Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Mitch74

Playlistbediener
18 mei 2023
5
3
Zag dat Placebo 4 Juli, op het

Cognac Blues Passions Festival 2023​

zijn is dat geen goeie voor op de Donderdag als afsluiter
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
747
925
Digitale "munten", bah. Gewoon pure prestige, festivals zijn supervervuilend en dat komt absoluut niet door die paar bonnetjes.

Ik zwerf vaak maar wat tussen groepen rond en als ik naar de bar ga neem ik voor iedereen, in ruil voor een bon, een drankje mee. Dat is nu dus ook verleden tijd (of ik moet een festival hypotheek af gaan sluiten).

Lekker dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
747
925
Idd goede reden om het niet minder vervuilend te maken
Aangezien het sws vervuilend is, doen we er niks aan want ja
Het touren van bands, het heen-en-weer rijden van alle materialen. De duurzame winst zit hem niet in die bonnen en dit brengt voor bezoekers veel nadelen met zich mee.

Ben volledige voor duurzaamheid hoor, maar laten we het wel ergens op laten slaan.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
451
360
Digitale "munten", bah. Gewoon pure prestige, festivals zijn supervervuilend en dat komt absoluut niet door die paar bonnetjes.

Ik zwerf vaak maar wat tussen groepen rond en als ik naar de bar ga neem ik voor iedereen, in ruil voor een bon, een drankje mee. Dat is nu dus ook verleden tijd (of ik moet een festival hypotheek af gaan sluiten).

Lekker dan.
Precies dat! Makkelijk drankje halen voor andere is verleden tijd. Denk ook niet dat ‘t sneller is. Bonnetje of muntjes blijft naar mijn idee altijd sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Ja en op jouw bandje kan ook iedereen geld zetten. Nogmaals hoe geef je een digitaal bonnetje mee met iemand?
Simpele wappie hier want ik heb een foute mening en ben niet zo slim.
Je haalt allemaal een bandje, koppelt die aan dezelfde groepsrekening, opgelost. En dan gewoon niet teveel denken aan wie meer drinkt en wie niet.

En gezien je erheen gaat alvast een tip: Op Glastonbury werken ze ook niet met bonnetjes, daar moet je bij het gros van de standjes met je pinpas betalen. Dus als je daar niet met pas wil betalen, dan van tevoren even pinnen (al accepteert niet elke stand cash volgens mij) :)
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.323
2.102
Nieuwe single blur is top. Laat maar komen op donderdag

....jullie weten dat als jullie Blur zo graag willen zien, de Lokerse ook een optie is toch?

Het gaat gewoon niet gebeuren dat ze de exclusiviteit van een headliner van een festival waar ze een zakelijke band mee hebben gaan weg kapen. Zeker niet wanneer de act als tractor moet dienen om dagtickets te pullen en Blur nog niet de 8k haalt op de Lokerse Feesten.

Het gaat gewoon ofwel iets anders worden, dat hopelijk voor hun wat weet te generen qua aandacht, sales en goodwill...of helemaal niks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Mea culpa. Ik onderschatte de Lokerse beetje. Best gek, want zo ontzettend druk voelde het vorig jaar niet op die parking.
Ik denk dat het vorig jaar ook geen enkele dag uitverkocht was niet? Het is maar heel zelden dat er eens een dag uitverkoop daar. Ooit heel lang geleden eens The Cure, een tiental jaar geleden Neil Young en that’s it. Op de Clouseau achtige dagen na dan.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.280
1.347
Ik denk dat het vorig jaar ook geen enkele dag uitverkocht was niet? Het is maar heel zelden dat er eens een dag uitverkoop daar. Ooit heel lang geleden eens The Cure, een tiental jaar geleden Neil Young en that’s it. Op de Clouseau achtige dagen na dan.

(+ dé reünie van The Beach Boys in 2012 was ook uitverkocht, wat een uitzonderlijke tijd was dát!)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
966
660
Ah voila. Maar om maar te zeggen dat het meer niet dan wel uitverkoopt daar.
Klopt, meestal niet uitverkocht.
En als je een blur als afsluiter van een dag op werchter kan boeken, denk ik niet dat ze dat laten liggen. Tenzij ze natuurlijk andere opties hebben die ook in de buurt zijn en willen spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken