Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Omdat Werchter dit soort namen vaker op aparte evenementen zet (of ze landen ergens anders op een podium). Bv. Taylor Swift, Robbie Williams, Bieber, Bruno Mars, Billie Eilish.

Mja, het is ook steeds moeilijker om aan nieuwe headliners voor het festival te geraken, dus die daar niet programmeren lijkt me een jammere zaak ergens. Of ze zetten er de 32071ste keer Muse neer…
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Dua Lipa
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

Barn; Rosalia, The Mars Volta, Lorde, Paolo Nutini, Tamino, Christine & The Queens

Post Malone verwacht ik ook ergens op RW, misschien HL'er PKP? idk.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Dua Lipa
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

Barn; Rosalia, The Mars Volta, Lorde, Paolo Nutini, Tamino, Christine & The Queens

Post Malone verwacht ik ook ergens op RW, misschien HL'er PKP? idk.
Geef me;

Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Harry Styles
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

en ik ben verkocht!
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Dua Lipa
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

Barn; Rosalia, The Mars Volta, Lorde, Paolo Nutini, Tamino, Christine & The Queens

Post Malone verwacht ik ook ergens op RW, misschien HL'er PKP? idk.
Ik snap waarom men Billie Eilish wilt volledig, maar als er gezaagd wordt op het publiek dat bij Metallica heel de dag voor de main staat. Ik vraag me af wat het effect van een Billie Eilish en/of Harry Styles zou zijn als je ziet dat er al mensen de dag ervoor gaan kamperen in de rij voor een goede plek bij hun concerten
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.916
6.150
Ik snap waarom men Billie Eilish wilt volledig, maar als er gezaagd wordt op het publiek dat bij Metallica heel de dag voor de main staat. Ik vraag me af wat het effect van een Billie Eilish en/of Harry Styles zou zijn als je ziet dat er al mensen de dag ervoor gaan kamperen in de rij voor een goede plek bij hun concerten
Hebben we het dan over het ding dat die fans apathisch naar andere acts zouden kijken of gewoon dat ze een hele dag in het voorvak zouden kamperen? In het eerste geval zou ik durven beweren dat jongeren vrij open minded zijn (gisteren werd Wolf Alice laaiend onthaald, ook niet meteen een band die in hetzelfde straatje als Styles ligt) en ten tweede zie ik geen probleem in mensen die een hele dag in het voorvak gaan kamperen. Waarom moeten fans van een popact anders bekeken worden dan de fanbases van pakweg Pearl Jam, Metallica of Radiohead. Nah.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Vind Billie Eilish wel een goed idee, verkoop je een hoop tickets mee. Alleen mag je ze niet boeken na 17u. Dan zijn de eerste uren van de dag de voorste vakken mooi gevuld met haar fans! maar zijn die ook tijdig weer weg. Er zijn sws nog betere groepen dan Billie Eilish dus die zet je dan s'avonds en om 17u als ze gedaan heeft is er weer plaats voor het andere volk.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.406
1.914
Hebben we het dan over het ding dat die fans apathisch naar andere acts zouden kijken of gewoon dat ze een hele dag in het voorvak zouden kamperen? In het eerste geval zou ik durven beweren dat jongeren vrij open minded zijn (gisteren werd Wolf Alice laaiend onthaald, ook niet meteen een band die in hetzelfde straatje als Styles ligt) en ten tweede zie ik geen probleem in mensen die een hele dag in het voorvak gaan kamperen. Waarom moeten fans van een popact anders bekeken worden dan de fanbases van pakweg Pearl Jam, Metallica of Radiohead. Nah.
Stel je had Eilish ipv de Dragons dit jaar gehad, dan had je een dag gehad die qua beleving ongevenaard zou geweest zijn lijkt me. (Had je TOP misschien zelfs niet nodig gehad maar dat terzijde.)
En misschien hadden de 'dads' er dan ook net dat ietsje meer aan gehad.
Aan die main heb je toch vaak een cinemapubliek, heb me dit jaar vaker naar groepjes gemanoevreerd die aan het dansen en aan het zingen waren gewoon om er iets meer uit te kunnen halen.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Liam Gallagher - Jack White - Arctic Monkeys
Arcade Fire - Dua Lipa
Billie Eilish
Volbeat - SOAD

Barn; Rosalia, The Mars Volta, Lorde, Paolo Nutini, Tamino, Christine & The Queens

Post Malone verwacht ik ook ergens op RW, misschien HL'er PKP? idk.
Hou het maar bij 1 popdag voor mij en zet dua lipa voor billie eilish.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Hebben we het dan over het ding dat die fans apathisch naar andere acts zouden kijken of gewoon dat ze een hele dag in het voorvak zouden kamperen? In het eerste geval zou ik durven beweren dat jongeren vrij open minded zijn (gisteren werd Wolf Alice laaiend onthaald, ook niet meteen een band die in hetzelfde straatje als Styles ligt) en ten tweede zie ik geen probleem in mensen die een hele dag in het voorvak gaan kamperen. Waarom moeten fans van een popact anders bekeken worden dan de fanbases van pakweg Pearl Jam, Metallica of Radiohead. Nah.
Ouderen zijn ook openminded hoor.
Dat gedoe over Metallica fans is ook overroepen. Als je de sfeer zag bij bazart, iedereen was ah zingen , bewegen. Dat probleem was er dit jaar absoluut niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken