Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Even een discussie op gang trappen waarnaar ik wel benieuwd ben: ik lees vaak de kritiek (al dan niet terecht) dat werchter qua headliners vaak in herhaling valt: Muse, The Killers, Pearl Jam,... anderzijds komt er dan kritiek (al dan niet terecht) op nieuwe headliners zoals Imagine Dragons.. welke headliners komen er voor jullie dan in aanmerking op voorwaarde dat ze dus enerzijds niet op herhaling zijn en anderzijds credible zijn.. zo groot is de vijver om uit te vissen toch ook niet? Zeker in het opzicht dat bepaalde namen te groot zijn zodat het voor de organisaties gerechtvaardigd is om ze 'weg te zetten' op een afzonderlijk evenement. Dan wordt de vijver alleen maar kleiner.. dus ben eens benieuwd aan welke namen jullie dan denken
Toch goed gelukt om de discussie op gang te brengen šŸ¤£
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
The Weeknd heeft toch al een Belgische datum?

edit: oh hey blijkbaar niet, weird. Ik dacht dat hij die een tijdje geleden had aangekondigd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Dat was dankzij Wenteldave's leaks. Nu dat is al heel lang geleden ondertussen.
Begin me stilaan zelfs af te vragen of die tour er nog wel komt. Sinds die leak is het muisstil geworden. Ik bedoel: over een mogelijke tour van Swift, U2, Beyonce of andere vergelijkbaar grote namen, hebben we al kruimeltjes info of gossip. Maar over The Weeknd hoor je echt niets meer qua tourplannen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Begin me stilaan zelfs af te vragen of die tour er nog wel komt. Sinds die leak is het muisstil geworden. Ik bedoel: over een mogelijke tour van Swift, U2, Beyonce of andere vergelijkbaar grote namen, hebben we al kruimeltjes info of gossip. Maar over The Weeknd hoor je echt niets meer qua tourplannen.
Die leak kwam op 22 maart! Zou op 4 juli KBS doen. Als Queen B of U2 komt staan ze 9/10 ook in dat stadion, Rammstein staat er al. Benieuwd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Ondertussen staat Florence and The Machine op het Griekse Ejekt Festival op de Werchterzondag...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Dit zou wel een prima RW zijn, denk ik met de geruchten die we tot nu toe hebben..:

Billie Eilish - Stromae
Arctic Monkeys - Florence + The Machine
Muse
System Of A Down - Volbeat​
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Dit zou wel een prima RW zijn, denk ik met de geruchten die we tot nu toe hebben..:

Billie Eilish - Stromae
Arctic Monkeys - Florence + The Machine
Muse
System Of A Down - Volbeat​
SOAD is verre van een gerucht hoor. Volbeat ook niet.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Dit zou wel een prima RW zijn, denk ik met de geruchten die we tot nu toe hebben..:

Billie Eilish - Stromae
Arctic Monkeys - Florence + The Machine
Muse
System Of A Down - Volbeat​
Wie sluit dag 1 af? Billie? De maestro moet toch ook echt in het donker eigenlijk, geen 2de Boutique scenario (als ik zelf zou kunnen beslissen).

@Matt, Volbeat tourt elk jaar bijna, alles kan met die mannen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.141
Wie sluit dag 1 af? Billie? De maestro moet toch ook echt in het donker eigenlijk, geen 2de Boutique scenario (als ik zelf zou kunnen beslissen).

@Matt, Volbeat tourt elk jaar bijna, alles kan met die mannen.
Stromae, Florence en SOAD zouden afsluiten imo. AM bij zonsondergang met die retro show lijkt me beter te vallen dan een dooie boel in het donker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en jefferke

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.151
Ze gaan toch hopelijk serieus niet Arcade Fire boeken volgend jaar toch? Dat is na dat Pitchfork artikel en die rampzalige tour van afgelopen maanden wel over.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Wie sluit dag 1 af? Billie? De maestro moet toch ook echt in het donker eigenlijk, geen 2de Boutique scenario (als ik zelf zou kunnen beslissen).

@Matt, Volbeat tourt elk jaar bijna, alles kan met die mannen.
Ja maar ze moeten een beetje een route kunnen uitstippelen neem ik aan. Novarock, Rock Am Ring, Graspop, Hellfest en zelfs Pinkpop zijn uitgesloten. En zie die band nu niet direct op de Roskildes, Openers, NOS Alives en Glastonburys staan. Als we ze ergens zien opduiken, is het zeker weer een gerucht maar na dit jaar en Graspop een Sportpaleis denk ik dat het voor volgend jaar weer even klaar is met die band.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.402
1.911
Waarom niet? Moeten beide wel nog dat 2020 concert inhalen, of zijn die geshelved?

Taylor Swift, QOTSA en Arcade Fire misten overigens nog in dat rijtje.
Qotsa voor Muse dan in je lijstje. SOAD eruit (waarom zouden zij niet op Novarock staan als ze touren?) en Swift met x ipv volbeat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken