Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
RATM is uiteraard een dikke volbloed headliner. Is een beetje dezelfde lichting mastodonten uit de 90's waarin Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers, Radiohead, Foo Fighters en Oasis- of R.E.M.- zaliger ook zitten. Die gaan nooit geen headliner zijn. Zelfs wanneer je eigenlijk teert op heel weinig muziek en één echte classic plaat (die meestal wel een halve set inpalmt).

Denk wel niet dat dit een band is die 2+ uur speelt zoals die anderen, en eerder korte beknopte sets doet. 1,5 uur max. Daarmee heb je nog tijd genoeg voor een grote co-headliner. QOTSA zou goed passen eigenlijk. Of SOAD, maar vrees dat ze het gaan open smeren (wat jammer is want denk dat de overlap tussen RATM en SOAD gigantisch is).
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
Van horen zeggen: er is al heel wat tegenwerk aan de gang door de nabije buren. Ik denk dus dat er "tout court" niet veel zal gebeuren qua grootschalige optredens daar...

Als ze het goed aanpakken, zou het nochtans een mooie aanvulling zijn.
Werchter zit sowieso gebonden aan hun maximum dagen per festivalseizoen (mits wat uitzonderingen), dus als Oostende een aantal grote bands kan opvangen, waarom niet…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.081
8.732
En over die grotere Barn: allemaal goed maar for the love of God zet een stop op die 87K bezoekers per dag, wat eigenlijk al een pak te veel is om aangenaam te zijn. Ook qua capaciteit zijn we, net als de prijs voor een pint, over een grens gegaan voor wat nog plezant is voor de festivalganger.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.473
4.645
Als ze het goed aanpakken, zou het nochtans een mooie aanvulling zijn.
Werchter zit sowieso gebonden aan hun maximum dagen per festivalseizoen (mits wat uitzonderingen), dus als Oostende een aantal grote bands kan opvangen, waarom niet…
het grote stokpaardje daar in oostende is parking, of beter gezegd het tekort eraan.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.620
4.595
Stromae mag van mij volgend jaar ook wel het festival afsluiten, wat een show en daarnaast ook gwn topnummers. Die speelt de wei plat
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Jij hebt de show van Dua Lipa nog niet gezien. Da's dansen van begin tot eind. 💃💃
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Mijn voorspelling...

DO: Angele - Dua Lipa
VR: QOTSA - Artic Monkeys
ZA: Arcade Fire - Stromae
ZO: Volbeat - RATM
Deze is wel heel Rock Werchter-erig eigenlijk. Nog juist Volbeat voor SOAD vervangen om het helemaal af te maken.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.646
900
Nog niet vermeld in dit topic, maar misschien hebben de fans van de Foo Fighters wat meer info?
Bestaat er een kans dat we ze nog live zullen zien na de tribute concerten in september of zou het daar ergens stoppen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Gisteravond bij Harry Styles: "It's been way to long that I've been here, I promise next time it won't be that long". 👀
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik zou gaan voor:

Do dEUS - Queens Of The Stone Age - Arctic Monkeys
Vr Run The Jewels - Jack White - Rage Against The Machine
Za Billie Eilisch - Machine Gun Kelly - Blur - Dua Lipa
Zo Sons - Brutus -Volbeat - System Of A Down

Jokers: Arcade Fire/Kendrick Lamar
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.951
6.212
Ik zou gaan voor:

Do dEUS - Queens Of The Stone Age - Arctic Monkeys
Vr Run The Jewels - Jack White - Rage Against The Machine
Za Billie Eilisch - Machine Gun Kelly - Blur - Dua Lipa
Zo Sons - Brutus -Volbeat - System Of A Down

Jokers: Arcade Fire/Kendrick Lamar
En jij trakteert uit de portemonnee van de schuur?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken