Dat gebeurt op Werchter toch ook? De keren dat ik voor een headliner de weide echt al vol zag staan met mensen.. Nog maar weinig gebeurt.ik denk dat de vraag ook wel ergens is: wil je dat volk wel op je festival. pukkelpop toestanden waar een heel deel een halve dag wacht voor billie eilish en daarna gewoon terug vertrekt, en daarmee zo goed als geen drank of eten koopt op je festival.
los van het feit dat een concert publiek niet altijd zich vertaald naar festivalpubliek of omgekeerd.
Bovendien moet je de jeugd wel blijven aantrekken, anders kun je binnen x-aantal jaren sluiten. Er zal bij veel dertigers of veertigers een moment komen waarbij ze liever de jaarlijkse Werchter inruilen voor een vakantie. Die hun plek zal dan ook moeten ingenomen worden.
Bovendien, de gemiddelde leeftijd op Pukkelpop ligt zowat tien jaar lager dan die op Rock Werchter. Dat zal niet door één act meteen worden naar beneden worden gehaald noch denk ik dat het zogenaamde kampeergedrag erger of slechter zou zijn dan andere bands (Pearl Jam, Metallica etc).