Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Wat een leuke voorspellingen allemaal.
Maar we weten toch dat de organisatie van Rock Werchter autistisch is en niet van verandering houdt?
Dus volgend jaar:

Editors / the Cure
Kings of Leon / Arctic Monkeys
Florence and the Machine / Pink
Muse / Mumford & Sons
 
  • Verdrietig
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en slyke

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
In ander nieuws. KOL schijnt een bevlogen en sterk concert te hebben gegeven in Weert. In deze vorm en met speelvreugde zie ik ze graag weer eens. Ik heb het vermoeden dat de dagen voorbij zijn dat ze perse headliner willen zijn. Dus wie weet als sub erbij? Of ben ik dan wat te hoopvol?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
698
636
Wat een leuke voorspellingen allemaal.
Maar we weten toch dat de organisatie van Rock Werchter autistisch is en niet van verandering houdt?
Dus volgend jaar:

Editors / the Cure
Kings of Leon / Arctic Monkeys
Florence and the Machine / Pink
Muse / Mumford & Sons
Kings of Leon krijgt een parking in Lokeren nog niet eens vol, ik vrees dat hun dagen van headliner voorbij zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Weten we of KoL-fans voor de main kamperen, want dat is wel cruciale informatie. Anders is het om 17u op de main hoor zodat Pearl Jam fans éindelijk nog eens hun band kunnen zien in 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Maar even serieus, ik vraag me wel af of we Florence weer gaan terug zien. Gezien het normaal gezien niet echt het plan was (Encore) om haar nu al op een Werchter-event te zetten, vraag ik me af of we haar volgend jaar weer gaan zien dan wel in een zaal. Pukkelpop lijkt me daarbij een grote kanshebber, al kan co-head op Werchter natuurlijk ook.

Dua Lipa tourt inderdaad al 2 jaar met dat nieuwe album en heeft dit jaar al een resem festivals afgeschuimd. Het is meer een wens dat dat ik haar daadwerkelijk volgend jaar nog een rondje zie doen. Ze had gewoon dit jaar op RW moeten staan en niet dat tergende Imagine Dragons - de recensies hier als in kranten spreken ook boekdelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Maar even serieus, ik vraag me wel af of we Florence weer gaan terug zien. Gezien het normaal gezien niet echt het plan was (Encore) om haar nu al op een Werchter-event te zetten, vraag ik me af of we haar volgend jaar weer gaan zien dan wel in een zaal. Pukkelpop lijkt me daarbij een grote kanshebber, al kan co-head op Werchter natuurlijk ook.

Dua Lipa tourt inderdaad al 2 jaar met dat nieuwe album en heeft dit jaar al een resem festivals afgeschuimd. Het is meer een wens dat dat ik haar daadwerkelijk volgend jaar nog een rondje zie doen. Ze had gewoon dit jaar op RW moeten staan en niet dat tergende Imagine Dragons - de recensies hier als in kranten spreken ook boekdelen.
Dua Lipa heeft slechts een handvol festivals gedaan dit jaar. Hier was al eens te lezen dat er een uitgebreide festivaltour zou volgen het jaar nadien (zelfde scenario als RATM dus) en dat het een zekere no brainer is. Primavera, 1tje in Bratislava, Roskilde, Open'er (dat nog geannuleerd is door het slechte weer) in de juni/juli periode. Later nog Sziget.
Ze deed geen enkel festival in aan in de Benelux, Frankrijk, Duitsland, Italie, wat me toch doet vermoeden dat er meer in de pijplijn zit. Werchter, Glasto, Hurricane, Lollapalooza Paris, Firenze, Mad Cool, Nos Alive die willen die toch allemaal?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Was dit jaar gewoon niet al heel snel dichtgetimmerd met alle headliners waardoor er geen ruimte meer was voor Dua Lipa?
En door het vroeg uitverkopen was het ook niet meer echt nodig een deftige vervanging te zoeken voor QoTSA en FnM?
Het doorschuiven van Greta van Fleet en het boeken van Annemarie was een stukje goedkoper dan Dua Lipa te boeken.

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb met mijn sarcastische voorspelling, maar hoop eens op nieuw bloed bij de headliners.
Maar die discussie is al 40 maal terug te vinden in de Werchterfora.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887
Kings of Leon krijgt een parking in Lokeren nog niet eens vol, ik vrees dat hun dagen van headliner voorbij zijn.
Als KoL nog zou terugkeren op Werchter, misschien dan eerder als Barn headliner / act?
Maar The Barn is groter dan de Grote Kaai van de Lokerse, dus dat zou al een halve tent worden dan…
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.174
10.508
Als KoL nog zou terugkeren op Werchter, misschien dan eerder als Barn headliner / act?
Maar The Barn is groter dan de Grote Kaai van de Lokerse, dus dat zou al een halve tent worden dan…
Ik durfde het zelf niet op te gooien maar dat zou echt fantastisch zijn, misschien op de popdag? In Weert 10k tickets verkocht waardoor een Barn prima zou zijn. Dat zou met hun nieuwe bevlogenheid echt een hoogtepunt kunnen worden.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Was dit jaar gewoon niet al heel snel dichtgetimmerd met alle headliners waardoor er geen ruimte meer was voor Dua Lipa?
En door het vroeg uitverkopen was het ook niet meer echt nodig een deftige vervanging te zoeken voor QoTSA en FnM?
Het doorschuiven van Greta van Fleet en het boeken van Annemarie was een stukje goedkoper dan Dua Lipa te boeken.

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb met mijn sarcastische voorspelling, maar hoop eens op nieuw bloed bij de headliners.
Maar die discussie is al 40 maal terug te vinden in de Werchterfora.
Denk dat ze gewoon voor goede headliners zijn gegaan.
Metallica stond er bvb al 13 jaar niet . Imagine Dragons, ik vond t niet geweldig maar veel mensen vonden t wel super. Het is niet omdat we hier op t forum of een recensie dat vindt , dat de helft van een mainstream publiek het geen prima entertainment vond.
Pearl jam vond ik super. En dus ook gewoon op z'n plek als headliner.
Kan t spannender, vernieuwend? Tuurlijk wel. Maar ik denk niet dat we meer dan 1 dag een popafsluiter krijgen op werchter. Trouwens , wie zijn de big spenders qua drank ed op werchter? Dat zijn niet de tieners die in zwijm vallen voor een Billie. Met 3,5 euro voor een pintje wordt daar ongetwijfeld ook rekening mee gehouden.
Nu, smaken verschillen. Voor mij was t echt een vd betere edities met echt goede concerten over t hele weekend.


Voor volgend jaar, arctic monkeys lees ik hier vaak. Maar zou werchter ze nemen als ze dit jaar pukkelpop afsluiten ? Ik denk dat er genoeg bands op de markt gaan zijn om dat niet te doen.
Strokes en Blur op 1 dag zie ik dan eerder gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Was dit jaar gewoon niet al heel snel dichtgetimmerd met alle headliners waardoor er geen ruimte meer was voor Dua Lipa?
En door het vroeg uitverkopen was het ook niet meer echt nodig een deftige vervanging te zoeken voor QoTSA en FnM?
Het doorschuiven van Greta van Fleet en het boeken van Annemarie was een stukje goedkoper dan Dua Lipa te boeken.

Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb met mijn sarcastische voorspelling, maar hoop eens op nieuw bloed bij de headliners.
Maar die discussie is al 40 maal terug te vinden in de Werchterfora.
Of dua lipa zag t niet zitten om sub te zijn voor Metallica? En imagine Dragons - 21 pilots werden al geboekt als co headliners. Denk dat t soms ook een samenloop van omstandigheden is
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.631
887
Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb met mijn sarcastische voorspelling, maar hoop eens op nieuw bloed bij de headliners.

Mag naast Harry Styles, Dua Lipa, Billie Eilish er dan ook nog plaats gemaakt worden voor Olivia Rodrigo en Rosalia?
Misschien wel veel popnamen, maar wel representatief voor wat er momenteel populair is…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Hoorde op Kink dat de gitarist van Blur aangaf dat iedereen wel weer zin had in een reünie. Gorillaz tourt nu al een tijdje dus zouden we Blur niet met potlood kunnen opschrijven? Heb ze zelf nog nooit live gezien dus zou hier heel blij van worden
Zou echt een superette naam zijn. Geen idee wel hoe lang Damon nog met Gorillaz bezig zal zijn, het lijkt erop dat er toch weer een album komt (na net nog een single) en zelfs een hele animatiefilm.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken