Het zijn slechts gewoon snelle voorbeelden. Ik ben geen boeker, geef meer tijd en geld en dan valt er altijd wat beters te vinden dan de huidige Werchter line-up.
Vernieuwend hoeft niet altijd verjongend te zijn, Elton John op Glasto is in dat kader ook vernieuwend in de festivalindustrie. Verder vergelijk ik niet enkel Engelse acts, want Roskilde en Primavera kunnen het wel voor elkaar krijgen om iets bijzonders te doen met acts die buiten hun land komen. Het is pure profilering. Coachella boekt ook een Blackpink wat geen Amerikaanse act is om maar wat te noemen. Björk is ook geen vernieuwing, maar in combinatie met Frank Ocean zeker een friste update op de line-up, veel meer dan Stromae en Iggy Pop dat samen zijn.
Billie Eilish wilt in augustus touren omdat de Pinkpops en Werchters er niet genoeg vraag naar hebben. Het is altijd maar een makkelijk excuus om te roepen dat iets niet tourt en dat jaar na jaar te doen.
Primavera hebben dit jaar Blur, Björk, Depeche Mode en Calvin Harris als headliners, die je met de beste wil van de wereld ook niet als vernieuwende headliners kunt omschrijven. Lamar is een gemiste kans, Halsey wellicht ook, Rosalia staat er. Depeche Mode koos zelf voor een zaalshow.
Roskilde heeft QOTSA en Christine and the Queens, die beide ook op RW staan, het slecht verkopende Blur en Burna Boy (tof).
Elton John op Glasto is allesbehalve vernieuwend imo. Een legende die op het grootste festival in z'n thuisland zijn laatste tour speelt is tof, maar niet vernieuwend. Glasto heeft dit jaar als je puur naar de headliners kijkt met Elton, GnR en Arctic ook vrij oude koek.
Dat Eilish in de zomer wil touren omdat RW en PP er geen vraag naar hebben is pure speculatie van jou kant. Door insiders is juist aangegeven dat ze haar hebben geprobeerd te boeken maar dat ze voor zomerfestivals gekozen heeft.
Coachella en Werchter zijn twee totaal verschillende festivals en kun je niet vergelijken.
Je bent geen boeker. Stel je was die boeker wel. Wat waren dan de RW 23 headliners geweest?
Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet zo makkelijk is als je denkt en doet lijken.