Wist eigenlijk niet dat dit tegenwoordig kon, maar bij de meer recent aangekondigde artiesten in het Sportpaleis kan je dankzij het plannetje wel vrij goed inschatten hoeveel tickets er ongeveer verkocht zijn. En dat valt toch enorm tegen lijkt me voor een aantal artiesten die we een kans toedichten om co-headliner te zijn op RW23:
> Voor zowel Panic! At The Disco als Volbeat lijkt de verkoop me gewoonweg abominabel (middenplein nog niet uitverkocht, balkon dicht en +/- 30-40% van de zitplaatsen in de tribunes nog vrij).
> Arcade Fire ook vrij slecht (middenplein wel uitverkocht, balkon dicht en iets minder plaatsen vrij in de tribunes vergeleken met PATD en Volbeat)
> Kendrick Lamar lijkt me, hoewel ver onder de verwachtingen, wel nog oké in vergelijking met de bovenstaande namen (middenplein uitverkocht, balkon wél open met weinig vrije plekken en tribunes +/- zelfde aantal plekken vrij als Arcade Fire)
Op basis van de verkoopcijfers zou het me alleszins niet verbazen moest bv een Arcade Fire gewoon bewust overgeslagen worden anno 2023 als co-head.
Als de geruchten van 2 boutiques kloppen én het gerucht dat Billie Eilish Lollapalooza Brazil zal headlinen volgend jaar, zie ik zo'n verdeling qua popheadliners over de Werchterevenementen wel gebeuren volgend jaar:
- Werchter Boutique 1: Harry Styles (heb ergens wel m'n twijfels of hij zo'n evenement kan dragen, maar zie RW hem niet op het main event zetten)
- Werchter Boutique 2: Taylor Swift
- Dagje op RW: Dua Lipa + Kendrick Lamar
- Dagje op RW: Billie Eilish