Gedeeltelijk, maar ik vind het ook wel een gebrek van een slechte huidige doorontwikkeling in de muziek industrie. Neem een Rufus Du Sol, vorig jaar best goed gedaan als act op Lowlands (en ik neem ook aan Pukkelpop). Dan vind ik het weer een beetje makkelijk om ze nu te boeken als RW zijnde. Voor mij voelt dat echt als een “jaar te laat”.Ligt het probleem dan niet vooral bij het feit dat je al ontiegelijk veel gezien hebt? Het klinkt dan vooral alsof een Werchter of Pinkpop gewoon jou festivals niet meer zijn. Zolang bands als Muse en de Peppers nieuw werk blijven uitbrengen horen ze imo op de Pinkpops en Werchters.
Dit jaar was geen vetpot qua tourende headliners. Op RHCP op herhaling na (had liever Lamar gezien) heeft Werchter de meeste interessante headliners wel te pakken imo.
En een Elbow tijdens P!nk oid op Pinkpop zou geen wereldschokkende verandering zijn maar zeker iets toevoegen. Een alternatief is altijd goed.
Kendrick Lamar. Iedereen zou hier lyrisch over die boeking, ook op LL/Pukkelpop gestaan als headliner, en dat is ook weet jaren geleden. Moeten ze Kendrick dan nooit meer boeken, nee dat is het niet. Maar het voelt gewoon te vaak, te laat bij deze festivals.
Sure heb ik last van verzadiging, maar het is ook wel een taak voor vooruitstrevende festivals om daar wat mee te doen.