Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Sakke

Playlistbediener
3 jan 2016
48
32
Pulp, Blur, Radiohead, The Smashing Pumpkins, Perfume Genius, Protomartyr, Paolo Nutini, Porcupine Tree, Richard Hawley, Sigur Ros, Vitalic, Suede, Manic Street Preachers, Arcade Fire.
Niet zo realistisch maar een groot deel ervan is volgens mij wel op tour volgend jaar.
De helft van dit lijstje op de affiche graag en I'm in!
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.644
897
Er moet die donderdag gewoon echt nog een Kendrick komen en op vrijdag een Billie. Dan gooien ze er voor mijn part nog Editors bij op zaterdag en Placebo of Volbeat op zondag, maar er moeten voor mij echt wel twee frisse acts in die line up zitten om me te overtuigen om combi te gaan.

Ik betaal niet tegen de 300 Euro voor uitsluitend voorspelbare degelijkheid, het mag echt wel wat spannender en avontuurlijker op die main.

Gewoon een top-post dit.
Een samenvatting en de essentie van 200 pagina's RW2023 hier op dit forum.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Gewoon een top-post dit.
Een samenvatting en de essentie van 200 pagina's RW2023 hier op dit forum.
Wat iedereen ook lijkt vergeten te zijn is dat dit wel vaak het geval is. 2022 was een uitzondering en in geen lijn te vergelijken met de 2020-2019-2018-etc edities.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Alee dus.. Geen Swift, geen RATM, geen SOAD..

Komt er maar in. Wie wordt 't op vrijdag? Ik heb een zwaar déja vu gevoel tav 2020 met The Strokes en 2016 met McCartney. En met dat Mad Cool en NOS Alive nog niets hebben gelost blijft 't wel zeer spannend.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
Ik gok op:

Donderdag: Stromae & Arcade Fire (of Florence)
Vrijdag: Guns 'n Roses
Zaterdag: Volbeat & Muse
Zondag: QOTSA & Arctic Monkeys
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Als Guns N' Roses op Rock Werchter zou staan, dan gaan we ervan uit dat Metallica (!?) op de donderdag van Graspop staat? Niet zo'n grote kans denk ik toch.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Als Guns N' Roses op Rock Werchter zou staan, dan gaan we ervan uit dat Metallica (!?) op de donderdag van Graspop staat? Niet zo'n grote kans denk ik toch.
Ozzy Volbeat donderdag
Sabaton vrijdag, Avengend sevenfold (als die touren?) vrijdag?
Slipknot zaterdag?
geen idee of dit realistisch is
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ik dacht in eerste instantie als vervanger van RATM zeker ook aan GnR, maar gezien GMM opnieuw 4 dagen gaat doen, denk ik eerder niet meer in hun richting.

Ik geloof niet zo goed in dat de combo Kendrick + Stromae wel zo goed zou verkopen. Stromae mag dan wel x-aantal Paleis 12'en hebben uitverkocht. Een festival bezoeken voor een dag blijft toch nog nét iets anders. De donderdagen in 2017 en 2018 (ook co-headline constructies) verkochten op zich prima, maar ook niet voor naar huis te schrijven. Als we de drie zouden vergelijken, dan denk ik gevoelsmatig dat QOTSA+Gorillaz het best zou verkopen / hebben verkocht, dan combo Kendrick+Stromae en dan AF+KoL, al hadden die wel Imagine Dragons, Lorde, Mura Masa en The Chainsmokers nog onder zich als (jonge) publiekstrekkers. Ik denk dat ook Kendrick en Stromae zo'n sterke daginvulling / tentnamen gaan nodig hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.062
6.106
Ozzy Volbeat donderdag
Sabaton vrijdag, Avengend sevenfold (als die touren?) vrijdag?
Slipknot zaterdag?
geen idee of dit realistisch is
Volbeat stond 2022 al op Graspop, lijkt me 2023 kanshebber voor Rock Werchter.
Is Ghost niet een ontzettende kanshebber Graspop ipv Rock Werchter?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.613
4.589
Volbeat stond 2022 al op Graspop, lijkt me 2023 kanshebber voor Rock Werchter.
Is Ghost niet een ontzettende kanshebber Graspop ipv Rock Werchter?
Is een band die beiden kan doen, is het maar net wat ze zelf liever hebben en waar livenation ze het liefste ziet/ hen aanbiedt
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Lionel Richie Hello GIF

Lionel gaat ook touren. Opschrijven voor die vrijdag? :D
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
Heb dat inderdaad ook al tegen @reaper gezegd.
Hij heeft echter al z'n tickets voor Werchter + 2 x Rammstein in Brussel. 😅

nee want ik ben ook blij met Kendrick Lamar, QOTSA, AM, Stromae, een dance actje hier en daar, wat indie....

en als dat met ghost is dan ben ik content :ROFLMAO:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken