Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik vind het altijd vreemd dat dua lipa en Billie eilish over dezelfde kam worden geschoren. Dua lipa vind ik nogal platte pop (met alle respect), terwijl Billie toch veel meer is dan dat. Zou dan ook veel liever Billie een pop dag zien afsluiten.

ach ja, alles beter dan ID.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Denk dat ze gewoon voor goede headliners zijn gegaan.
Metallica stond er bvb al 13 jaar niet . Imagine Dragons, ik vond t niet geweldig maar veel mensen vonden t wel super. Het is niet omdat we hier op t forum of een recensie dat vindt , dat de helft van een mainstream publiek het geen prima entertainment vond.
Pearl jam vond ik super. En dus ook gewoon op z'n plek als headliner.
Kan t spannender, vernieuwend? Tuurlijk wel. Maar ik denk niet dat we meer dan 1 dag een popafsluiter krijgen op werchter. Trouwens , wie zijn de big spenders qua drank ed op werchter? Dat zijn niet de tieners die in zwijm vallen voor een Billie. Met 3,5 euro voor een pintje wordt daar ongetwijfeld ook rekening mee gehouden.
Nu, smaken verschillen. Voor mij was t echt een vd betere edities met echt goede concerten over t hele weekend.


Voor volgend jaar, arctic monkeys lees ik hier vaak. Maar zou werchter ze nemen als ze dit jaar pukkelpop afsluiten ? Ik denk dat er genoeg bands op de markt gaan zijn om dat niet te doen.
Strokes en Blur op 1 dag zie ik dan eerder gebeuren
Grappig. Als ik de fora wat afschuim, ook die van Boutique en TWC lijken mensen minder en minder geneigd te zijn om geld uit te geven en oplossingen te vinden om goedkoper te kunnen en drinken. Dus dat cliché van dat jongeren minder spenderen en ouderen véél meer, is zo stilletjes aan ook aan het wegkwijnen. De insiders mogen natuurlijk het tegendeel bewijzen, maar dat sentiment mag zo stilaan wel de vuilbak in, vind ik. Ook veel meer geklaag over eetprijzen zowel hier als op social media dan anders, merk ik.

Btw, voor "prima intertainment" zak ik niet af naar Werchter. Blaas me maar van m'n stoel zoals hier over concerten van Pearl Jam en Metallica werd verteld. Die show van Imagine Dragons was dat totaal niet. En als een tiental mensen hier en kranten elders het kut vinden, dan ben ik geneigd hen te geloven dan de eenzame ziel hier die er wél wat aan had. Sorry.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Of dua lipa zag t niet zitten om sub te zijn voor Metallica? En imagine Dragons - 21 pilots werden al geboekt als co headliners. Denk dat t soms ook een samenloop van omstandigheden is
Daarom dat Gorillaz plots werd doorgeschoven naar Boutique, myep.. Imagine Dragons is er later bij gekomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Hoorde op Kink dat de gitarist van Blur aangaf dat iedereen wel weer zin had in een reünie. Gorillaz tourt nu al een tijdje dus zouden we Blur niet met potlood kunnen opschrijven? Heb ze zelf nog nooit live gezien dus zou hier heel blij van worden
Cool, en weer zo'n The Strokes-verkoop meemaken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Voor Barn-headliners denk ik ook aan Lizzo, FKA Twigs en The 1975 qua popnamen.
Ik vond The 1975 echt pakken beter werken in Klub C in 2016 dan op de main in 2019. Mogen altijd terugkeren idd naar de Barn, hoewel ik denk dat ze wat over hun hoogtepunt heen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.529
4.405
Is er na die deceptie van hun festivaltour dit jaar überhaupt nog iemand die op The Strokes zit te wachten? Ze verkopen slecht en spelen live nog slechter. Vindt hun muziek echt heel vet maar verder geeft die band je alleen maar redenen om ze te mijden als de pest.
Ze speelden echt goed woensdag naar mijn mening, alleen idd dat gelul tussen de nummers door en te laat beginnen met spelen. Ik stond ook wel vrij vanvoor tussen veel uitzinnige fans
Al zou ik ze zelf ook niet meer boeken voor RW, aangezien je nooit weet, wat je krijgt bij die band en ze ook nog eens slecht verkopen blijkbaar
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ze speelden echt goed woensdag naar mijn mening, alleen idd dat gelul tussen de nummers door en te laat beginnen met spelen. Ik stond ook wel vrij vanvoor tussen veel uitzinnige fans
Al zou ik ze zelf ook niet meer boeken voor RW, aangezien je nooit weet, wat je krijgt bij die band en ze ook nog eens slecht verkopen blijkbaar
Ik was ook één van de nog redelijk positief gestemde mensen na Primavera maar hoe meer verhalen er van elk festival komen hoe duidelijker wordt dat ze gewoon elk optreden wat ze geven keihard tegenvallen.
Maar als sub voor een uur en kwartier, langer spelen ze toch niet áls ze al op tijd komen, misschien wel leuk als Casablancas een beetje z'n best doet, headliner kunnen ze in ieder geval niet aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Ik hoop in elk geval dat we in 2023 op iedere dag een volwaardige headliner krijgen, waarover iedereen het eens is dat het een gedroomde headliner is.
Over Imagine Dragons was op voorhand hier op het forum al veel te doen dat ze geen echte headliner waren. Velen hebben ze een “kans” gegeven, om dan uiteindelijk te moeten vaststellen dat we gelijk hadden.
Zulke “fouten” zouden toch nog niet meer mogen voor een festival dat zichzelf op de kaart zet als toonaangevend.

We zijn amper een week verder en er zijn hier in dit topic al heel wat realistische namen gepasseerd, alleen zullen ze moeten durven springen op bepaalde vlakken en misschien her en der ook wat dieper in de buidel moeten tasten.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
En nog altijd vragende partij voor curved schermen aan de zijkant die de volledige hoogte van het podium innemen …

B7E09515-EFF1-4186-84FB-4725BE78117F.jpeg
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Ik hoop in elk geval dat we in 2023 op iedere dag een volwaardige headliner krijgen, waarover iedereen het eens is dat het een gedroomde headliner is.
Over Imagine Dragons was op voorhand hier op het forum al veel te doen dat ze geen echte headliner waren. Velen hebben ze een “kans” gegeven, om dan uiteindelijk te moeten vaststellen dat we gelijk hadden.
Zulke “fouten” zouden toch nog niet meer mogen voor een festival dat zichzelf op de kaart zet als toonaangevend.

We zijn amper een week verder en er zijn hier in dit topic al heel wat realistische namen gepasseerd, alleen zullen ze moeten durven springen op bepaalde vlakken en misschien her en der ook wat dieper in de buidel moeten tasten.
Kan ik je nu alvast laten weten, dat dat niet gaat lukken. Kijk maar naar de discussie over RATM. Of dan wordt het heel veilig met gevestigde namen en is daar commentaar op. Er wordt hier ook geroepen om vernieuwing. Dat lukt niet zonder risico te nemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Kan ik je nu alvast laten weten, dat dat niet gaat lukken. Kijk maar naar de discussie over RATM. Of dan wordt het heel veilig met gevestigde namen en is daar commentaar op. Er wordt hier ook geroepen om vernieuwing. Dat lukt niet zonder risico te nemen.
Het zal altijd verkeerd zijn, persoonlijk stond ik niet te springen om Metallica. Een kennis kwam juist voor Metallica
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.226
740
do: Faith no More , Kandrick Lamar
vr: Kings of Leon , Arcade Fire
za: Dua Lipa, Harry Styles
zo: Soad , Ratm
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Ik hoop echt dat ze SOAD en RATM op 1 dag zetten, dan koop ik direct een dagticket en ga ik voor het eerst naar Werchter.
Wil heel graag RATM een keer live zien, maar alleen RATM voor 110 of 120 euro (?) is me toch wat te veel, dus zou er wel wat overdag moeten staan dat me interesseert. SOAD is één van mijn favoriete bands dus dan is de keuze snel gemaakt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Dua Lipa
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

Barn; Rosalia, The Mars Volta, Lorde, Paolo Nutini, Tamino, Christine & The Queens

Post Malone verwacht ik ook ergens op RW, misschien HL'er PKP? idk.
Ah, en Angèle. Die moét er staan.

The Cure kan ook wel weer maar mist co-head constructie lijkt me. Green Day toch nog 's proberen, maar zal stevig moeten aangekleed worden dan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ah, en Angèle. Die moét er staan.

The Cure kan ook wel weer maar mist co-head constructie lijkt me. Green Day toch nog 's proberen, maar zal stevig moeten aangekleed worden dan.
Green Day schijnt deze tour al wel een betere show te geven met minder carnaval en covers dus dat is een goede zaak. Een absolute headliner is het niet meer. Ik wil ze nog weleens een kans geven als co headliner maar tegelijkertijd hoop ik op wat frissere namen.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.226
740
Je zou dan denken, als je lang het forum volgt kan je toch realistischere combo’s maken dan dit. 😅
ja is dit te hoog gegrepen?
lijkt mij nog wel realistisch, fnm, kings of leon, dua lipa en soad zijn allen niet perse headliner
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken