Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
4.042
3.387
En ja hij speelt Keep Your Head Up/Only Love/Old Pine nooit, ik weet het. Maar dat is al bijna 10 jaar zo volgensmij.
 

JorttB

Playlistbediener
8 aug 2022
40
15
Als je in de Benelux je festivaldag wil uitverkopen boek je in ieder geval niét Blur als headliner. Blij dat ik ze in de Ziggo kan zien, al zal die ook halfvol zijn volgens mij.
Was voor mij een reden om tickets te halen voor Wembley, Blur is hier gewoon nooit echt groot genoeg geweest om nu nog grote festivals te headlinen of een zaal als de ziggo uit te verkopen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.053
354
Digitale "munten", bah. Gewoon pure prestige, festivals zijn supervervuilend en dat komt absoluut niet door die paar bonnetjes.

Ik zwerf vaak maar wat tussen groepen rond en als ik naar de bar ga neem ik voor iedereen, in ruil voor een bon, een drankje mee. Dat is nu dus ook verleden tijd (of ik moet een festival hypotheek af gaan sluiten).

Lekker dan.
Heeft natuurlijk niets met "milieu" te maken.
Zover ik weet is merendeel binnen Werchter niet echt gewonnen voor die digitale coins maar soit.
En het gaat heir echt niet om wat "wappie" data hoor, wie zich daar zorgen over maakt kan beter zonder smartphone en met hoed van aluminiumfolie naar Werchter komen :).
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.053
354
Zullen ze dan ook geen bonnetjes meer geven bij het inleveren van lege glazen
jawel
Bij Rock werchter blijft het plastic bekertjes en recyclage stand (zoals voorheen).
Bij Boutique en Classic zijn het herbruikbare bekers en ingeefpunt naast elke toog.

Ben zelf geen voorstander van "waarborg" per herbruikbare beker
het systeem van RW, 15 bekers -> 1bon, kan perfect werken bij herbruikbare bekers volgens mij
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.297
6.802
Vind het wel een fijne evolutie (thanks TML zo'n tien (?) jaar geleden), gewoon al je cash op je bandje. Hoef je niet te leuren met die bonnen die na een dag of twee al kunnen verloren of kapot zijn. Ken er verder geen knijt van hoe ecologisch 't wel of niet is, maar toch ook wel voorstander van herbruikbare hardcups ipv single use plastic bekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
Vind het wel lastig dat het aan je bandje gekoppeld is. Meestal haal ik voor onze groep het bier (houd ook de pot bij), maar heb ook niet altijd zin om te lopen. En soms willen mensen ook wel eens naar het 1 en de rest naar iets anders (of blijven nog even hangen op de camping). Dan zijn bonnen toch echt handiger (of anders gewoon pinnen).
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
432
275
De afgelopen dagen ben ik mijn eigen schema aan het samenstellen voor Werchter. Bij het inluisteren stuitte ik op Anna Calvi.
Ik kende haar niet echt, maar ben onder de indruk van haar performance. Haar show in the Barn zou wel eens een van de verrassingen kunnen zijn van het festival. Wie heeft wel eens een show van haar meegemaakt? En is het een must-see?

 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.280
1.347
De afgelopen dagen ben ik mijn eigen schema aan het samenstellen voor Werchter. Bij het inluisteren stuitte ik op Anna Calvi.
Ik kende haar niet echt, maar ben onder de indruk van haar performance. Haar show in the Barn zou wel eens een van de verrassingen kunnen zijn van het festival. Wie heeft wel eens een show van haar meegemaakt? En is het een must-see?


Uit mijn verslagje van Hear Hear! 2022:

"Anna Calvi: revelatie nummer 1! Wat een stem! Zeer weinig interactie, maar ze brengt eigenlijk een soort voorstelling waar je met open mond staat naar te kijken. Misschien iets te veel gesoleer op de elektrische gitaar, maar wij waren echt onder de indruk. Een fan bij hier!"

Absolute aanrader hoor.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Haar muziek en stem gaan heel intens worden in The Barn. Staat dikgedrukt in mijn spoorboekje!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.795
3.565
Dat kan best snel gaan ja, ik deed het bij Rock Werchter ook weleens kort voor of kort na Depeche Mode. Weet al niet meer hoeveel we hadden, maar dat ging best goed. Vaak zijn mensen (zonder dat je ze vragend aankijkt) ook bereid om hun pintje iets sneller te drinken en dan in in je stapel te leggen.

Het is vooral lucratief als je direct na de subheadliner een kwartiertje heen en weer loopt. Op Graspop is dit minder prettig, want je mist dan gewoon een andere grote act op de andere Main Stage. Edit: Maar dit is het Rock Werchter topic dus hier speelt dat allemaal niet, tenzij je naast de Main Stage 's avonds ook nog de tenten in wil (zit je dus al wel met die kruizen).

Voor mezelf had ik overigens al heel snel de afweging gemaakt dat ik voortaan m'n eigen bonnen koop omdat ik de rust tussen optredens door van grotere waarde vind dan m'n portemonnee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken