Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Hou het maar bij 1 popdag voor mij en zet dua lipa voor billie eilish.
Dua Lipa en Billie Eilish zijn groot genoeg om een dag alleen te dragen, feit dat ik er AF bij zet is eerder uit compassie naar die band toe dan iets anders.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Zie Dua Lipa hier vaak passeren maar zou die in 2023 alweer nieuwe muziek hebben? Want om nog eens een jaar te teren op die plaat van (op dat moment) 3 jaar geleden…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ouderen zijn ook openminded hoor.
Dat gedoe over Metallica fans is ook overroepen. Als je de sfeer zag bij bazart, iedereen was ah zingen , bewegen. Dat probleem was er dit jaar absoluut niet.
Misschien stond er gewoon veel Bazart-volk aan de main en waren Metallica-fans elders nog even in de Apero. De notie dat er hordes Metallica-fans al aan de main zouden staan, lijkt me wat wat verkeerd. Maar bon, ik was er niet eens dus wie ben ik.. Maar ik geloof niet zo zeer in dat er 30 à 40k mense toén al aan de main stond te wachten en dat die mensen niet meer van hun plek hebben geweken.

En ouderen zijn doorgaans minder open minded, dan jongeren. Globaal. Daar zit wat biologie bij.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Misschien stond er gewoon veel Bazart-volk aan de main en waren Metallica-fans elders nog even in de Apero. De notie dat er hordes Metallica-fans al aan de main zouden staan, lijkt me wat wat verkeerd. Maar bon, ik was er niet eens dus wie ben ik.. Maar ik geloof niet zo zeer in dat er 30 à 40k mense toén al aan de main stond te wachten en dat die mensen niet meer van hun plek hebben geweken.

En ouderen zijn doorgaans minder open minded, dan jongeren. Globaal. Daar zit wat biologie bij.
Ik stond rechts vooraan tussen enorm veel.metallica fans, oud en jong. Die t best ok vonden met bazart in de zon.

Vind dat niet echt biologie, eerder een foute veralgemening
 
  • Leuk
Waarderingen: bicky en theblackmadness

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Dua Lipa en Billie Eilish zijn groot genoeg om een dag alleen te dragen, feit dat ik er AF bij zet is eerder uit compassie naar die band toe dan iets anders.
Klopt. Maar ik geloof nooit dat Rock Werchter een dag laat dragen door Billie en een dag door Dua Lipa.

Daarnaast , betwijfel ook wel dat Dua Lipa nog een extra jaar tourt. En boutique, mss een harry of Taylor Swift.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Er is een vrij grote kans dat 5 van de grootste popnamen alle 5 touren volgend jaar: Harry, The Weeknd, Dua Lipa, Billie en Taylor. Een ervan in het KBS (The Weeknd?), 1 ervan op Boutique (Taylor?), 1 ervan gaat uiteindelijk niet touren (Billie?), 2 ervan zie ik dan uiteindelijk nog op RW belanden (Dua en Harry?). En dan heb ik Kendrick nog niet eens meegerekend. Het is de kans voor RW om te vernieuwen volgend jaar daar het écht wel gigantische acts zijn die touren en die gaan verkopen. Hopelijk grijpen ze de kans.

Zelf zou ik persoonlijk hopen op minstens Harry en Billie. Twee acts die ik liever in een festivalsetting zou zien dan een zaalshow.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
888
Zelf zou ik persoonlijk hopen op minstens Harry en Billie. Twee acts die ik liever in een festivalsetting zou zien dan een zaalshow.
Ja, idem.
Maar dat van de kampeerders, om het maar zo te noemen, had ik hier in het begin van het topic ook al vermeld.
Ik vrees dat dit echt wel een probleem is… bij Styles en Eilish gaat er een grote fanbase gans de dag geen cm van hun plaats wijken.

Stel als je dan overdag wat heen en weer wat concerten wil zien (Barn, Klub C, Main), dan zal je gans de dag nooit aan de voorvakken geraken.
En uiteraard zijn deze headliner als ze zouden geboekt worden.

In dat opzicht is Dua Lipa waarschijnlijk een meer logische keuze voor Werchter, want ik denk dat er voor haar misschien minder gekampeerd zal worden.
En persoonlijk zou ik hier zelf het meeste blij mee zijn… 🤗
 
Laatst bewerkt:

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.632
888
En mss U2 in the hive. (U2.. touren die nog maar eens)
Ik denk/hoop dat hij bedoelde op de openingsdag… 😂
Maar McCartney zou ik wel heel graag ergens zien op één of ander Werchter event (en hoop stiekem op een TWC2).

Edit: U2 is trouwens ook zo één van die bands die enkel en alleen met een eigen podium toeren…
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Ik denk/hoop dat hij bedoelde op de openingsdag… 😂
Maar McCartney zou ik wel heel graag ergens zien op één of ander Werchter event (en hoop stiekem op een TWC2).

Edit: U2 is trouwens ook zo één van die bands die enkel en alleen met een eigen podium toeren…
McCartney was super op Glastonbury. Zou mooi zijn ja.

Idd u2 is met eigen podium maar wat een concerten telkens.. heerlijk
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Ik denk/hoop dat hij bedoelde op de openingsdag… 😂
Maar McCartney zou ik wel heel graag ergens zien op één of ander Werchter event (en hoop stiekem op een TWC2).

Edit: U2 is trouwens ook zo één van die bands die enkel en alleen met een eigen podium toeren…opening voor de openingsdag, maar U2 is
Ik denk/hoop dat hij bedoelde op de openingsdag… 😂
Maar McCartney zou ik wel heel graag ergens zien op één of ander Werchter event (en hoop stiekem op een TWC2).

Edit: U2 is trouwens ook zo één van die bands die enkel en alleen met een eigen podium toeren…
als opening op de openingsdag, Paul moet ook op tijd naar bed U2 is leuk voor de Slope…
En nu is het klaar met sarcasme 😂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken