Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik had inderdaad al wat live dingen van haar gekeken (deze nog niet van Lolapalooza, zojuist wat fragmenten).

Inderdaad een sterke Barn headliner alleen echt niet mn ding.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Tja, ik denk dat ik deze discussie na argumenten als deze wel kan laten liggen van mijn kant. Gaat wat mij betreft nergens meer over.
Tsja als je een act 4 jaar na de grootste hype pas boekt geen geen argument vind.. daar kan ik ook weinig aan doen. Gaat er om dat ze er best eens eerder bij mogen zijn met bepaalde acts. Nu is het altijd achteraf reageren ipv zelf een trendzetter te zijn. En vooral blijven treiteren in andere topics dat Werchter zoveel beter is, tsja nog even hoor.
 
Laatst bewerkt:

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
652
Tsja als je een act 4 jaar na de grootste hype pas boekt geen geen argument vind.. daar kan ik ook weinig aan doen. Gaat er om dat ze er best eens eerder bij mogen zijn met bepaalde acts. Nu is het altijd achteraf reageren ipv zelf een trendzetter te zijn. En vooral blijven treiteren in andere topics dat Werchter zoveel beter is, tsja nog even hoor.

Zeg maar eens welke headliners jij dan nu wou zien staan in 2023?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Zeg maar eens welke headliners jij dan nu wou zien staan in 2023?
De Billie Eilishes van deze wereld hadden nu al op Werchter moeten staan om een voorbeeld te noemen. Robbie Williams had ook beter geweest voor Werchter als Arctic Monkeys. Lil Nas X had je hoger mogen zetten. Boek eens een keer Maroon 5 of een Slipknot om maar wat te noemen. Dan heb je in ieder geval een affiche die niet 2010 aanvoelt.
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
652
De Billie Eilishes van deze wereld hadden nu al op Werchter moeten staan om een voorbeeld te noemen. Robbie Williams had ook beter geweest voor Werchter als Arctic Monkeys. Lil Nas X had je hoger mogen zetten. Boek eens een keer Maroon 5 of een Slipknot om maar wat te noemen. Dan heb je in ieder geval een affiche die niet 2010 aanvoelt.
Allé man,

Billie Eilish speelt in Augustus, kan Werchter niets aan doen.

Wat is de relevantie dezer dagen van Robbie Williams en een Maroon 5 begot😂

En Slipknot is geen 4 jaar, maar pakweg 20 jaar na de hype te laat🙈

Als dat uw voorstellen zijn om trendsetter te zijn, is het wel wat lachwekkend.
 
  • On fire
Waarderingen: Vicarious

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
De Billie Eilishes van deze wereld hadden nu al op Werchter moeten staan om een voorbeeld te noemen. Robbie Williams had ook beter geweest voor Werchter als Arctic Monkeys. Lil Nas X had je hoger mogen zetten. Boek eens een keer Maroon 5 of een Slipknot om maar wat te noemen. Dan heb je in ieder geval een affiche die niet 2010 aanvoelt.
Met Maroon 5 en Robbie Williams zou het affiche juist meer 2010 aanvoelen imo. Je hebt het steeds over vernieuwing. Slipknot, Williams en Maroon 5 zijn daar het tegenovergestelde van.

En knap juist toch, dat ze Lil Nas X en Rosalia weten te boeken op een andere positie dan headliner?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
De Billie Eilishes van deze wereld hadden nu al op Werchter moeten staan om een voorbeeld te noemen. Robbie Williams had ook beter geweest voor Werchter als Arctic Monkeys. Lil Nas X had je hoger mogen zetten. Boek eens een keer Maroon 5 of een Slipknot om maar wat te noemen. Dan heb je in ieder geval een affiche die niet 2010 aanvoelt.
Robbie Williams niet op Werchter boeken is hopelijk de beste trend die ze ooit geset gaan hebben.

Het feit dat ze Lil Nas X op die plek (3e hoogste) kunnen boeken terwijl anderen het enkel als headliner kunnen doen is beter dan Lil Nas X te laten headlinen op Werchter. (Daar is die veel te klein voor. Daar zijn tot op heden zelf de combo AM - QOTSA - Lil Nas X te Klein voor)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Het kwartje wil maar niet vallen blijkbaar. De gebruikelijke reacties ja maar die tourt pas in augustus. Natuurlijk doen ze dat omdat onze juni festivals ze niet binnen willen halen.

En nogmaals het gaat niet om timeframes of wat dan ook, het gaat er om dat je zo nu en dan eens wat anders doet, deze namen schud ik binnen 5 seconde uit mijn mouw. Waarom krijgen festivals buiten de benelux voor elkaar en moeten wij het altijd maar doen met de acts die maar touren. Het gaat niet zozeer om de poppetjes zelf, maar wel het idee waarom je de poppetjes boekt.

En op deze manier kunnen we voor Werchter en Pinkpop 2029 nog steeds Muse, RHCP, Metallica en Pearl Jam verwachten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
De Billie Eilishes van deze wereld hadden nu al op Werchter moeten staan om een voorbeeld te noemen. Robbie Williams had ook beter geweest voor Werchter als Arctic Monkeys. Lil Nas X had je hoger mogen zetten. Boek eens een keer Maroon 5 of een Slipknot om maar wat te noemen. Dan heb je in ieder geval een affiche die niet 2010 aanvoelt.
Dan ben ik blij dat jij niet de boeker bent voor Rock Werchter.

Van dat lijstje is Slipknot wel leuk maar na ze vorig jaar op Pukkelpop gezien te hebben besef ik wel Slipknot daar of in Werchter niet thuis hoort. De vibe in Kiewit was veel minder dan wanneer ze in Dessel staan. Was ook zo toen Maiden er eens voor koos om in Werchter te gaan spelen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het kwartje wil maar niet vallen blijkbaar. De gebruikelijke reacties ja maar die tourt pas in augustus. Natuurlijk doen ze dat omdat onze juni festivals ze niet binnen willen halen.
Nee. Ze wilde zelf augustus hier gaan touren. Daar kan Werchter niets aan doen.

Je vergelijkt een headlinespot van een Engelse act in 2019 op een Engels festival met een headlinespot van een Engelse act op een festival in de Benelux. Appels met peren.

Slipknot, Williams en Maroon 5 boeken is niet wat anders doen. Dat is ook oude acts een headlinespot geven.

Jij hebt het steeds over vernieuwing. Als iemand je dan om een voorbeeld van nieuwe headliners vraagt schudt je een tal oude namen uit je mouw.

Wat zijn dan nou de nieuwe namen die andere julifestivals dit jaar wel hebben als headliner die Werchter niet heeft?

Met andere woorden: Welke nieuwe, in juli tourende namen zou jij de headlinespot van de acts die er nu staan geven zodat Werchter niet achter de boot loopt?
 

koekroeck

Dagopener
6 mrt 2018
724
652
Het kwartje wil maar niet vallen blijkbaar. De gebruikelijke reacties ja maar die tourt pas in augustus. Natuurlijk doen ze dat omdat onze juni festivals ze niet binnen willen halen.

En nogmaals het gaat niet om timeframes of wat dan ook, het gaat er om dat je zo nu en dan eens wat anders doet, deze namen schud ik binnen 5 seconde uit mijn mouw. Waarom krijgen festivals buiten de benelux voor elkaar en moeten wij het altijd maar doen met de acts die maar touren. Het gaat niet zozeer om de poppetjes zelf, maar wel het idee waarom je de poppetjes boekt.

En op deze manier kunnen we voor Werchter en Pinkpop 2029 nog steeds Muse, RHCP, Metallica en Pearl Jam verwachten.

Ik had stiekem gehoopt dat je bv een Fontaines DC als headliner zou zetten
Het kwartje wil maar niet vallen blijkbaar. De gebruikelijke reacties ja maar die tourt pas in augustus. Natuurlijk doen ze dat omdat onze juni festivals ze niet binnen willen halen.

En nogmaals het gaat niet om timeframes of wat dan ook, het gaat er om dat je zo nu en dan eens wat anders doet, deze namen schud ik binnen 5 seconde uit mijn mouw. Waarom krijgen festivals buiten de benelux voor elkaar en moeten wij het altijd maar doen met de acts die maar touren. Het gaat niet zozeer om de poppetjes zelf, maar wel het idee waarom je de poppetjes boekt.

En op deze manier kunnen we voor Werchter en Pinkpop 2029 nog steeds Muse, RHCP, Metallica en Pearl Jam verwachten.

Nu is het al wat anders boeken. Vorige post moet Werchter trendsetter zijn. Maar kijk, ik wel u zelf carte blanche geven, welke jonge/relevante bands zijn er op dit moment het waard om in de voetsporen te treden van de Pearl Jams van deze wereld ÉN zijn nog bereid om op Rock Werchter te spelen (en niet op ééndagsfestival of koning boudewijnstadion)?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nee. Ze wilde zelf augustus hier gaan touren. Daar kan Werchter niets aan doen.

Je vergelijkt een headlinespot van een Engelse act in 2019 op een Engels festival met een headlinespot van een Engelse act op een festival in de Benelux. Appels met peren.

Slipknot, Williams en Maroon 5 boeken is niet wat anders doen. Dat is ook oude acts een headlinespot geven.

Jij hebt het steeds over vernieuwing. Als iemand je dan om een voorbeeld van nieuwe headliners vraagt schudt je een tal oude namen uit je mouw.

Wat zijn dan nou de nieuwe namen die andere julifestivals dit jaar wel hebben als headliner die Werchter niet heeft?

Met andere woorden: Welke nieuwe, in juli tourende namen zou jij de headlinespot van de acts die er nu staan geven zodat Werchter niet achter de boot loopt?
Ik snap de argumenten van @Indiaantje89 maar de namen die hij noemt zijn inderdaad niet vernieuwend naar mijn idee.

Dan heb je het toch juist over namen zoals Lil Nas x , Rosalia ( staan al op beiden op Werchter ) maar ook een Beyoncé met nieuwe album ? (Maar zal nooit festivals gaan doen ) en misschien The Weeknd( zal ook geen festivals gaan doen).

Dus naar mijn idee heeft Werchter goede vernieuwende namen kunnen boeken voor dit jaar. Zelfs meer dan andere jaren naar mijn idee.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik had stiekem gehoopt dat je bv een Fontaines DC als headliner zou zetten

Nu is het al wat anders boeken. Vorige post moet Werchter trendsetter zijn. Maar kijk, ik wel u zelf carte blanche geven, welke jonge/relevante bands zijn er op dit moment het waard om in de voetsporen te treden van de Pearl Jams van deze wereld ÉN zijn nog bereid om op Rock Werchter te spelen (en niet op ééndagsfestival of koning boudewijnstadion)?
Precies dit
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Nee. Ze wilde zelf augustus hier gaan touren. Daar kan Werchter niets aan doen.

Je vergelijkt een headlinespot van een Engelse act in 2019 op een Engels festival met een headlinespot van een Engelse act op een festival in de Benelux. Appels met peren.

Jij hebt het steeds over vernieuwing. Als iemand je dan om een voorbeeld van nieuwe headliners vraagt schudt je een tal oude namen uit je mouw.

Wat zijn dan nou de nieuwe namen die andere julifestivals dit jaar wel hebben als headliner die Werchter niet heeft?

Met andere woorden: Welke nieuwe, in juli tourende namen zou jij de headlinespot van de acts die er nu staan geven zodat Werchter niet achter de boot loopt?
Het zijn slechts gewoon snelle voorbeelden. Ik ben geen boeker, geef meer tijd en geld en dan valt er altijd wat beters te vinden dan de huidige Werchter line-up.

Vernieuwend hoeft niet altijd verjongend te zijn, Elton John op Glasto is in dat kader ook vernieuwend in de festivalindustrie. Verder vergelijk ik niet enkel Engelse acts, want Roskilde en Primavera kunnen het wel voor elkaar krijgen om iets bijzonders te doen met acts die buiten hun land komen. Het is pure profilering. Coachella boekt ook een Blackpink wat geen Amerikaanse act is om maar wat te noemen. Björk is ook geen vernieuwing, maar in combinatie met Frank Ocean zeker een friste update op de line-up, veel meer dan Stromae en Iggy Pop dat samen zijn.

Billie Eilish wilt in augustus touren omdat de Pinkpops en Werchters er niet genoeg vraag naar hebben. Het is altijd maar een makkelijk excuus om te roepen dat iets niet tourt en dat jaar na jaar te doen. Het gaat niet alleen om 2023... het is een tendens die toch veel langer aan de gang is?

Het mag allemaal gewoon wat meer de breedte in dan steeds maar terugvallen op de cliché Werchter namen. En dat "kan" inderdaad dus een keer Maroon5 zijn, maar het "kan" ook Kendrick Lamar in 2018 geweest zijn. Dat je het gelijk in het belachelijke wil trekken om een discussie te winnen en omdat het je niet ding is wil niet zeggen dat het geen verbreding van het perspectief kan zijn. Ik sta zelf ook niet op Billie Eilish te wachten, maar die had nu toch echt op Pinkpop moeten staan ipv Lowlands.
 
Laatst bewerkt:

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het zijn slechts gewoon snelle voorbeelden. Ik ben geen boeker, geef meer tijd en geld en dan valt er altijd wat beters te vinden dan de huidige Werchter line-up.

Vernieuwend hoeft niet altijd verjongend te zijn, Elton John op Glasto is in dat kader ook vernieuwend in de festivalindustrie. Verder vergelijk ik niet enkel Engelse acts, want Roskilde en Primavera kunnen het wel voor elkaar krijgen om iets bijzonders te doen met acts die buiten hun land komen. Het is pure profilering. Coachella boekt ook een Blackpink wat geen Amerikaanse act is om maar wat te noemen. Björk is ook geen vernieuwing, maar in combinatie met Frank Ocean zeker een friste update op de line-up, veel meer dan Stromae en Iggy Pop dat samen zijn.

Billie Eilish wilt in augustus touren omdat de Pinkpops en Werchters er niet genoeg vraag naar hebben. Het is altijd maar een makkelijk excuus om te roepen dat iets niet tourt en dat jaar na jaar te doen.
Primavera hebben dit jaar Blur, Björk, Depeche Mode en Calvin Harris als headliners, die je met de beste wil van de wereld ook niet als vernieuwende headliners kunt omschrijven. Lamar is een gemiste kans, Halsey wellicht ook, Rosalia staat er. Depeche Mode koos zelf voor een zaalshow.

Roskilde heeft QOTSA en Christine and the Queens, die beide ook op RW staan, het slecht verkopende Blur en Burna Boy (tof).

Elton John op Glasto is allesbehalve vernieuwend imo. Een legende die op het grootste festival in z'n thuisland zijn laatste tour speelt is tof, maar niet vernieuwend. Glasto heeft dit jaar als je puur naar de headliners kijkt met Elton, GnR en Arctic ook vrij oude koek.

Dat Eilish in de zomer wil touren omdat RW en PP er geen vraag naar hebben is pure speculatie van jou kant. Door insiders is juist aangegeven dat ze haar hebben geprobeerd te boeken maar dat ze voor zomerfestivals gekozen heeft.

Coachella en Werchter zijn twee totaal verschillende festivals en kun je niet vergelijken.

Je bent geen boeker. Stel je was die boeker wel. Wat waren dan de RW 23 headliners geweest?

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet zo makkelijk is als je denkt en doet lijken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Primavera hebben dit jaar Blur, Björk, Depeche Mode en Calvin Harris als headliners, die je met de beste wil van de wereld ook niet als vernieuwende acts kunt omschrijven. Lamar is een gemiste kans, Halsey wellicht ook, Rosalia staat er.

Roskilde heeft QOTSA en Christine and the Queens, die beide ook op RW staan, het slecht verkopende Blur en Burna Boy (tof).

Elton John op Glasto is allesbehalve vernieuwend imo. Een legende die op het grootste festival in z'n thuisland zijn laatste tour speelt is tof, maar niet vernieuwend. Glasto heeft dit jaar als je puur naar de headliners kijkt met Elton, GnR en Arctic ook vrij oude koek.

Dat Eilish in de zomer wil touren omdat RW en PP er geen vraag naar hebben is pure speculatie van jou kant. Door insiders is juist aangegeven dat ze haar hebben geprobeerd te boeken maar dat ze voor zomerfestivals gekozen heeft.

Je bent geen boeker. Stel je was die boeker wel. Wat waren dan de RW 23 headliners geweest?

Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat het niet zo makkelijk is als je denkt en doet lijken.
Glasto is ook weleens beter geweest inderdaad, en het is geen vet jaar. Maar het is bij Pinkpop en Werchter toch jaar in- jaar uit dat het niet lukt. Sure het is allemaal vast niet zo makkelijk als wij denken, dat zal ik zeker niet beamen. Maar als de boekers van Lowlands en Pukkelpop het veel vaker wel lukt dan kan je het echt niet daar op gooien. Dat je het bijzondere van die Elton John show niet wil inzien... tsja dan houd het toch op hoor.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lowlands is imo de laatste jaren nou ook niet echt een voorbeeld van een festival dat op het scherpst van de snede boekt.

Elton John die zn laatste festivalshow in zijn thuisland op Glasto speelt is tof en bijzonder, maar niet perse vernieuwend. Ik zie ook niet echt in hoe Werchter zoiets zou kunnen doen.

Maar nogmaals, gewoon nieuwsgierig: Wat waren jouw RW 23 headliners geweest?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Het kwartje wil maar niet vallen blijkbaar. De gebruikelijke reacties ja maar die tourt pas in augustus. Natuurlijk doen ze dat omdat onze juni festivals ze niet binnen willen halen.

En nogmaals het gaat niet om timeframes of wat dan ook, het gaat er om dat je zo nu en dan eens wat anders doet, deze namen schud ik binnen 5 seconde uit mijn mouw. Waarom krijgen festivals buiten de benelux voor elkaar en moeten wij het altijd maar doen met de acts die maar touren. Het gaat niet zozeer om de poppetjes zelf, maar wel het idee waarom je de poppetjes boekt.

En op deze manier kunnen we voor Werchter en Pinkpop 2029 nog steeds Muse, RHCP, Metallica en Pearl Jam verwachten.
Ik snap wel wat je wil zeggen aan de basis hoor. Ze hadden er ook een Lizzo of Ghost kunnen neerzetten, twee heel nieuwe headliners (tot voor dit jaar sloten ze in Europa eigenlijk geen festivals af). Maar zelfs ik met mijn bubbel besef dat je het daar qua verkoop niet mee trekt.

Je wil ook headliners neerzetten die ook effectief kunnen headlinen he. Die er de show voor hebben en vooral: genoeg volk trekken.

Maar volledig eens met dat ze nieuwere acts sneller een groter podium moeten geven. Of eens kijken naar oudere acts die ze nog niet gehad hebben. RHCP twee keer zo snel na elkaar is gewoon genant. Maar los van dat en Muse/AM die er weer zo snel staan heeft RW een van de beste lineups in hun categorie dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
De term "nieuw" is blijkbaar voor velen hier "artiesten die -25 jaar zijn", en niet bv. artiesten/bands die bv. nog nooit of al lang geleden niet meer op Werchter stonden? Een Maroon 5 of Robbie Williams vallen daar bv. wel onder. Niet per se jonge acts, maar wel anders. Verandering van spijs, veronderstel dat het dát was wat @Indiaantje89 bedoelde.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
De term "nieuw" is blijkbaar voor velen hier "artiesten die -25 jaar zijn", en niet bv. artiesten/bands die bv. nog nooit of al lang geleden niet meer op Werchter stonden? Een Maroon 5 of Robbie Williams vallen daar bv. wel onder. Niet per se jonge acts, maar wel anders. Verandering van spijs, veronderstel dat het dát was wat @Indiaantje89 bedoelde.
Daar is iedereen wel mee mee. Maar dat is toch wel b-garnituur hoor. Kan je lekker voor naar Main Square gaan.

Indiaantje is heel snel geshift van ‘scherp boeken’ naar ‘eender welke dingen boeken die er niet vaak staan’.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken