan.
Stromae zag hij ook op Werchter Boutique, en volgens mij is hij daar ook enthousiast over.

Tuurlijk heb je liever elk jaar andere acts die je leuk vindt. Maar als ik moet kiezen tussen een nieuwe act die ik volkomen kut vindt of een herhaling, dan heb ik persoonlijk toch liever dat laatste. Wie niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en zero

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Metallica is toch een serieus gerucht voor een groot deel metal festivals komende zomer. Ze stonden dit jaar nog maar op RW, dus waarom zou Metallica geen Rammsteintje kunnen doen zoals in 2016-2017.
Schuur haalt Metallica binnen voor GMM zodat ze GnR kunnen opvissen om het RATM gat op Werchter te vullen.
is Metallica niet nog een lang gekoesterde wens van Graspop... Dat moet toch ergens een keer goed kunnen komen?
dan ook te bedenken dat Metallica 2022 al op Copenhell, Hellfest en Pinkpop stond, dat zou opties moeten open kunnen maken imo
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.411
3.380
Het gaat ook over de locatie Werchter specifiek. Matt wilt gewoon al jaren The Strokes meepikken, maar ook al jaren op die Werchter wei.
Kan ik me wel iets bij voorstellen.

Maar dan is 'dezelfde bands zien is saai' een beetje raar om te zeggen toch? Je ziet je favoriete act dan toch liever twee keer met een jaar ertussen dan twee keer met een paar weken ertussen?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Kan ik me wel iets bij voorstellen.

Maar dan is 'dezelfde bands zien is saai' een beetje raar om te zeggen toch? Je ziet je favoriete act dan toch liever twee keer met een jaar ertussen dan twee keer met een paar weken ertussen?
Dubbeltje, een aantal keer genieten van je favo band in 1 seizoen lijkt me leuker dan ze jaarlijks op je bord te krijgen. Kijk naar het lot dat Muse, KOL, Editors mogen ondergaan hier op het forum omdat ze is passeren om de 2 à 3 jaar, ondanks hun sterke livereputatie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Zoals ik al aangaf, van mij mag Tool bijvoorbeeld elk jaar komen. Spelen elke tour ook wel een totaal andere setlist. Herhaling is niet per se slecht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Zou jij afgelopen jaar niet 2x naar The Strokes gaan op Primavera en riep je daarnaast niet ook nog een heel jaar je wens voor Rock Werchter uit?
Ik ben de man die gewoon ooit eens The Strokes wou zien, en het liefst op mijn favoriete festival. Maar ondertussen heb ik ze nog altijd niet gezien (terwijl we nog altijd een Belgische show te goed hebben...). Twee jaar na elkaar The Strokes op hetzelfde festival, daar zit toch niemand op te wachten? Ik in ieder geval niet.

Stromae is een goed voorbeeld, mijn tweede favoriete show van het jaar en een absolute must-see toen hij ineens op Boutique stond maar kan er maar moeilijk echt heel warm voor lopen nu hij met dezelfde show een jaar later weer op Werchter staat. Vandaar dat ik nog altijd op mijn honger zit bij de huidige namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Timmetje

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.637
Laat Miley Cyrus maar Metallica covers spelen in de Barn, lijkt me veel boeiender dan wederom de Metallica family op main te krijgen.

Kijk, ik klink misschien als een gebroken plaat..maar alles wat tot nu toe is aangekondigd is een herhalingsoefening. Voor het tweede jaar op rij Metallica is echt niet wat die vrijdag nodig heeft. Billie Eilish en Kendrick, Dua Lipa en Angéle ( bij voorkeur op die donderdag voor Stromae die twee), Ghost, The Strokes.

Dat zijn de headliners die we nog niet veelvuldig zagen. Er mag best conservatief geprogrammeerd worden, maar het mag niet over de volledige lijn een deja vu worden.

Maar he...absolute wishlist op main nu...die nog een greintje realistisch is...maar topheavy:

Donderdag: Angéle - Dua Lipa - Stromae

Vrijdag : Billie Eilish - Kendrick ( billie na 22, Lamar pas een stuk na middernacht)

Zaterdag: Kings of Leon - Editors - Muse

Zondag : Placebo - Queens of the Stone Age - Monkeys

Veel te wishfull thinking en vrij conservatief, maar daar zou ik wel tickets voor kopen in a heartbeat.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
889
Kijk, ik klink misschien als een gebroken plaat..maar alles wat tot nu toe is aangekondigd is een herhalingsoefening. Voor het tweede jaar op rij Metallica is echt niet wat die vrijdag nodig heeft. Billie Eilish en Kendrick, Dua Lipa en Angéle ( bij voorkeur op die donderdag voor Stromae die twee), Ghost, The Strokes.

Dat zijn de headliners die we nog niet veelvuldig zagen. Er mag best conservatief geprogrammeerd worden, maar het mag niet over de volledige lijn een deja vu worden.

Alles wat je zegt, en wat mij betreft mag er ook ergens een soort van Classic-naam toegevoegd worden.
Bij Pinkpop zijn ze bijvoorbeeld nu al over Lionel Richie bezig... 😳

Zoals destijds een David Byrne of een Simple Minds in de late namiddag in The Barn, mogen ze gerust terug zoiets doen...
Zolang het maar namen zijn die we nog niet veel zagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik ben de man die gewoon ooit eens The Strokes wou zien, en het liefst op mijn favoriete festival. Maar ondertussen heb ik ze nog altijd niet gezien (terwijl we nog altijd een Belgische show te goed hebben...). Twee jaar na elkaar The Strokes op hetzelfde festival, daar zit toch niemand op te wachten? Ik in ieder geval niet.

Stromae is een goed voorbeeld, mijn tweede favoriete show van het jaar en een absolute must-see toen hij ineens op Boutique stond maar kan er maar moeilijk echt heel warm voor lopen nu hij met dezelfde show een jaar later weer op Werchter staat. Vandaar dat ik nog altijd op mijn honger zit bij de huidige namen.
Als de Strokes altijd het Primavera niveau aantikken is ze een keer live zien meer dan voldoende.
 

SanderV22

Playlistbediener
20 okt 2022
6
0
Bring Me The Horizon heeft ook nog niet op Werchter gestaan met hun 'nieuw' album (uit 2020)... stonden 2 jaar geleden wel op de affiche maar die editie werd afgelast... ik zie ze als een kanshebber als act voor de echte headliners beginnen
 

SanderV22

Playlistbediener
20 okt 2022
6
0
Post Malone heeft dit jaar ook nog een nieuw album gedropt... kan altijd, maar denk dat kendrick logischer is... denk zeker niet dat ze beide doen
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Bring Me The Horizon heeft ook nog niet op Werchter gestaan met hun 'nieuw' album (uit 2020)... stonden 2 jaar geleden wel op de affiche maar die editie werd afgelast... ik zie ze als een kanshebber als act voor de echte headliners beginnen
Stonden er in 2019, in 2020 niet. Dus klopt niet volledig.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.407
1.914
Laat Miley Cyrus maar Metallica covers spelen in de Barn, lijkt me veel boeiender dan wederom de Metallica family op main te krijgen.

Kijk, ik klink misschien als een gebroken plaat..maar alles wat tot nu toe is aangekondigd is een herhalingsoefening. Voor het tweede jaar op rij Metallica is echt niet wat die vrijdag nodig heeft. Billie Eilish en Kendrick, Dua Lipa en Angéle ( bij voorkeur op die donderdag voor Stromae die twee), Ghost, The Strokes.

Dat zijn de headliners die we nog niet veelvuldig zagen. Er mag best conservatief geprogrammeerd worden, maar het mag niet over de volledige lijn een deja vu worden.

Maar he...absolute wishlist op main nu...die nog een greintje realistisch is...maar topheavy:

Donderdag: Angéle - Dua Lipa - Stromae

Vrijdag : Billie Eilish - Kendrick ( billie na 22, Lamar pas een stuk na middernacht)

Zaterdag: Kings of Leon - Editors - Muse

Zondag : Placebo - Queens of the Stone Age - Monkeys

Veel te wishfull thinking en vrij conservatief, maar daar zou ik wel tickets voor kopen in a heartbeat.
Vooralsnog zijn die bands die je noemt zelfs geen geruchten. Wel vaker genoemd en gewenst natuurlijk. Nu ja het is koffiedik kijken voor die laatste. Enkel Florence heeft al data. Billie, Kendrick, Strokes, Dua Lipa niets nada noppes.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Onlangs The Reytons ontdekt. Doet me wat denken aan de Arctic Monkeys in hun jonge dagen, dus mogen wat mij betreft ook zeker even langskomen op zondag! Staan ook op Isle of Wight, dus maakt zeker kans. Weet niet goed hoe groot ze zijn, maar aan The Slopen is het ook altijd gezellig natuurlijk :)
P.s.: Na hun nieuwe album wat terug beter werd onthaald dan MCID, mag Highly Suspect ook eindelijk wel eens langskomen. Alle vorige passages in België al moeten missen wegens ziekte..
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.992
2.038
Onlangs The Reytons ontdekt. Doet me wat denken aan de Arctic Monkeys in hun jonge dagen, dus mogen wat mij betreft ook zeker even langskomen op zondag! Staan ook op Isle of Wight, dus maakt zeker kans. Weet niet goed hoe groot ze zijn, maar aan The Slopen is het ook altijd gezellig natuurlijk :)
P.s.: Na hun nieuwe album wat terug beter werd onthaald dan MCID, mag Highly Suspect ook eindelijk wel eens langskomen. Alle vorige passages in België al moeten missen wegens ziekte..
Klinkt inderdaad lekker ja die Reytons, ideaal voor The Slope.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Die Toten Hosen voor Rock Am Ring. Daar worden we ook niet wijzer uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken