Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Rammstein zegt "tot in 2023"? Opschrijven? KBS, 2x Oostende.. Werchter lijkt me een logische keuze dan. Al denk ik misschien een los evenement omdat ze zo groot zijn geworden? Oostende was blijkbaar 2x 46k tickets lol.
Wat...? Ga nog eens adverteren met 70k. Doen ze goed.
Wat je zegt, leek mij ook wel logisch. Maar goed, we zitten er wel vaker naast.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Rammstein, SOAD, RATM alle drie op Werchter lijkt me ook wel een beetje te veel van het goede? Lijkt me vreemd 3 metal headliners.
en mogelijk nog Metallica op boutique
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Rammstein, SOAD, RATM alle drie op Werchter lijkt me ook wel een beetje te veel van het goede? Lijkt me vreemd 3 metal headliners.
en mogelijk nog Metallica op boutique
RATM op Werchter, SOAD naar GMM, Rammstein solo op een wei of KBS, Metallica komt niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Rammstein, SOAD, RATM alle drie op Werchter lijkt me ook wel een beetje te veel van het goede? Lijkt me vreemd 3 metal headliners.
en mogelijk nog Metallica op boutique
Als Metallica nog eens de ronde doet moet Graspop toch wel eens lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
RATM op Werchter, SOAD naar GMM, Rammstein solo op een wei of KBS, Metallica komt niet.
Nou er zijn sterke geruchten dat Metallica 2 dagen zal headlinen op Download festival volgend jaar, dus ze zijn wel in de buurt dan. Lijkt me dat ze RaR/RiP er dan ook wel bij pakken en nog een aantal festivals. al zei één van de insiders hier dat ze helemaal geen festivals doen volgend jaar, dus ik weet het ook niet meer.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Nou er zijn sterke geruchten dat Metallica 2 dagen zal headlinen op Download festival volgend jaar, dus ze zijn wel in de buurt dan. Lijkt me dat ze RaR/RiP er dan ook wel bij pakken en nog een aantal festivals. al zei één van de insiders hier dat ze helemaal geen festivals doen volgend jaar, dus ik weet het ook niet meer.
Was dat geen fake poster?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Was dat geen fake poster?
er zijn veel fake posters in de aanloop ja, maar dat was niet het gerucht dat ik bedoelde. Een insider daar die al vaker dingen heeft geleaked die waar bleken te zijn (zoals de headliners van het 2021 pilot festival) heeft schijnbaar geleaked dat Metallica twee dagen zou spelen volgend jaar. Ik weet er verder ook het fijne niet van, maar iedereen op dat efestivals forum is er heilig van overtuigd dat metallica op de donderdag en zaterdag speelt volgend jaar. Heb daar stuk of 10 fanmade posters gezien met Metallica er 2 keer op. Ben benieuwd in ieder geval.
RATM op Werchter, SOAD naar GMM, Rammstein solo op een wei of KBS, Metallica komt niet.
dit scenario zou ik ook prima mee kunnen leven :)
 
  • Leuk
Waarderingen: jefferke

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Rammstein zegt "tot in 2023"? Opschrijven? KBS, 2x Oostende.. Werchter lijkt me een logische keuze dan. Al denk ik misschien een los evenement omdat ze zo groot zijn geworden? Oostende was blijkbaar 2x 46k tickets lol.
Oostende was 2x 50k even
Zou wel eens terug Brussel kunnen worden...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Volgens HLN 2x KBS avonden volgend jaar, onder voorbehoud uiteraard.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Volgens HLN 2x KBS avonden volgend jaar, onder voorbehoud uiteraard.
Nemen dat waarschijnlijk over van die fake en ontkrachte lijst van enkele maanden geleden. De journalisten van HLN, tegenwoordig 1 op 1 uit het riool getrokken.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Rammstein zit bij Greenhouse Talent, Werchter mag je dus zo goed als schrappen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Rammstein zit bij Greenhouse Talent, Werchter mag je dus zo goed als schrappen.
Heb opgevangen (van LiveNation mannen/vrouwen, dus weet niet wat waarde het heeft) dat Rammstein toch niet zo tevreden is van Greenhouse en de plooien met LiveNation wil gladstrijken (als die er al waren)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Uiteindelijk zat Nick Cave ook plots bij Greenhouse Talent en stond hij dit jaar TW Classic te headlinen...
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Rammstein zegt "tot in 2023"? Opschrijven? KBS, 2x Oostende.. Werchter lijkt me een logische keuze dan. Al denk ik misschien een los evenement omdat ze zo groot zijn geworden? Oostende was blijkbaar 2x 46k tickets lol.

Volgens ChiquitaChaser zou Rammstein in de periode van Werchter 2023 het KBS aandoen. Geen idee of dat nog klopt? :)

Paul Mccartney was geboekt in 2020 en als voorschot betaald, dus verwacht wel een terugkomst (of ze moeten een overeenkomst gesloten hebben)
Oostende en/of Rammstein is momenteel niet van LiveNation (of geen overeenkomst mee dus beide geen 2023 festival)
Rammstein in KBS 2023 tijdens Werchter (en niet via LiveNation)

RATM is optie voor headliner 2023 als ze komen, geen idee over hun tourplannen zomer2023.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.329
Die Barn gaat ongezien vollopen dan. Met heel veel wachtenden aan dat scherm buiten.
Een beetje wat er gebeurd is bij Florence & The Machine. Dus zeg nooit nooit natuurlijk. Qua ticketverkoop is KoL echt niks meer in ieder geval.

Het ziet ernaar uit dat zowel KoL (krijgen geen parking in Lokeren meer vol) als Editors (Hear Hear met hun hoop op 12K man) passé composé zijn als Werchterheadliners.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Een beetje wat er gebeurd is bij Florence & The Machine. Dus zeg nooit nooit natuurlijk. Qua ticketverkoop is KoL echt niks meer in ieder geval.

Het ziet ernaar uit dat zowel KoL (krijgen geen parking in Lokeren meer vol) als Editors (Hear Hear met hun hoop op 12K man) passé composé zijn als Werchterheadliners.
Mooie subs
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken